2021-01-19, 17:51
Medlem
Pan-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vill du posta några i tråden?

https://mobile.twitter.com/SecPompeo...60981172740104

“And ye shall know the truth and the truth shall make you free.” John 8:32. Thank you to those I can name here and the countless others still crushing evil in the dark: Gina H., Andy K., Didi R., Deb W., Chris M., Andy M., Meroe P., Rob K., Mike C., Dawn M., Jaime C.
2021-01-19, 17:54
Medlem
Citat:
Nja, nu ska jag inte glida ifrån ämnet. Det sagt om vad Jesus lärde och vad som hände.

Vi är säkert eniga egentligen, men det spelar ingen roll. Du och jag kan tex anse att man inte ska få tala illa om Gud och att dödsstraff för det brottet vore lämpligt , men vad vi tycker och anser bryr sig knappast makten om. Tycker fårskallarna (vi) fel, så ändrar makten på vad vi tycker "bara". Där är problemet med att som massa godkänna inskränkt yttrandefrihet.

Å andra sidan spelar det ingen roll, nej. Redan idag saknar många frihet att yttra sig. Det är helt enkelt som det alltid varit, även om grader av bestraffningar och storleken på ramarna varierat.
För att då försöka återföra oss till dagens ämne ställer jag frågan om det handlar om yttrandefrihet egentligen, i grunden?
Nu är det länge sedan jag vistades i USA och mycket har hänt, för att inte säga "tillspetsats"? Redan då kunde man häpna över hur anarkiskt det höll på att bli. Var och en höll på med "sin grej", nästan vad som helst gick an (everything goes) ungefär som flashback ser ut i dag och som det vörjar bli runt omkring oss.
Alla har något att säga, kräva, alla är förolämpade och eftersatta. Och ingen hör dem. Alla skriker så högt att oeden drunknar. Så nog yttrar sig folk ganska ohämmat. Men ingen hör.
Ingen lyssnar,
Där ord inte räcker tar man till vapen. Visst är det jag säger banalt och osofistikerat - men jag tror att världen blivit så osofistikerad och banal att dete är bortom hjälp.
Inte blir det bättre av sådana här trådar heller - i yttrandefrihetens namn
2021-01-19, 17:58
Medlem
Citat:
Vill du posta några i tråden?
Har lämnat Twitter, du kan läsa själv - lägg nedan sträng i en browser:

twitter.com/secpompeo
2021-01-19, 18:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
För att då försöka återföra oss till dagens ämne ställer jag frågan om det handlar om yttrandefrihet egentligen, i grunden?
Nu är det länge sedan jag vistades i USA och mycket har hänt, för att inte säga "tillspetsats"? Redan då kunde man häpna över hur anarkiskt det höll på att bli. Var och en höll på med "sin grej", nästan vad som helst gick an (everything goes) ungefär som flashback ser ut i dag och som det vörjar bli runt omkring oss.
Alla har något att säga, kräva, alla är förolämpade och eftersatta. Och ingen hör dem. Alla skriker så högt att oeden drunknar. Så nog yttrar sig folk ganska ohämmat. Men ingen hör.
Ingen lyssnar,
Där ord inte räcker tar man till vapen. Visst är det jag säger banalt och osofistikerat - men jag tror att världen blivit så osofistikerad och banal att dete är bortom hjälp.
Inte blir det bättre av sådana här trådar heller - i yttrandefrihetens namn
Jag tycker att det du säger är klokt, men så är jag bara en fårskalle också.

Att vi har de ramar vi har idag är därför att makten tillåter det. "Makten" är de med våldskapital, och här kan för all del eventuellt så kallat vanligt folk vägas in.

Ja, i flera generationer nu har uppväxande västerlänningar fostrats till att utgå från sin navel iallting. Resultatet blir att alla drar åt sitt eget håll och anser sig själva vara viktigast. Här kan sådana som Q skapa en gemensam riktning åtminstone, men den polarisering som följer har ju sina egna problem.

Jag är personligen skeptisk till att saken skulle kunna lösas fredligt.
2021-01-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Det lovar jag dig att jag absolut ska. Men du bör nog se över den verkligheten själv med. För vart här kommer braka lär många sosse-får ha en viss kognitiv dissonans ett långt tag framöver innan man smält vad som faktiskt sker och vad man fallit offer för.

Ni litar blint på media utan att förstå vad media är. Ni är hjärntvättade och programmerade då Sverige är helt i greppet på globalisterna. Allt ni vet är vad dom valt att ni ska få veta. Men det är slut med det nu. Ni kan tacka Trump och framförallt US Armed Forces som satte upp planen sedan flera år, det vet jag att barnen gör.

Han slutar använda det här kontot. Problemet är att han har ett dussin till.
2021-01-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Kan du citera något och kanske motivera dina frågeställningar? eller om du nu vill ifrågasätta.
https://mobile.twitter.com/SecPompeo
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Var kan man se att detta finns påstått i förväg?
(FB) Imorgon kommer militären i D.C gripa alla som förått USA..Trump har vunnit
2021-01-19, 18:20
Medlem
Pan-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Dallas
Nog känns det lite speciellt att Pompeo började twittra med 15 min mellanrum precis som det förutspåddes. Som en slags signal att nu händer något. Inläggen handlade om konstitutionen också.

Detta plus det faktum att det är internationella popcorndagen idag gör det extra kul och spännande. Så mycket som bygger upp förväntningarna och som talar för Q att jag skulle bli redigt besviken om inget händer.

Nu avbröts Pompeos 15 minuters intervaller.
Innebär det att det är go time eller hade han bara kul med sina selundprecisa tweets?
2021-01-19, 18:21
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Aha okej... Hoppsan!

Kan du förklara? Är det namnen han nämner?
2021-01-19, 18:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kan du förklara? Är det namnen han nämner?
Retoriken var intressant tyckte jag.

Jag är själv övertygad om att Q är en person med insyn i det politiska spelet. Syfte och motiv håller jag öppet, men jag gissar att ändamålet är att hålla den mer fanatiska oppositionen lugn. Tyvärr.
2021-01-19, 18:27
Medlem
Finns det något mer preciserat klockslag för när kuppen ska ske?
Så slipper jag sitta bänkad redan nu om det först inatt svensk tid som det sker utan kan ta ledigt imorgon för att orka med att sitta uppe.
2021-01-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Citationen var väl fin.. men du varesig motiverade eller ifrågasatt något.
Grejen är ju den att jag inte förstod ditt tidigare inlägg
Jag skrev bara att jo det verkar stämma att Pompeo postade varje kvart på Twitter. Vilket enligt någon annan skulle varit förutsagt av Q(?). Innehållet i det han skrev var av typen memoarer. Min gissning är att Pompeo kände till Q-förutsägelsen (om det nu är sant) och satsade på att uppfylla förutsägelsen. Ingen skulle kunna klandra honom nämnvärt, men om det mot förmodan skulle strula med Bidens utnämning så skulle han kunna peka på sitt twittrande.

Om du vill läsa något mellan raderna så anser jag att Q är en masspsykos framkallad av desinformationsterrorister som försöker skapa en självuppfyllande profetia, vilket Trump har försökt utnyttja med förhoppningen att ingen kan bevisa att han haft uppsåtet att begå brott mot USAs konstitution.
Senast redigerad av demokratochsvensk 2021-01-19 kl. 18:33.
2021-01-19, 18:32
Medlem
TristanSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Finns det något mer preciserat klockslag för när kuppen ska ske?
Så slipper jag sitta bänkad redan nu om det först inatt svensk tid som det sker utan kan ta ledigt imorgon för att orka med att sitta uppe.

Ingenting kommer ske. Hade inte planerat min dag kring detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in