2021-01-17, 10:03
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Visst är det ironiskt. Fb ska vara hårt och manligt. Där försvann ju hela idén med Yttrandefrihet på riktigt.

Mycket handlar om tillämpningen av befintligt regelverk. När det gäller den förstörelse av diskussionen som vi diskuterar så beror den sannolikt på en rätt inskränkt autistiskt rigid praxis som etablerats över tid för hur regler tolkas och tillämpas, inte på reglerna i sig. Idag har det gått så långt att den etablerade praxis man följer ibland begränsar eller helt inskränker yttrandefriheten för vissa individer och grupper som försöker verka på forumet.

De regler som skulle kunna tillämpas annorlunda är bland annat reglerna för personangrepp/trakasserier och regeln mot trams.

Verksamheten skulle antagligen se helt annorlunda ut om praxis såg annorlunda ut. Men då krävs ju nytänkande och att man tar till sig av kritiken.

Många vill tyvärr inte ha ett diskussionsforum. De vill ha en community för användare som tycker som de själva och en slask att spy galla i. Konsekvensen blir att intressant information dränks i spyor och att nykomlingar tar upp den ”dåliga kulturen” och normaliserar diskussionsförstörande beteende.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-17 kl. 11:01.
Citera
2021-01-17, 10:12
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Den du anser vara idiot är det omvända för någon annan. Jag förstår att det är jobbigt att komma till en arena där du inte får styra spelreglerna. Du får väl hoppas på ett statligt flashback där du kan finna ro.

Kan du inte läsa vad folk skriver?

Ingen i tråden ropar på staten (eller på hårdare regler). Vi diskuterar tillämpningen av befintligt regelverk samt strategier och möjligheter för att komma till rätta med problemet med det tramsiga kvinnohat och det kloakmässiga klotter som vi menar sänker nivån på diskussionerna.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-17 kl. 10:54.
Citera
2021-01-17, 12:39
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
Kan du inte läsa vad folk skriver?

Ingen i tråden ropar på staten (eller på hårdare regler). Vi diskuterar tillämpningen av befintligt regelverk samt strategier och möjligheter för att komma till rätta med problemet med det tramsiga kvinnohat och det kloakmässiga klotter som vi menar sänker nivån på diskussionerna.

Vad jag sett så har kvinnor här inga problem med att bemöta idiotiska hatinlägg mot kvinnor. I regel så ignoreras dessa inlägg av de flesta och blir ofta borttagna som off topic. Läser man om flashback i media så är det att vi har mycket som lågt men också mycket som är högt. Sedan är det ju så att i det offentliga samhället finns det ett accepterat hat mot vita män, vita svenskar överlag och mot svensk kultur. Detta är akademiska ämnen numer och företräds av politiska partier i riksdagen. Flera av hatinläggen mot kvinnor här är en reaktion mot det öppna samhällets hets mot män och svenskar.
Citera
2021-01-17, 15:29
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vad jag sett så har kvinnor här inga problem med att bemöta idiotiska hatinlägg mot kvinnor. I regel så ignoreras dessa inlägg av de flesta och blir ofta borttagna som off topic. Läser man om flashback i media så är det att vi har mycket som lågt men också mycket som är högt. Sedan är det ju så att i det offentliga samhället finns det ett accepterat hat mot vita män, vita svenskar överlag och mot svensk kultur. Detta är akademiska ämnen numer och företräds av politiska partier i riksdagen. Flera av hatinläggen mot kvinnor här är en reaktion mot det öppna samhällets hets mot män och svenskar.

Till skillnad från dig så ser jag problem med den likriktning som jag tycker råder i många diskussioner på forumet. Jag ser det också som ett problem att många kvinnor inte tycker att Flashback är värt att lägga sin tid på. Att många åsikter inte finns representerade alls eller stöts bort.

De reaktioner du talar om kan ju framföras som rena åsikter utan trams och utan personangrepp och trakasserier. Men mycket av det som TS beskriver som kvinnohat är just inget annat än trams och personangrepp. Samtidigt städas mer välskriven OT ofta bort i onödan.

Vad media tycker om Flashback är väl för övrigt ingen objektiv sanning att hålla sig till. Och när blev media ett sanningsvittne på Flashback?

Tillståndet i samhället och vad folk tycker om det ska inte styra yttrandefriheten och göra att vissa kommer till tals på andras bekostnad som nån jävla kompensation. Då blir det ju bara just en community, inte en bred diskussion, sannerligen inte någon vidare yttrandefrihet att tala om.

Förstår inte varför vissa av de som ser sig som yttrandefrihetens verkliga vänner eftersträvar en sådan likriktning i informationsflödet. Förmodligen för att det inte är yttrandefrihet de vill ha, bara eget utrymme för egen frustration. Det blir nog min slutsats tyvärr, eller det har nog varit min slutsats länge. Synd att man inte vill ta tillvara de möjligheter som faktiskt finns bättre.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-17 kl. 16:04.
Citera
2021-01-17, 17:10
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Jag tycker att tråden sätter fingret på ett faktiskt problem som har existerat på Flashback under en längre tid, där det det finns två perspektiv; det ena är den närmast dogmatiska formen av yttrandefrihet där förespråkare menar att alla måste få sin röst hörd, oavsett, vilket innebär att mer oskickliga skribenter vilka har för vana att maniska mässa samma gamla utnötta, på gränsen till off-topic, inlägg - oftast av homofob, rasistisk eller sexistisk karaktär - vilka inte på något sätt inbjuder andra till att gå i polemik, ändock måste få sina röster hörda.
Självklart ska de få göra sina röster hörda. Jag och vissa jag känner skrattar mest åt deras i vår mening infantila hat. Men de själva känner att de har vänner som också ser den brutala sanningen om kvinnor. Och det måste respekteras. De kan ju ha rätt.
Citat:
Det andra perspektivet är ett mer pragmatiskt sådant, där man inte låter sig styras av känslor, och i affekt använder sig av personangrepp eller nedsättande epitet, utan tillåter andra åsikter, detta inkluderar även misogyna sådana så länge som skribenten är saklig och respektfull.
Ja, och mina känslor är inte involverade. Jag blir bara trött på det överdrivna ryggdunkandet från kvinnohatare som ofta saknar argument och förstör trådar.

Citat:
Flera i tråden insinuerar att konflikten beror på könsskillnader; där kvinnor utifrån sin kromosomuppsättning är känslostyrda och därför inte tål att män tilltalar dem med nedsättande epitet, men jag menar att en skribent som använder sig av nedsättande epitet är den som egentligen är känslostyrd och inte kan argumentera för sin sak.
Det är precis det jag har hävdat här. Du är en känslostyrd kvinna, gå till familjeliv, visar baraatt jag har rätt. Även här hoppar de på kvinnor med trams när de själva är överväldigade av känslor.
Och bevisar att de inte tror på Yttrandefrihet för alla
Citat:
Mycket handlar om tillämpningen av befintligt regelverk. När det gäller den förstörelse av diskussionen som vi diskuterar så beror den sannolikt på en rätt inskränkt autistiskt rigid praxis som etablerats över tid för hur regler tolkas och tillämpas, inte på reglerna i sig. Idag har det gått så långt att den etablerade praxis man följer ibland begränsar eller helt inskränker yttrandefriheten för vissa individer och grupper som försöker verka på forumet.
Det skrämmer bort många och vi får ett fb för ett fåtal.
Citat:
De regler som skulle kunna tillämpas annorlunda är bland annat reglerna för personangrepp/trakasserier och regeln mot trams.

Verksamheten skulle antagligen se helt annorlunda ut om praxis såg annorlunda ut. Men då krävs ju nytänkande och att man tar till sig av kritiken.

Många vill tyvärr inte ha ett diskussionsforum. De vill ha en community för användare som tycker som de själva och en slask att spy galla i. Konsekvensen blir att intressant information dränks i spyor och att nykomlingar tar upp den ”dåliga kulturen” och normaliserar diskussionsförstörande beteende.
Det är så. Diskussion är inte av intresse i många fall, utan att jaga bort oliktänkande.
Citera
2021-01-17, 17:21
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Jag håller med dig om att många kvinnor klarar av att ignorera eller med logik krossa de som kallar oss horor, golddiggers, hål, slampor, giriga, lögnare, luder, slynor, sliddjur som inte borde ha rösträtt och mycket mer.

Det fetade i din text brukar vara ett vanligt försvar för varför det är acceptabelt att hata och dra alla kvinnor över en kam i trådar där det inte hör hemma. Det är tråkigt men förvånar mig inte att du, en av dem som fått förtroende att skydda forumets Yttrandefrihet, använder detta med hatet mot vita män som ett försvar för Ot-klottrarna.
Det blir förståeligt varför de får hållas och sabotera trådar.

Edit. Någon ändring kan inte förväntas men var medvetna om att det sänker kvaliteten på fb och motverkar det ni tror er försvara.
Senast redigerad av SvartChili 2021-01-17 kl. 17:25.
Citera
2021-01-17, 19:10
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Har du någonting att tillföra till det jag skrev eller ska tråden dö i denna ljudligt talande tystnad från mods och admin?
Citera
2021-01-17, 19:44
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Jag håller med dig om att många kvinnor klarar av att ignorera eller med logik krossa de som kallar oss horor, golddiggers, hål, slampor, giriga, lögnare, luder, slynor, sliddjur som inte borde ha rösträtt och mycket mer.

Det fetade i din text brukar vara ett vanligt försvar för varför det är acceptabelt att hata och dra alla kvinnor över en kam i trådar där det inte hör hemma. Det är tråkigt men förvånar mig inte att du, en av dem som fått förtroende att skydda forumets Yttrandefrihet, använder detta med hatet mot vita män som ett försvar för Ot-klottrarna.

Edit. Någon ändring kan inte förväntas men var medvetna om att det sänker kvaliteten på fb och motverkar det ni tror er försvara.

Ja. Yttrandefriheten blir en chimär när försvarsmekanismerna sätter in hos de som till varje pris ska försvara sig. Det är faktiskt ganska patetiskt!
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-17 kl. 19:48.
Citera
2021-01-17, 19:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Att jag nämnde media gjordes för att visa vad de flesta anser om flashback. Man accepterar att det finns skit och lär sig att hitta det värdefulla. Det finns ett hat mot kvinnor i trådar som inte har med kvinnor att göra, men vi har samma fenomen med personer som alltid ser invandringen till allt ont, eller fascister, vänstern sverigedemokraterna, bögar, marxister, nationalister, globalister, liberaler eller ser folk som psyksjuka för att de köper viss valuta. Listan kan göras lång. Forum som resor, data, mat och sådant har sällan inslag av sånt vi talar om. Inte heller psykologi eller astronomi. Vet inte, men hur stort är kvinnohatet på flashback jämfört med andra typer av förnedrande segment?
Citera
2021-01-17, 19:52
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Att jag nämnde media gjordes för att visa vad de flesta anser om flashback. Man accepterar att det finns skit och lär sig att hitta det värdefulla. Det finns ett hat mot kvinnor i trådar som inte har med kvinnor att göra, men vi har samma fenomen med personer som alltid ser invandringen till allt ont, eller fascister, vänstern sverigedemokraterna, bögar, marxister, nationalister, globalister, liberaler eller ser folk som psyksjuka för att de köper viss valuta. Listan kan göras lång. Forum som resor, data, mat och sådant har sällan inslag av sånt vi talar om. Inte heller psykologi eller astronomi. Vet inte, men hur stort är kvinnohatet på flashback jämfört med andra typer av förnedrande segment?

Är det så att media vet vad de flesta anser?

I psykologiforumet skrev en användare som uttryckte önskemål om att döda och våldta kvinnor till mig att h*n skulle skära sönder min hud med en slö kniv. Inlägget blev raderat men det känns aldrig behagligt att läsa sånt.

I litteraturforumet skriver jag inte längre då det finns en användare som alltid trakasserar mig och kallar mig apan i tävlingstrådarna. Inläggen från denne bestod i dessa fall bara av trams och trakasserier och ingen verkade bry sig.

Trollkonton förföljer mig och hinner sabba hela trådar innan de stängs av.

För att bara nämna några av mina erfarenheter.

Inga problem på Flashback nej!
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-17 kl. 20:26.
Citera
2021-01-17, 20:59
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:

Ja, de kan i bästa fall komma att se hot och trakasserier som en kvalitetsfråga. Men då är vi nog många som slutat skriva för länge sen. Trollkontona lär aldrig tröttna.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-17 kl. 21:03.
Citera
2021-01-18, 17:47
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Hat mot kvinnor och invandrare är det vanligaste på fb. Besöker inte andra forum men Reddit har säkert en del. Nu var jag ju intresserad av att de kvinnofientliga förstör många trådar på just fb. Det ser inte mods som ett problem. Men det gör många medlemmar och icke-medlemmar.
Medan flera, ofta de som gillar sina hatiska inlägg och inte kan eller behöver argumentera för dem, tycker att det är perfekt nu.
Det kan vi dra som lärdom här och det kommer att påverka forumets intellektuella nivå samt användarbasen. Den här tråden blev ett Like till alla misogyna skräppostare.

Citat:
Ja, de kan i bästa fall komma att se hot och trakasserier som en kvalitetsfråga. Men då är vi nog många som slutat skriva för länge sen. Trollkontona lär aldrig tröttna.
De vet det och de är okej med det. Så vi kan sluta slösa tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in