Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag glömde ta med matskatter i citatet från The Guardian
Man överväger att svälta oss med matskatter.
Hade någon tidigare sagt att vi nu skulle stå under reseförbud, mötesförbud pga en influensa som gick våren 2020 så hade jag också tyckt det varit humoristiskt. Jag befinner mig i Asien. Platsen där jag är verkar tömmas på utlänningar, man behöver polistillstånd för att ta buss ur staden, ansiktsigenkänning och automatiska grindar för att komma in i ett varuhus, obligatorisk registrering i alla affärer, mobil eller skriva telefonnummer, hudtemperatur mäts överallt.
Nu är det inte skoj längre.
Vaccinet är redan försenat, biter inte på alla mutationer, inga vaccinationscertifikat som ger rätt till normalt liv etc
Den dolda diktaturen klarade inte Internet (Trumps valseger kan ha bidragit). Nu träder den fram.
Humorn bestod mest i att man skulle välja ledare baserat på kroppsform.
Vi äter mer idag än nånsin förr, färre människor svälter nu än nånsin förr. Men givetvis är matförsörjning inte problemfritt. Vi äter betydligt mer kött nu än förr, måste vi det?
Att forskare anser att UK borde ha köttskatt för att minska konsumtionen för att klara klimatmålen är inte samma sak som att det är infört eller nånsin kommer införas.
Att politiker i många länder blir bajsnödiga och inför alldeles för hårda åtgärder för ett virus skull är beklagligt, men ska nog mer ses som en masspsykos istället för att det finns bakomliggande strukturer som dikterar att det ska vara så.
Man får ställa sig frågan, vem skulle tjäna på att mänskligheten får det sämre? Vad skulle syftet med det vara?
Att enskilda personer, diktatorer eller fanatiker, ställer till med knepigheter är ju inget nytt eller unikt, men att det skulle finnas en hemlig organisation som bestämmer faller på sin egen orimlighet.