Greta och Rihanna har säkert större nytta av de arga bönderna för att få publicitet än vad bönderna har av de tjejerna. Men Greta vågar inte protestera kraftfullt i Europa eftersom hon är mer känd här och bara kan driva sin agenda med klagomål mot ländernas politiker och fokusering på EU-Merkel-Macron.
Modi försöker skapa en bild av att vara globalist. Ibland blir det nästan överdrivet, som på denna bild jag länkade tidigare. Det verkar vara en riggad bild. Ingen skulle placera sig mitt i det ormboet och hålla handen med de kobrorna utan att ha en baktanke.
https://m.imgur.com/a/OE5HQ1F
Indisk politik skiljer sig säkert inte så mycket från vår. Congress och Janata samarbetar förmodligen och bondeupproren kan vara ett led i att hålla splittring och konflikter uppe i befolkningen, ungefär som våra politiker skickar på oss invandrare och feminister för att skapa kaos så att Sverige förloras till EU.
Gretas jordbruksintresse är dock oroande.
Från början var jordbruk inte alls lika centralt i klimatagendan som flyg och olja, men det tas in mer och mer.
EU spenderar så mycket som 30% av budgeten på jordbruk som bara utgör någon procent av ländernas produktion. Även extremt EU-fixerade aktörer som tidningen The Guardian och Greta kritiserar CAP (EU:s jordbrukspolitik).
Varför skulle Greta och The Guardian kritisera CAP när de i allmänhet stöder EU?
Man får intrycket att de försöker "två sina händer", dvs om något går åt skogen med jordbruket så kan de säga "det var inte vårt fel".
Jag tror överbefolkning och jordbruksproblem kan leda till en framtida livsmedelskris. Men det är ännu så länge bara en teori.
Man noterar att Bill Gates har köpt så mycket jordbruksmark att han nu blivit USA:s störste markägare. Tidigare köpte Gates upp läkemedelsföretag. Han höll t.o.m. ett "TED talk" 2015 där han varnade för att en stor epidemi kunde komma!
(FB) Vad är "The Great Reset"?
Dataexperten Gates blev överraskande expert på infektionssjukdomar/epidemier och lyckades till och med förutsäga Corona! Det är naturligtvis inga tillfälligheter. De extremt kraftiga motåtgärderna mot denna influensa har planerats på den höga nivå i samhället där Gates befinner sig.
När Data-Bill blev Apotekar-Bill fick vi Coronakris. Nu har han blivit Bonde-Bill. Det kan tala för livsmedelskris.
Gates och globalisterna styr med kriser. Länder som Sverige styrdes tidigare (oftast) genom gradvisa åtgärder. Men numera försöker globala diktatorer styra t.ex hela Europa som en enhet. För att kunna styra så stora enheter måste man uppfinna kriser för att försöka få folk att lyda en liten grupp i Bryssel. Detta har t.ex givit oss:
eurokris, klimatkris, flyktingkris, Coronakris, post-Corona ekonomisk kris, budgetkris (dec 2020), Brexitkris etc
Så jag anser det oroande att se det intresse för bönder och jordbruk som EU, Greta, The Guardian och Gates uppvisar. Dessa aktörer ingår i nätverk som försöker kontrollera världen. Jag är rädd för att en livsmedelskris kan vara planerad, i synnerhet som man inte åtgärdar överbefolkningen. Gretas stöd till de indiska bönderna är ingen tillfällighet.