Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-07, 22:06
Avstängd
StigHelmutts avatar
Rabalder idag i Aftonbladet varför de svenska dubbelmördarna namngavs, men ej tortyr-plågar-asen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-kidnapparna

Citat:
Det är hela förklaringen, denna gång. Ålder, eventuella barn, möjlighet att rehabiliteras, det är några av faktorerna som spelar in vid en pressetisk bedömning. Hudfärg eller etnicitet, som några påstår, är det däremot inte.
Citera
2021-01-07, 22:13
Medlem
08aren08s avatar
GM stoppade in kotte och pinne i en av killarnas anus och skrattade, räknas det då som grov våldtäkt? Trodde bara om killen var påsatt eller tvungen att ge avsugning att det räknas som det.
Citera
2021-01-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08aren08
GM stoppade in kotte och pinne i en av killarnas anus och skrattade, räknas det då som grov våldtäkt? Trodde bara om killen var påsatt eller tvungen att ge avsugning att det räknas som det.

Det räknas som grov våldtäkt, absolut. Med tanke på fört in föremål i anus.

Sen om det är en dildo, hans egen lilla snopp, en kotte eller pinne spelar ingen roll.

Det är uppenbart att båda två, i sitt höga tillstånd, fick genomföra sina sexuella fantasier och som de nu ångrar så hårt.
Senast redigerad av Palmlejonet 2021-01-07 kl. 23:41.
Citera
2021-01-07, 23:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08aren08
Den äldre deltog inte i penetrerandet, men det ansågs att det var en gemensam handling. Att det var grovt sammanfaller med den hotbild offret hade över sig. Man tar annan hänsyn till hur det upplevs numera, och mindre till vad som faktiskt görs.
Citera
2021-01-08, 00:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag är också för långa straff för dessa typer av brott. Men det måste också finnas rim och reson så att straffskalor och straffvärden blir logiska. Med andra ord blir det i detta fall märkligt att döma till 14 års fängelse, vilket enligt praxis anses som standardpåföljden för ett "normal-mord" där inga förmildrande eller försvårande omständigheter finns. Ännu märkligare skulle det bli att döma till 18 års fängelse, vilket är det högsta tidsbestämda straff som finns vid Mord och används när särskilda skäl föreligger och då det finns många förmildrande omständigheter. För du kan väl inte mena att detta brott skall jämställas med t ex styckmordet på Wilma?

Om "normalmordet" skulle ge livstid med möjlig benådning efter 30 år och Wilmamordet riktig livstid så passar det perfekt att odjuren på kyrkogården får 14-18 år. Problemet är alltså att de flesta påföljder är löjeväckande mesiga i Sverige. För att inte tala om den eländiga 2/3-frigivning och ungdomsrabatter och annat sosselarv.

Skärp straffskalorna över hela linjen med andra ord.
Citera
2021-01-08, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svettroland
Kriminalvården anser att sexualbrottslingar är sjuka, och i allmänhet brukar dom ha bättre förhållanden än de på normalavdelningar har, tex självförvaltning, köra åkgräsklippare över hela anstaltsområdet under sommaren, ploga under vintern. Det daltas med dom helt enkelt. Enda grejen skulle väl vara att dom inte får inneha porr.

Men jag antar att deras brottsliga karriär är över efter att ha suttit på avdelning för sexualbrottslingar dömda som homovåldtäktsmän?

Detta kan väl inte ge någon "street cred"?
Citera
2021-01-08, 01:25
Medlem
LeBronThurmans avatar
Då har till slut domen (i första instans) tillkännagivits för den sedan (minst) i 12-årsåldern psykstörda, empatilösa m.m. Amin El H4ni och hans medgärningsman Jah4ni Asl.
Raketforskarna finns på bild här. Amin E H t. vänster o Jahani A t. höger.
Citera
2021-01-08, 01:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Då har till slut domen (i första instans) tillkännagivits för den sedan (minst) i 12-årsåldern psykstörda, empatilösa m.m. Amin El H4ni och hans medgärningsman Jah4ni Asl.
Raketforskarna finns på bild här. Amin E H t. vänster o Jahani A t. höger.
De ser fan otäcka ut, skulle blir rädd bara jag stötte på dem ute på stan. Ödet har inte gått dem väl.
Citera
2021-01-08, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Men jag antar att deras brottsliga karriär är över efter att ha suttit på avdelning för sexualbrottslingar dömda som homovåldtäktsmän?

Detta kan väl inte ge någon "street cred"?
Det kan jag med viss ödmjukhet garantera. Finns inte en möjlighet att dom kan sitta på gemhäkte eller normalavdelning. Dock hade det varit ett högst önskvärt utfall😄 men nä, dom här kommer slinka undan tills nån får tag i dom
Citera
2021-01-08, 02:40
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Ja. Och räkna med att de flesta "integrationsmisslyckanden" och vandrande "socioekonomiska faktorer" till turd world-människoskräp i Sverige har både PUT och medborgarskap, inklusive dessa två kulturberikare. Vi delar liksom ut detta med cornflakes-paketen. Notera att i Schweiz som jämförelse måste till och med andra generationens med två invandrarföräldrar ansöka om medborgarskap.

https://www.swissinfo.ch/eng/becomin...tizen/29288376

En exklusiv klubb som inte låter vem som helst bli medlem och upprätthåller en standard är såklart mycket attraktivare än en som släpper in exakt vem som helst. Samma med ett land. Svenskt medborgarskap om ett par decennier kommer inte ha så hög status. Vi är i förstadiet till en brytningstid nu när det kommer till det.

Man undrar verkligen om empati för människor som inte tillhör ens in-grupp är signifikant lägre och ett ovanligare fenomen av evolutionära, genetiska skäl hos vissa populationer (speciellt bland männen hos dessa populationer). Detta du beskriver är liksom ingen isolerad händelse som rör just detta fall. Jag minns inte minst den mycket grova misshandeln av Carl-Eric Cedvander i Kortedala 2012. Två av sju förövare dömdes. Bild från rätten:

https://petterssonorg.files.wordpres...edala-svin.gif

Några av de mest spännande frågorna för vetenskapen är dock fruktansvärt tabu att utforska av politiska skäl. Men jag väntar mig att utvecklingen av genetisk forskning de kommande 15-30 åren kommer göra att egalitära floskler kräver allt grövre lögner och repression för att kunna upprätthållas.

Du citerar "Unlike in the United States, Switzerland does not grant a child citizenship for being born on Swiss soil. A person is automatically Swiss if he or she is the child of married parents, at least one of whom is Swiss. The child of an unmarried Swiss woman is also automatically Swiss."
Sen säger du att minsann det är exklusiv klubb. Det är samma regler som i Sverige. Barn blir inte svensk om inte en förälder är Svensk medborgare. Är mamman inte svensk i ett sambo förhållande så blir inte barnet svensk föräns pappa erkänner faderskap.
Jag vet då jag är sambo med en kvinna från Kina och hon har inte svenskt medborgarskap.
Citera
2021-01-08, 02:48
Medlem
Nu när dom kommit ut som homosexuella så kommer dom nog få det mysigt i fängelset!
Citera
2021-01-08, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt ska en av dom även sitta av ett straff för mordbrand som denne väntade på att krypa in i ett frihetsberövande för?
Sitter han då av straffet för mordbrand omedelbart efter dessa "9" år, eller vistas han i det fria i väntan på nästa straffavdelning?

Hoppas verkligen han inte får paus mellan straffen!

Antar att han först sitter av för kyrkogårdstortyren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in