Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-11, 12:25
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Tycker Fritjof passar in bra i rollen som anti-nazist. Han håller samma kognitiva och psykosociala nivå som vänsterextremister här på Flashback och annorstädes brukar göra.
Citera
2019-11-11, 12:25
Medlem
Jättebra detta, NMR ska inte alliera sig med uppenbara mongon, den där jävla cp-rösten han har signalerar på ett mycket kraftigt sätt att något inte stor rätt till. Han är retarderat dö-kött som man gör sig av med genom att tiga ihjäl.
Citera
2019-11-11, 16:41
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Vi talar om en snubbe här som gått ned sig helt i konspirationsträsket och blivit ”full blown paranoid”. Han borde ta en paus och göra något annat ett tag. Hoppas han repar sig.

Sista meningen: "Hoppas han repar sig". Precis, de som gör sig roliga på Fritjofs bekostnad saknar empati.

Jag vet själv hur oerhört chockerande det var när man började gräva efter sanningen. Man skakades i sina grundvalar. Nästan som att fundamenten som spänner upp personligheten rasade samman. Den kognitiva dissonansen var enorm.

Som tur är har man en "normal" personlighet och stort nätverk som gjorde att man inte blev (psykolofiskt) sjuk på kuppen.

Fritjof har en lite speciell personlighet däremot. Jag tror han är väldigt självständig och något av en ledarfigur, han tycker iaf uppenbarligen om att prata inför folk och påverka.

Lägg till lite andra egenheter, som i normala fall sätter "färg" på hans personlighet. Nu däremot ligger det nog honom i fatet. Han vill vara den starka, den som har koll, den som ser sanning som ingen annan ser.

Då är det lätt att gå vilse rejält i konspirationsträsket, särskilt om han inte har någon "jämlik" att prata och blöta idéer med.

Hoppas han frisknar till. Han är lite uppiggande i sin orädda och okonventionella stil.
Citera
2020-02-07, 18:58
Bannlyst
Det finns ingen som kan få ihop Fritjof med Christian Walton Chandler alias Chris Chan? Det hade blivit helt fantastiskt.
Citera
2020-10-29, 18:12
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Senaste nytt om denne Fritjof? Han verkar ha potential att bli en ny Percy Brunström.
Citera
2021-02-13, 08:54
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Senaste nytt om denne Fritjof? Han verkar ha potential att bli en ny Percy Brunström.

Jag såg honom IRL igår, han körde bil i typ 40 km/h på 90-väg med varningsblinkers på, oklart varför han betedde sig så, det var inte några extrema vägförhållanden.
Citera
2022-02-21, 21:40
Medlem
smaskimikrofonens avatar
Vilken man! vilken människa! !att denne mannen inte blivit tvångsomhändertagen är ett mysterium.
Som Fritjof själv brukar säga så har jag privat studerat denna idol och placerat honom mellan Lennart Bladh(rip) och Simon Öhlund
Citera
2022-02-22, 23:21
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaskimikrofonen
Vilken man! vilken människa! !att denne mannen inte blivit tvångsomhändertagen är ett mysterium.
Som Fritjof själv brukar säga så har jag privat studerat denna idol och placerat honom mellan Lennart Bladh(rip) och Simon Öhlund

Nåt nytt sen han ville insperktera NMR-ledarens eventuella förekomst av förhud?
Citera
2022-02-23, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag såg honom IRL igår, han körde bil i typ 40 km/h på 90-väg med varningsblinkers på, oklart varför han betedde sig så, det var inte några extrema vägförhållanden.

Menar inget illa mot Fritjof, men efter att ha läst detta hade jag svårt att hålla mig för skratt under hela matte-lektionen och skolan generellt, trots att det nästan hade kunnat vara jag xD Var det mörkt eller ljust när han körde så?
Citera
2022-02-23, 04:46
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
Menar inget illa mot Fritjof, men efter att ha läst detta hade jag svårt att hålla mig för skratt under hela matte-lektionen och skolan generellt, trots att det nästan hade kunnat vara jag xD Var det mörkt eller ljust när han körde så?

Det var ljust.

Han kan ju ha haft sommardäck, eller kanske nåt problem med bilen.
Citera
2022-02-23, 11:42
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Sista meningen: "Hoppas han repar sig". Precis, de som gör sig roliga på Fritjofs bekostnad saknar empati.

Jag vet själv hur oerhört chockerande det var när man började gräva efter sanningen. Man skakades i sina grundvalar. Nästan som att fundamenten som spänner upp personligheten rasade samman. Den kognitiva dissonansen var enorm.

Som tur är har man en "normal" personlighet och stort nätverk som gjorde att man inte blev (psykolofiskt) sjuk på kuppen.

Fritjof har en lite speciell personlighet däremot. Jag tror han är väldigt självständig och något av en ledarfigur, han tycker iaf uppenbarligen om att prata inför folk och påverka.

Lägg till lite andra egenheter, som i normala fall sätter "färg" på hans personlighet. Nu däremot ligger det nog honom i fatet. Han vill vara den starka, den som har koll, den som ser sanning som ingen annan ser.

Då är det lätt att gå vilse rejält i konspirationsträsket, särskilt om han inte har någon "jämlik" att prata och blöta idéer med.

Hoppas han frisknar till. Han är lite uppiggande i sin orädda och okonventionella stil.

Jag vill bara få skriva att jag håller med dig i det du skriver.

Jag var också på väg ner i träsket ordentligt för en 8-10 år sedan, men jag tog mig upp, däremot grundvärderingarna har jag kvar till viss del.
Citera
2022-02-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det var ljust.

Han kan ju ha haft sommardäck, eller kanske nåt problem med bilen.

Har du något annat intressant att dela med dig om honom, t.ex när du sett eller om du pratat med honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in