Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-03, 16:18
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonUppfenhof
Hej!

Jag är ute efter någon som söker fiskesällskap i Stockholm under hela sommaren. Jag är i 30-årsåldern och ser gärna att vi åker ut och trollar med båt. Jag jobbar som läkare och bor i innerstan. Nästa år får jag förmodligen båtplats inne i stan efter snart 12 års kötid och kan då nyttja egen båt ihop med intresserad. Jag har stor fiskevana och älskar att vara ute på sjön. PM:a om du har båt och vill ha sällskap samt någon att dela bränslekostnaden med!


hur går det med båtplatsen?
Citera
2021-01-27, 21:57
  #242
Medlem
hur hitta folk!!!

tjena jag vet inte om denna frågan har frågats innan Göteborgs området så om det inte passar här flytta den gärna!!!!


letar efter folk som är som mig som mer än gärna vill dra ut och hyra kanot och fiska o grilla och spendera en helg ute????

finns det några sådana nära GBG
Citera
2021-01-27, 22:01
  #243
Medlem
Testa friluftsfrämjandet...
Citera
2021-01-27, 22:09
  #244
Medlem
Pianotangents avatar
Gå med i grupper på Facebook. Bohusleden mm.
Citera
2021-01-27, 22:19
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Vandring och friluftsliv förknippas ju ofta med kommunistisk skit; veganhippies med fjällrävenryggsäckar som badar nakna och dricker te i sina husvagnar med solpaneler på taket.

Ta jägarexamen och gå med i ett jaktlag, där lär det finnas friluftsmänniskor som inte passar in på beskrivningen ovan. Annars har jag hört att det finns Facebook grupper med fokus på vandring o liknande..

Lycka till med sökandet!


visst jag vill ut och jaga o sådant men det är något jag kan göra själv det jag gillar att göra är att dra ut paddla kanot campa fiska sitta och elda under klar himmel där man ser stjärnor medans man dricker lite öl och skojar och har trevligt jag saknar det sen kompisen kom på att kvinnor finns
Citera
2021-01-27, 22:30
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Gå med i grupper på Facebook. Bohusleden mm.


bohusleden är det GBG ??känns mer som västra götaland
Citera
2021-01-27, 22:31
  #247
Medlem
Utöver det självklara tipset med Facebookgrupper kan jag ge tips om Meetup.com. Finns grupper för allt möjligt som anordnar regelbundna event. Exempelvis kajakpaddlargrupper, vandringsgrupper osv.

Du kan få ett mer långsökt tips också: Couchsurfing.com, många använder den framförallt för att hitta folk i en specifik stad. Vem som helst kan lägga upp event spontant och se om nån hakar på - har tex sett just "Weekend fishing trip" och liknande. använt den när jag turistat utomlands, men har kikat på den nån gång här i Sverige också. (ska dock sägas att communityn till stor del består av internationella studenter och turister, så jag gissar att det är rätt dött nu. Men det finns även en del inhemska)
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-01-27 kl. 22:40.
Citera
2021-01-27, 22:35
  #248
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
bohusleden är det GBG ??känns mer som västra götaland

Den går från Lindome i Halland till Strömstad. Det finns många olika leder och grupper.
Citera
2021-01-27, 22:43
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Den går från Lindome i Halland till Strömstad. Det finns många olika leder och grupper.


lindome till Halland är åt fel håll tänkte mig mer från Göteborg ut mot skogen och sjöar där jag bor finns ett jätte fint område det heter Vättlefjäll första sjön är extremt bra fiske andra sjön har jag aldrig fått något o 3 sjön har jag inte ens testat men det är extremt fin kanot paddling genom dom sjöarna och det hade inte gjort något om jag hittat några som velat följa med
Citera
2021-01-27, 22:44
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Utöver det självklara tipset med Facebookgrupper kan jag ge tips om Meetup.com. Finns grupper för allt möjligt som anordnar regelbundna event. Exempelvis kajakpaddlargrupper, vandringsgrupper osv.

Du kan få ett mer långsökt tips också: Couchsurfing.com, många använder den framförallt för att hitta folk i en specifik stad. Vem som helst kan lägga upp event spontant och se om nån hakar på - har tex sett just "Weekend fishing trip" och liknande. använt den när jag turistat utomlands, men har kikat på den nån gång här i Sverige också. (ska dock sägas att communityn till stor del består av internationella studenter och turister, så jag gissar att det är rätt dött nu. Men det finns även en del inhemska)


tack för tipset ska kolla upp dom båda
Citera
2021-01-27, 22:47
  #251
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
lindome till Halland är åt fel håll tänkte mig mer från Göteborg ut mot skogen och sjöar där jag bor finns ett jätte fint område det heter Vättlefjäll första sjön är extremt bra fiske andra sjön har jag aldrig fått något o 3 sjön har jag inte ens testat men det är extremt fin kanot paddling genom dom sjöarna och det hade inte gjort något om jag hittat några som velat följa med

Den går längs hela östra Göteborg.
Citera
2021-01-27, 22:49
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Den går längs hela östra Göteborg.


tittar på meetup.com nu men tycker den verkar lite knepig men kommer spara sidan och hålla koll påt för jag vill hitta några som gillar att paddla kanot och fiska helst i vättlefjäll 3 sjöar bra sov ställen riktigt fin fiske
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback