Citat:
Ursprungligen postat av
mumintrolleri
Så kort sagt; även om jag skulle ljuga på enkäten och bli antagen, skulle det bli svårt att komma vidare till lumpen.
Men vad skulle hända om jag nekade fråga #7?
8. Varför nekar du till att vi får titta? (du kanske kan hitta på ett bra svar som "det som står där har inget att göra med denna grundutbildning utan relaterar mer till förhållandet mellan mina föräldrar och mig."
10. Du vet att vi måste kunna lita på varandra här, är du helt uppriktig nu när du säger XY?
11. Vad skulle vi hitta om vi fick kolla?
Är det en vaken person blir man snart insnärjd i sina lögner och börjar svettas.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
Ja det blir svårt att gå vidare ändå, men det är ju ingen anledning till att avstå. Du lär dig en hel del av själva processen.
Ett alternativ är ju att vara helt öppen
om du ändå avstår från att söka på grund av situationen? Det KAN gå beroende på hur gammal du var, hur länge bruket varade, hur tungt det var?
Jag är okunnig på det rättsliga läget men är trots det ganska övertygad om att du inte kommer att bli straffad om du ljuger och blir upptäckt, men det kan leda till att du åker ut beroende på hur allvarligt det upptäckta bedöms; att ha rökt gräs en gång vid 14 års ålder spelar nog ingen roll alls.
Ja detta var lite spekulationer.