Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Var det inte så att folk blev rädda för överljudsplan, efter den hemska katastrofen med en Concorde för c:a 20 år sedan..?
Och nej, det finns ingen marknad för en reguljär linje, med biljetter till det priset. Företag över hela världen slimmar sina kostnader och drar (även av klimatskäl) ner antalet flygresor för sina anställda så mycket det går. Det är inte heller "inne" att flyga längre, d.v.s. inget som rika människor skulle göra bara för att skryta om det - som det var en gång i tiden. Shoppingweekender i New York eller Dubai är helt ute bland medvetna människor.
Jodå, det finns väldigt många som vill betala det priset och som har råd. Spelar inge roll om dom höer det med 100%. Det finna alltid folk som skiter i pengar och kan man dessutom bräcka grannen så är det mycket värt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haddoque2
De flesta sitter väl hellre bekvämt och blir ompysslade i 5 timmar än att sitta som i en sardinburk i 3 till den dubbla kostnaden.
Man blir inte ompysslad i en vanlig "turistklass". Man blir fraktad.
Du underskattar de som verkligen har råd och vill komma fram fort. Hade jag den ekonomin så skulle jag skitlätt åka överljudsfart. Jag älskar att flyga men efter ett par timmar så önskar jag man är framme. 10-12 timmar är fruktansvärt segt.