Citat:
Ursprungligen postat av
burzi
Just nu pågår Davos-mötet 2021 (på videolänk). Detta är första delen av WEF's "The Great Reset"-möte. Den andra delen ska hållas tredje veckan i maj 2021. Då ska Klaus Schwab sjösätta "The Great Economic Reset", i vilket ett stakeholder-system ska ersätta vårt nuvarande ekonomiska system. Tillgångarna och resurserna ska omfördelas och koncentreras, och människorna ska inrättas i ett helt nytt ekonomiskt system där vi inte längre hanterar kontanter eller tillgångar, utan enbart, något som liknar "social credits". Känt från dagens Kina.
Är kluven till projektet, men det skylles att jag inte är nog insatt i ämnet. Allt jag kan säga är, att det inte kan fortsätta så här. Om covid 19 är iscensatt för och puscha igång processen, ingen aning. Min kommunism handlar om decentralisering och människors möjligheter till och förverkliga sina drömmar, såklart innanför det realistiska, alltså ingen röd Ferrari. Men äkta gemenskap och göra projekt tillsammans, som och få till exempel ett landbrukskollektiv till och fungera, med försäljning till lokal området. Vi ska helst ha import av matvaror ned till ett minimum. Som jag förstår, är detta INTE syftet med TGR. Närmare tvärtom, och det gör mig ängslig.