Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Det har ju gått några år sedan nu. Men om jag minns det hela rätt var Assange i Sverige på en liten mini-turné. Han var ju hetast i världen just då. När han kom till Stockholm skulle Ardin agera som någon slags värdinna åt honom. Enligt henne själv (och andra) hade hon blivit dubbelbokad och var tvungen att åka någon annanstans i ett par dagar efter föreläsningen.
Kan det vara så att minnen kring udda sex(?) förvanskas med åren? Att man "kommer på" negativa vinklingar som inte fanns då på plats? Att offren övertalas via 10 förhör av t.ex polisen att någonting verkligen skedde? Att om man läst om sig själv i 10 år i media så förvrängs alla minnen?
Jag vet själv att jag förvrängt minnen som inte ens är olyckliga. Jag återser ett hus, och tapeterna var helt röda fast man bombsäkert visste att de var gröna. Eller en kompis som man gick i skolan med. 20 år senare mailar man honom, nej det var inte han man gick med utan en annan. Sanningen kan vara en chock för minnet. Minnet är oerhört svajigt och kan påverkas och förändras.
Just i detta fall är det väl glasklart att dagens tidningsartikel är vinklad. De anmälde inte ens honom vid tiden, utan gick slarvigt till polisen och frågade om råd om det kunde vara ett brott. Och då blev det oåterkalleligt, en (feminist)åklagare tog över och drev ärendet åt dem utan att de behövde/kunde göra något. Hade ett riktigt brott skett hade de polisanmält. Vi pratar ju om unga sosse-kvinnor. Polisen är som gjord för dem.
Det här fallet förändrade min bild av unga (vänster)kvinnor i politiken för alltid. Groupies, och en politisk kändis som åker runt för att ha så mycket sex han kan, vem kunde trott. Man är verkligen naiv.