2020-12-27, 19:11
Medlem
BussigeBossess avatar
Går det att få tips på hur man kan få en överblick av vad som sänds på tv i alla kanaler?

Jag kör tvn via portalen kopplad till tvip.

Har testat sidan tv.nu, men den innehåller bara en del av de svenska kanalerna.

Ibland kan det vara lite roligt att till exempel se en ny film på en utländsk kanal och få reda på det i förväg utan att behöva flippa runt så mycket.
2020-12-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BussigeBosses
Går det att få tips på hur man kan få en överblick av vad som sänds på tv i alla kanaler?

Ibland kan det vara lite roligt att till exempel se en ny film på en utländsk kanal och få reda på det i förväg utan att behöva flippa runt så mycket.

Funkar inte EPG på din box?

Där kan du ju se vad som sänds och vad som ska sändas framöver.
2020-12-27, 19:31
Medlem
BussigeBossess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Funkar inte EPG på din box?

Där kan du ju se vad som sänds och vad som ska sändas framöver.

Jag är inte så hemma på det här. Men EPG finns. Tycker ändå det är lite svårt att få överblicken utan att att scrolla genom kanalerna i de andra olika ländernas utbud.

Jag tänkte om det fanns någon mer utvecklad global version av tv.nu som till exempel visar att en viss film sänds i ett visst land.
Senast redigerad av BussigeBosses 2020-12-27 kl. 19:38.
2020-12-27, 20:24
Medlem
Citat:

TV.nu har även tyska samt ett flertal utländska kanaler. Annar är det ju bara att abonnerar på den utländska digitala tv tidningen du är intresserat av
2020-12-27, 20:24
Medlem
Tex klack.de i tyskland
2020-12-27, 20:43
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Jag är inte så hemma på det här. Men EPG finns. Tycker ändå det är lite svårt att få överblicken utan att att scrolla genom kanalerna i de andra olika ländernas utbud.

Jag tänkte om det fanns någon mer utvecklad global version av tv.nu som till exempel visar att en viss film sänds i ett visst land.
https://tvepg.eu
Där har du tv-tablå för 29 europeiska länder.
2020-12-27, 20:46
Medlem
BussigeBossess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Tex klack.de i tyskland

Tack!

Jag tycker det finns många länder som har nyare filmer som många gånger är bättre än de svenska filmkanalerna.

Portugal och Brasiliens filmutbud är ofta bättre. Nackdelen är att vissa kanaler bryter för reklam mitt i filmen.
2020-12-27, 21:59
Medlem
Citat:
Tack!

Jag tycker det finns många länder som har nyare filmer som många gånger är bättre än de svenska filmkanalerna.

Portugal och Brasiliens filmutbud är ofta bättre. Nackdelen är att vissa kanaler bryter för reklam mitt i filmen.

Det gör dom ju i Sverige också, så var är skillnaden, sen är det ju så att nyhetskanalerna är tusen gånger bättre i utlandet än här i Sverige, dom är helt enkelt skit
2020-12-27, 22:06
Medlem
Någon som har tips på epg för Thailand?
2020-12-27, 22:18
Medlem
BussigeBossess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Det gör dom ju i Sverige också, så var är skillnaden, sen är det ju så att nyhetskanalerna är tusen gånger bättre i utlandet än här i Sverige, dom är helt enkelt skit

I portalens svenska utbud finns bland annat kanalerna från c more, movietime och viasat.

Går man in på de andra länderna har de ofta andra filmkanaler kopplade till sig. Skillnaden blir att utbudet är ett annat än det som visas i Sverige.

Jag upplever att filmerna som visas i den svenska tablån ofta körs om och om igen under en längre tid. Det tycker jag inte görs lika ofta i några av de andra ländernas utbud.
Senast redigerad av BussigeBosses 2020-12-27 kl. 22:31.
2020-12-27, 22:20
Medlem
BussigeBossess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
https://tvepg.eu
Där har du tv-tablå för 29 europeiska länder.

Tack så mycket!
2020-12-27, 22:22
Medlem
Citat:
I portalens svenska utbud finns bland annat kanalerna från c more, movietime och viasat.

Går man in på de andra länderna har de ofta andra filmkanaler kopplade till sig. Skillnaden blir att utbudet är ett annat än det som visas i Sverige.

Jag upplever att filmerna som visas i den svenska tablån ofta körs om och om igen under en längre tid. Det tycker jag inte göra lika ofta i några av de andra ländernas utbud.

Du har ju alla nya filmer som släpps i VOD biblioteket som ingår i IPTV-abonnemanget.

Med svensk text.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in