2021-01-12, 13:02
Medlem
SvartChilis avatar
Denna tråd handlar om det generella kvinnohatet på fb. Inte om specifika moderatorers åtgärder, även om jag inspirerades av denna tråd (FB) Tråd under aktuella ämnen är utan subsans och full av Ot som ignoreras. Varför? som knappt fått någon respons. I den finns många inlägg om äckliga tjejer som aldrig kan bli sexuellt utnyttjade eftersom de är svenneluder och liknande.

Jag har sökt i detta delforum och problemet med kvinnohat och den misogyna stämningen har dryftas sedan långt tillbaka. Men de trådar som kommer upp är äldre trådar om specifika forum eller händelser. Jag såg tråden nedan och bristen på respons. Jag tänker att det verkar vara oproblematiskt att posthora ut sitt hat mot kvinnor i nästan vilka trådar som helst. Varför är det så? Varför får vi kallas horor och luder som ligger runt och suger kuk i trådar där ämnet är ett annat.

Är denna trådstartares åsikt någonting som de flesta som skriver här instämmer i? (FB) Kvinnorna förstör flashback! Dags att begränsa hondjurens rörlighet här inne?
Bör vi kvinnor hålla oss borta från fb så att kvinnohatet kan frodas? Är det ett misogynt forum ni vill ha, där kvinnohatarnas yttrandefrihet tystar kvinnorna?
Citera
2021-01-12, 13:07
Medlem
saganshuss avatar
Nej och åter nej, kvinnor har samma rättigheter som män. Om män tar mer plats än kvinnor så beror det på - dels att kvinnor tillåter det - men också på att män förtrycker kvinnor.

Kvinnor ska ha 50% av makten och män 50%, alla annat är ociviliserat.

Det inns inga logiska argument mot detta.

Kvinnor är inga riktiga män, sant. Men män är heller inga riktiga kvinnor. Vi behöver varandra. Det är bara att acceptera.

Om du har en annan åsikt så.. du vet vad jag menar.
Senast redigerad av saganshus 2021-01-12 kl. 13:12.
Citera
2021-01-12, 13:14
Medlem
sykkelpumps avatar
Bra fråga, om inte detta modereras kommer FB på sikt att förlora medlemmar med riktiga åsikter då blir det bara tramset kvar till slut.
Det skulle vara lite tråkigt, tycker att kvinnorna behövs här också i samma utsträcknkng som männen(pojkarna )
Senast redigerad av sykkelpump 2021-01-12 kl. 13:16.
Citera
2021-01-12, 13:20
Medlem
D45Ks avatar
Jag får svårare att läsa FB. När det väl är ett interressant ämne som detta:

(FB) Hur och när blev Danmark rikare än Sverige?

Så är det massa inlägg så som:

(FB) Hur och när blev Danmark rikare än Sverige?

Även om det skulle vara sakligt korrekt så är det utan faktabelägg och det påminner om en alkis på krogen. Jag använder FB för att få nyanserad diskussion med fakta, inte ett fyllebröl av arbetslösa incels.

Kanske ett röstsystem så som reddit hade varit lämpligt?
Citera
2021-01-12, 13:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Denna tråd handlar om det generella kvinnohatet på fb. Inte om specifika moderatorers åtgärder, även om jag inspirerades av denna tråd (FB) Tråd under aktuella ämnen är utan subsans och full av Ot som ignoreras. Varför? som knappt fått någon respons. I den finns många inlägg om äckliga tjejer som aldrig kan bli sexuellt utnyttjade eftersom de är svenneluder och liknande.

Jag har sökt i detta delforum och problemet med kvinnohat och den misogyna stämningen har dryftas sedan långt tillbaka. Men de trådar som kommer upp är äldre trådar om specifika forum eller händelser. Jag såg tråden nedan och bristen på respons. Jag tänker att det verkar vara oproblematiskt att posthora ut sitt hat mot kvinnor i nästan vilka trådar som helst. Varför är det så? Varför får vi kallas horor och luder som ligger runt och suger kuk i trådar där ämnet är ett annat.

Är denna trådstartares åsikt någonting som de flesta som skriver här instämmer i? (FB) Kvinnorna förstör flashback! Dags att begränsa hondjurens rörlighet här inne?
Bör vi kvinnor hålla oss borta från fb så att kvinnohatet kan frodas? Är det ett misogynt forum ni vill ha, där kvinnohatarnas yttrandefrihet tystar kvinnorna?

Om det är OT, rapportera för OT. Om det är relevant för ämnet, gilla läget.

Tråden du använder som exempel är 8 år gammal och TS får dessutom mothugg ganska så direkt, så vad lipar du över ens?
Citera
2021-01-12, 13:25
Medlem
Ni ska ta på er en offerkofta här också?

Guess what, här gäller yttrandefriheten. Passar inte det kanske ni ska hålla till på familjeliv eller reddit.

Och vad menar du med kvinnohat? Trodde kvinnor ville ha sin sexuella frihet, då kan man inte klaga när mäns instinkter hatar på dessa 304or och när andra kvinnors Anti Slut Defense kickar in.
Citera
2021-01-12, 13:26
Medlem
grottmuttans avatar
Hemskt är det. Folk borde faktiskt skämmas.
Citera
2021-01-12, 13:27
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Ni ska ta på er en offerkofta här också?

Guess what, här gäller yttrandefriheten. Passar inte det kanske ni ska hålla till på familjeliv eller reddit.

Och vad menar du med kvinnohat? Trodde kvinnor ville ha sin sexuella frihet, då kan man inte klaga när mäns instinkter hatar på dessa 304or och när andra kvinnors Anti Slut Defense kickar in.
Offerkotan sitter oftast på män som röstar på SD och är rädda för kvinnor i allmänhet, riktigt ynkliga och patetiska män helt utan framtid, stämmer inte det?
Senast redigerad av saganshus 2021-01-12 kl. 13:29.
Citera
2021-01-12, 13:28
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Hemskt är det. Folk borde faktiskt skämmas.
Hur menar du nu?
Citera
2021-01-12, 13:29
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Hur menar du nu?
När de är kvinnofientliga. Har de ingen mamma eller syster liksom? Hur skulle de känna om jag kallade deras mormor för sprutluder t.ex?
Citera
2021-01-12, 13:30
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
När de är kvinnofientliga. Har de ingen mamma eller syster liksom? Hur skulle de känna om jag kallade deras mormor för sprutluder t.ex?
Jag förstår och jag instämmer.
Citera
2021-01-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Offerkotan sitter oftast på män som röstar på SD och är rädda för kvinnor i allmänhet, riktigt ynkliga och patetiska män helt utan framtid, stämmer inte det?
Rädda för kvinnor? Det låter väldigt osannolikt.

Och hur är de offer menar du? Varför ens ha relation i dagens läge: https://www.bosshunting.com.au/wp-co...q9zwqnkg01.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in