Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-31, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Aha... för mig är priserna i svenska kronor faktiskt...
Du kollade inte "ABOUT US"-länken?
https://www.creationwatches.com/aboutus.html
Box 30, Macpherson Road, Singapore 913401

Kanske inte läste all information innan jag beställde, eller uppenbarligen läste jag inte all information. Jag kanske blev lite väl ivrig när jag fick vittring på en bra deal.

Finns det något sätt att slippa betala tull+moms till DHL? Typ, som att man missade att man beställt något från Singapore? Och trodde att man beställt från England?
Citera
2020-12-31, 15:30
Medlem
auruns avatar
Alla vet väl att det tillkommer moms och tull vid köp utanför EU... herregud.

”Dom meddelade inte”. Nä, men jag blir inte heller meddelad varje dag att inte köra på människor...
Citera
2020-12-31, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Finns det något sätt att slippa betala tull+moms till DHL?
Det är staten via Tullverket som får pengarna, inte DHL. DHL förmedlar endast.
Citat:
Typ, som att man missade att man beställt något från Singapore? Och trodde att man beställt från England?
Skulle vara lite väl enkelt att komma undan tull och moms i så fall...
Citera
2020-12-31, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det blev ju ändå billigare än att köpa klockan i Sverige. Viktigt att kolla noga var saker skickas ifrån när man handlar på nätet.

Ja, jag tror att jag kommer behålla klockan, det är nog ändå en ganska bra deal. Misstänker att det är lite av en "exitwatch" för mig. Har för mig att jag hade druckit en eller två öl när jag gjorde beställningen.
Citera
2020-12-31, 15:46
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Brexit. UK är inte med i EU längre.

Men är inte GB fortfarande medlem till kl 00:00 inatt ?
Citera
2020-12-31, 15:52
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Men är inte GB fortfarande medlem till kl 00:00 inatt ?

Nej, de lämnade 31/1 2020, men rätt är att det finns en övergångsperiod som går ut idag vid midnatt. Så hade klockan skickats från UK så hade det inte varit rätt med moms+hanteringsavgift, men nu var den tydligen skickad från Singapore.
Citera
2020-12-31, 15:59
Medlem
Citat:
Det är bisarrt i den bemärkelsen att det totala priset för beställd klocka blir mycket högre än jag hade räknat med. Jag tyckte att jag gjort ett fynd!

Du kanske skulle ha lagt någon minut på att kolla hur det är att beställa från andra länder.

Är bara att betala nu.
Citera
2020-12-31, 16:14
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Det är bisarrt i den bemärkelsen att det totala priset för beställd klocka blir mycket högre än jag hade räknat med. Jag tyckte att jag gjort ett fynd!
Du får glädja dig åt att du slipper den (lägre) brittiska momsen.
Det är som att handla från USA eller vilket annat land som helst utanför EU.
Citera
2020-12-31, 16:48
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Kanske inte läste all information innan jag beställde, eller uppenbarligen läste jag inte all information. Jag kanske blev lite väl ivrig när jag fick vittring på en bra deal.

Finns det något sätt att slippa betala tull+moms till DHL? Typ, som att man missade att man beställt något från Singapore? Och trodde att man beställt från England?

Ja självklart! Bara att säga att man trodde det va England så är det tullfritt... Egentligen borde du ha lite rabatt också för all mejlkorrespondens och för att du är pantad.
Citera
2020-12-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Hur kom du fram till att det skulle vara en webshop i England?

Webshopen kanske är engelsk med ägare och registrerat bolag i England, men som 99% av alla ehandels beställer dom skiten direkt från china bara när kund lägger ordern, men i detta fallet verkar dom även vara registrerade i singapore så då är det självklart moms på det
Citera
2020-12-31, 19:44
Medlem
Ja du åkte på en liten engelsk blåsning , inte i ordets rätta bemärkelse för nånstans måste de enligt lag ha skrivit med pyttesmå bokstäver att varan kommer ifrån Singapore.
Egentligen finns inte många märkesvaror som är billigare i UK , annat än deras egna och amerikanska som gör det värt hålla på.
Citera
2020-12-31, 20:34
Moderator
Ruskigbusss avatar
E-handel, frakt och konsumentfrågor --> Frakt och paketutlämning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem