Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-19, 15:41
Medlem
AreYouBacks avatar
Det var ju en rätt patetisk intervjuv i AB idag. Journalisten utelämnade så mycket detaljer att man tillslut trodde att kvinnan som hade sex var förståndshandikappad, inte kund försvara sig, blev våldtagen och att Assange är ett monster... egentligen var han en rockstjärna och hon var en groupie.
Citera
2021-01-19, 15:42
Medlem
Honey Trap

https://www.craigmurray.org.uk/archi...mment-page-50/

https://www.democraticunderground.com/1014232680

Var det inte bevisat vid nåt tillfälle att hon hade en farbror som tjänstgjort på nån post i Washington DC också, som hade känningar högt upp i CIA?

Hittar tyvärr inte den informationen just nu.
Citera
2021-01-19, 15:59
Medlem
Voffsingens avatar
Hon var tidigare djupt engagerad i solidaritetsrörelser för Latinamerika. Om jag inte har fel så talar hon en utmärkt spanska också. Det visade sig dock att hon hade ett djupt samröre med organisationer knutna till CIA, varför hon blev paria bland latinamerikaner.

Numer sitter hon i styrelsen för PGS-Stockholm, Palestinagrupperna i Sverige. Därför är det också rimligt att anta att det var CIA som var hennes uppdragsgivare även för Assange.
Citera
2021-01-19, 16:00
Medlem
styrlunds avatar
Ingen slump att de "träder fram" nu. Vissa krafter som är oroliga att Trump ska benåda Assange och vill förekomma.
Citera
2021-01-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Honey Trap

https://www.craigmurray.org.uk/archi...mment-page-50/

https://www.democraticunderground.com/1014232680

Var det inte bevisat vid nåt tillfälle att hon hade en farbror som tjänstgjort på nån post i Washington DC också, som hade känningar högt upp i CIA?

Hittar tyvärr inte den informationen just nu.

Om jag kommer ihåg rätt så var det fadern till Sofia som var Internet-gurun i sammanhanget och kunde radera spåren efter henne. Sofia var väl dessutom försvunnen som person, men dyker tydligen upp i TV4 efter tio år.
Citera
2021-01-19, 16:12
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Nu valde ju Assange att inte vilja försvara sig... Han smet iväg! För ett decennium sedan..

Inget hindrar väl att Assange uttalar sig i nåt pressmeddelande eller nåt, så jag vet inte vad du menar med inte har en chans att försvara sig?
Nu var det längesen, men visst blev han förhörd och "free to go" först, sen när han väl rest kom någon form av anhållan ändå + hotet om att ev bli utlämnad till USA - eller snarare att ingen kunde garantera att det INTE skulle hända?

Utan att ta ställning i skyldig/oskyldig även om jag har en uppfattning, så var det alltid helt sjukt att svensk åklagare vägrade att ta en timmes flyg för att göra förhöret där istället, något som sker rutinmässigt annars. Ungefär samtidigt var det väl ett par irländare som slagits på finlandsfärjan, då gick det hur bra som helst.

Men i alla fall, oavsett hur osannolikt, hade jag ALDRIG tagit risken att hamna i amerikanskt terrorfängelse. 1% risk hade varit för stort med tanke på hur försvunna fångar tydligen behandlas och gissa om han hade försvunnit.
Citera
2021-01-19, 16:18
Medlem
Green-Spirits avatar
Tråkigt för Anna Ardin att skärmdumpar från hennes twittrande runt tiden med Assange i Sverige ligger öppna för beskådan för den som är intresserad av att titta bortom kvällstidningsrubriker och TV-inslag. Twitter-inlägg där hon skryter om det umgänge med Assange som sedan har formulerats som övergrepp.
Citera
2021-01-19, 16:49
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det har ju gått några år sedan nu. Men om jag minns det hela rätt var Assange i Sverige på en liten mini-turné. Han var ju hetast i världen just då. När han kom till Stockholm skulle Ardin agera som någon slags värdinna åt honom. Enligt henne själv (och andra) hade hon blivit dubbelbokad och var tvungen att åka någon annanstans i ett par dagar efter föreläsningen.
Kan det vara så att minnen kring udda sex(?) förvanskas med åren? Att man "kommer på" negativa vinklingar som inte fanns då på plats? Att offren övertalas via 10 förhör av t.ex polisen att någonting verkligen skedde? Att om man läst om sig själv i 10 år i media så förvrängs alla minnen?

Jag vet själv att jag förvrängt minnen som inte ens är olyckliga. Jag återser ett hus, och tapeterna var helt röda fast man bombsäkert visste att de var gröna. Eller en kompis som man gick i skolan med. 20 år senare mailar man honom, nej det var inte han man gick med utan en annan. Sanningen kan vara en chock för minnet. Minnet är oerhört svajigt och kan påverkas och förändras.

Just i detta fall är det väl glasklart att dagens tidningsartikel är vinklad. De anmälde inte ens honom vid tiden, utan gick slarvigt till polisen och frågade om råd om det kunde vara ett brott. Och då blev det oåterkalleligt, en (feminist)åklagare tog över och drev ärendet åt dem utan att de behövde/kunde göra något. Hade ett riktigt brott skett hade de polisanmält. Vi pratar ju om unga sosse-kvinnor. Polisen är som gjord för dem.

Det här fallet förändrade min bild av unga (vänster)kvinnor i politiken för alltid. Groupies, och en politisk kändis som åker runt för att ha så mycket sex han kan, vem kunde trott. Man är verkligen naiv.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-01-19 kl. 16:58.
Citera
2021-01-19, 16:52
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det har ju gått några år sedan nu. Men om jag minns det hela rätt var Assange i Sverige på en liten mini-turné. Han var ju hetast i världen just då. När han kom till Stockholm skulle Ardin agera som någon slags värdinna åt honom. Enligt henne själv (och andra) hade hon blivit dubbelbokad och var tvungen att åka någon annanstans i ett par dagar efter föreläsningen.

Det är här historien har lite luckor. Assange också. Tydligen gick det några dagar mellan Assanges föreläsning i Enköping och Stockholm. Enligt uppgifter i media var den ursprungliga tanken att Assange skulle tillbringa den tiden på hotell i Stockholm.

Nu erbjuder Ardin Assange att bo i sin lägenhet istället. Både billigare och bättre tyckte bägge två, tydligen. Hon skulle alltså själv inte bo där då, enligt avtalet. Ardin verkar inte ha stenkoll på sina uppdrag så redan efter en dag väljer hon själv att åka hem och avbryta sitt uppdrag (var det nu var någonstans). Den generöse och omtänksamme Ardin erbjuder Assange att bo kvar tillsammans med henne ett par nätter. De bestämmer sig för att fira detta med en bättre middag varefter de åker hem till Ardin och har samlag. Flera samlag. De verkar nöjda med varandra.

Ett par dagar senare är Assange i Enköping för att hålla föredrag. Då dyker en annan ung snygg kristen sosse upp och ska vara Assanges eskort under några dagar. Tro det eller ej, men de går också ut och äter middag följt av ett samlag. Här minns jag inte om det var hemma hos tjejen eller på hotellet. Men det var också frågan om flera samlag under flera nätter.

Assanges uppdrag är slut och han åker vidare. Under tiden samtalar tjejerna med varandra. De är tydligen mycket goda vänner, varför det är konstigt att de inte redan tidigare förstått vad som pågått.

Här kan man ställa sig frågan om två såta väninnor som upptäcker att de plötsligt blivit ofrivilliga buksystrar börjar jämföra orgasmer och samlagsställningar och upptäcker att han satt på bägge två utan kondom. Eller om det kan vara så att de blir lite ledsna över att ingen av dem var ett mer exklusivt ligg än den andre. Det ligger närmare till hands att de kände sig svikna av både varandra och Assange. Märk väl att ingen åklagare värd namnet vill ta i denna anmälan med tång. Det krävdes en notorisk åklagare i jakt på sexmissbrukare, nämligen Marianne Ny för att baxa det vidare. Därefter har historierna filats ner till våldtäkt.
Korrekt. Kvinna nummer två att knulla Assange var en viss fröken Kajsa Borgnäs, dotter till kände journalisten Lars Borgnäs och förutom djupt insyltat i socialdemokratins inre är Kajsa Borgnäs även en ertappad och dömd butikssnattare.

Dagen efter våldtäkten gick Anna Ardin och Julian Assange ut och åt middag tillsammans. Så mycket för den våldtäkten. Ett tag florerade ryktet att Anna Ardin anmält Assange för våldtäkt efter att hon fått veta att hon inte var den enda slappa fittan som likt en groupie lagt upp sig för Julian utan att även fröken Kajsa fått sig en åktur. Svartsjuka? Kontrollbehov? Bekräftelsebehov?

Vå saker förefaller uppenbara.
1. Socialdemokratins undervegetation rymmer flera märkliga och störda kvinnor. Varför?
2. Socialdemokratin ser som sin uppgift att lämna Julian Assange till USA. Varför?
Citera
2021-01-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Exakt, det var nog CIA som lejde henne och en till kvinna för att ha oskyddat sex med perv-Assange för att kunna beskylla honom för övergrepp din jävla tomte.

Rekryterad och vilande för att kallas in till tjänst när behov uppstår långt senare. Absolut möjligt. En ur sossarnas egna led, absolut smart lägligt och användbart. Men hon är förbrukad sedan länge för det ursprungliga syftet men det kan ju finnas annat att syssla med.
Citera
2021-01-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsingen
Hon var tidigare djupt engagerad i solidaritetsrörelser för Latinamerika. Om jag inte har fel så talar hon en utmärkt spanska också. Det visade sig dock att hon hade ett djupt samröre med organisationer knutna till CIA, varför hon blev paria bland latinamerikaner.

Numer sitter hon i styrelsen för PGS-Stockholm, Palestinagrupperna i Sverige. Därför är det också rimligt att anta att det var CIA som var hennes uppdragsgivare även för Assange.

Det vore riktigt intressant att få höra Assenges verision om hur han och Anna Ardin fick kontakt och gjorde upp om att han skulle få bo i hennes lägenhet medans hon var borta. Om hon eller han varit pådrivande. Bara det här att låna ut sin lägenhet till någon som CIA borde varit hyperintresserad av att avlyssna osv och att den kanske varit riggad med utrustning från första början.

Att hon sedan låg med Assange men inte fick till det med ytterligare kontakt så kunde ju CIA (om de nu var uppdragsgivare) tycka att "uppdraget" var slutfört efter och det här med våldtäktsanklagelser blev till en bonus när ytterligare en anklagade.

Det är faktiskt inte omöjligt att hon arbetade på uppdrag och senare har man ju sett ett vidgat och öppet samarbete mellan USA och antisemitiska islamister (som man väl får räkna henne som).
Citera
2021-01-19, 17:28
Medlem
Vad jag minns så hade han satt på Anna. Under natten senare så satt han på henne en gång till utan kondom. Sedan när Anna insåg att hon inte var den enda påsatta surnade hon till och anmälde.

Väldigt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in