2021-01-20, 11:01
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Vad har Svenska Kyrkan med Anna Ardin att göra=?

AA är diakon i Equmeniakyrkan!

Citat:
Alltså har AA inget med SvK att göra!
Fel vännen. Anna Ardin har allt med Svenska Kyrkan att göra. Först genom sin kristna tro uttalat som "En kyrka för hela livet där mötet med Jesus Kristus förvandlar mig, dig och världen" plus otaliga gemensamma aktiviteter, uppträdanden, föreläsningar och annat där de två kyrkliga dårhusen håller varandra i handen. För att inte tala om nedvärderingen av sekulära svenska män och fascination för besatta muslimska religionsutövare som de också har gemensamt.

Svenska Kyrkan har idag förvandlats till ett präktigt pk-fiasko med världsförbättrarambitioner där sköra personligheter som Anna Ardin är verksam i en av de många halvhemliga organisationer som döljs i undervegetationen. Det är tur för er att gud inte finns. Han hade blivit jävligt förbannad.
Citera
2021-01-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Fel vännen. Anna Ardin har allt med Svenska Kyrkan att göra. Först genom sin kristna tro uttalat som "En kyrka för hela livet där mötet med Jesus Kristus förvandlar mig, dig och världen" plus otaliga gemensamma aktiviteter, uppträdanden, föreläsningar och annat där de två kyrkliga dårhusen håller varandra i handen. För att inte tala om nedvärderingen av sekulära svenska män och fascination för besatta muslimska religionsutövare som de också har gemensamt.

Svenska Kyrkan har idag förvandlats till ett präktigt pk-fiasko med världsförbättrarambitioner där sköra personligheter som Anna Ardin är verksam i en av de många halvhemliga organisationer som döljs i undervegetationen. Det är tur för er att gud inte finns. Han hade blivit jävligt förbannad.

Tyvärr är det så att många av dessa kyrkliga samfund och organisationer blivit uppsamlingsplats för diverse kufar, psykopater och ibland rena dårar, detta från Anti-Kristje Jackelen och nedåt. Anna passar väl in bland dessa, tack och lov har de ej längre mycket makt i samhället.
Senast redigerad av ThenSwenskeArgus 2021-01-20 kl. 11:07.
Citera
2021-01-20, 11:06
Medlem
Var går gränsen för förtal och ärekränkning?
Citera
2021-01-20, 11:06
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Det är återigen mest att utlandsförhör inte är något konstigt och att oavsett hur det ligger till med brotten så är det nog exakt noll personer som skulle riskera USAs vrede för att ha avslöjat mord på journalister om det går att undvika. Jag hade lätt försökt gömma mig i det fallet också, för där lär det inte spela så stor roll om det var rätt/fel. Och han var ju på förhör först i Sverige och sen sa han "kom hit då" när USA-hotet blev känt.

Det riktigt trista är väl att åklagaren var så satans obstinat att det inte blev utrett. Vi pratar en halv arbetsdag typ, en hel med lite shopping i London.

Äsch...

Jag brukar inte va konspiratoriskt lagd sådär, men det här var ju win-win för Sverige. Han smet iväg till London.. Gud va bra liksom. Nu slapp Sverige sitta med svarte Petter i knät!

Man slapp lägga pengar på ytterligare en massa förhör. Inte ens säkert det blivit nån rättegång ändå. Hade det mot all förmodan blivit det så hade det ju blivit dyrt och enormt uppmärksammat och UD hade riskerat att behöva hantera frågan om en eventuell överlämning till USA. Med allt ståhej det hade inneburit.

Nej, man ville nog inte ha med snubben att göra om man kunde slippa. Sen blev ju häckandet på ambassaden i en massa år som ett straff för det han ”eventuellt” hade gjort så..

Tråkigt och jobbigt för J A? Absolut.. Men det är ju inte svenska myndigheters problem.
Senast redigerad av Macke85 2021-01-20 kl. 11:13.
Citera
2021-01-20, 11:16
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:

Svenska Kyrkan och Equmenia är två från varandra skilda samfund.
Citera
2021-01-20, 11:21
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Var går gränsen för förtal och ärekränkning?
Förtal? Ärekränkning? Är det din primära oro efter rykten om rättsröta ev hemligt samröre mellan kyrka, Anna Ardin och div underrättelsetjänster?

Gå tillbaka till DN. Wolodarski väntar på dig.
Citera
2021-01-20, 11:26
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Svenska Kyrkan och Equmenia är två från varandra skilda samfund.
Jag hörde att du sa det. Min text visade varför du har fel. Gemensamma målbilder och samordnade aktiviteter säger mer än skilda postnummer.
Citera
2021-01-20, 11:54
Medlem
Citat:
Förtal? Ärekränkning? Är det din primära oro efter rykten om rättsröta ev hemligt samröre mellan kyrka, Anna Ardin och div underrättelsetjänster?

Gå tillbaka till DN. Wolodarski väntar på dig.

Jag tänker lite att de flesta män inte är förtjusta i att bli utmålade som våldtäktsmän ifall man inte är det, du kanske dock inte har något emot det vad vet jag.
Citera
2021-01-20, 12:17
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Jag hörde att du sa det. Min text visade varför du har fel. Gemensamma målbilder och samordnade aktiviteter säger mer än skilda postnummer.

Nej så kan man inte resonera. man tillhör ett samfund, punkt slut.
tex så tror jag inte en Pingstvän eller Livets Ord anser att dom har något gemensamt med
svenska kyrkan eller, katolska kyrkan.
Citera
2021-01-20, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Anna Ardin och den andra kvinnan är offer för
hänsynslösheten på FB bland ett stort antal medlemmar.
Det och andra ex kan leda till att FB, på goda grunder, försvinner.
FB kan inte ha sina egna regelverk och samhället ett annat. Bägge
finns i samma verklighet och det måste fungera på samma sätt om
det det skrivs i text i en tidning eller på nätet. Det nya regelverk
som skall komma senare i vår av EU
kan hjälpa oss som tror på
att yttrandefrihet inte är samma sak som att kunna säga vad som
helst om vem som helst hur som helst
.Den grop ni faller i en dag
kommer ni själva ha grävt. Och Anna Ardin och hennes olyckssyster är
den dagens hjältar!

Jag har som man blivit våldtagen två gånger på liknande sätt som Anna Ardin fast av kvinnor.
Kvinnorna ville inte använda kondom utan struntade i att jag inte ville ha sex, hon hade frivilligt
haft sex med han innan så jag förstår inte varför det anses vara ett allvarligt brott.
Det är troligtvis vanligt att kvinnor struntar i att männen vill ha kondom men männen polisanmäler
inte kvinnor för strunt saker.
Jag har svårt att se hur Anna Ardin skulle bli morgondagens hjälte.
Det var inte länge sedan rättssystemet kolapsade under metoo. Lotta Brome och Soran Ismail
hängdes inte ut, men om vanliga svenska män riskerades att drivas till självmord spelade ingen
roll. Eran syn på vilka som är hjältar och vad som är demokrati spelar ingen roll ni beter er som galna
komunister.
Svenskarna emigrerade till USA för att slippa kyrkans förtryck av samma anledning kommer folk att lämna sosse feminist diktaturen. Utåtriktade och glada svenskar flyttar till Spanien,USA och Danmark för att känna frihet och osocialt folk som vill ha tillgång till natur och trygghet söker sej till tråkfeminist diktaturen Sverige. Ni skapar konflikter mellan vänner och familje medlemmar och ni gör vårt land och kultur tråkig.

https://timbro.se/smedjan/ryt-till-mot-politisk-konst/
https://www.youtube.com/watch?v=b-oDQLjCPiM
Citera
2021-01-20, 12:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
(FB) Anna Ardin - Sveriges kristna socialdemokraters förbund

Ja det var dessa punkter och lite annan hon skrivit. Som kanske är något förvånande för en kristen. Detta med att vända andra kinden till osv. Dock om historian stämmer så var det inte med våldtäkt i tanke som hon och den andra kvinnan begav sig till polisen. Den anmälan blev ju tämligen omgående nerlagd av en vanlig jouråklagare. Vilket hade varit slutet på historian om Assange varit en vanlig Svensson.

Men nu fick någon högre upp klorna i fallet öppnade det på nytt och dessutom kommer ju alltid dessa gamar fram när det vankas ett uppmärksammat fall, alltså advokater som vill bli målsägarbriträden. Efter dessa manipulerat Ardin och kompisen så kommer de inom kort tro att det rört sig om världens våldtäkt.
Citera
2021-01-20, 12:35
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Jag tänker lite att de flesta män inte är förtjusta i att bli utmålade som våldtäktsmän ifall man inte är det, du kanske dock inte har något emot det vad vet jag.
Var det så du menade? Håller med och ber om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in