Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Inte så konstigt om hon är besviken: mannen som skulle vara en perfekt match utvald av tre experter visade sig vara en asexuell påfågel som jämför henne med en häströv eller en kebab. Klart att tjejen är besviken!

Man undrar ju vad det är som gör att Lars blir så avtänd. Är det Ellinors fysiska företräden, eller är det döds-djupen som avskräcker? Jag kommer att tänka på den där Scania-tjejen som var med för några säsonger sedan. Där blev grabben helt avskräckt av hennes burdusa sätt och grova kroppsbyggnad. Hur ser Lars idealkvinna ut, månntro? Nån spenslig discodrottning?
Han har ingen idealkvinna.
Möjligen en dragqueen däremot.
Citera
2021-03-25, 21:52
Medlem
Har Johan och Susanna ens rört varandra? Pussats?

Ser ingen som helst kemi eller ens försök där.

Kan inte höra hennes flabb/skratt mer. Hemsk!
Citera
2021-03-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Själv tyckte jag Lars var ganska oskön. Uppenbart aspackad och onödigt provocerande. Måhända aningen ursäktad av Ellinors överdrivna krav på att han ska ”öppna upp sig”. Otroligt tråkig matchning då Ellinor verkar vara en (aningen krävande) kanontjej.

Min känsla just nu är att det enda paret som har en tillstymmelse till chans är Sofia och Anton. Och även där är jag skeptisk. Johan faller mer och mer i mina ögon. Han anpassar sig alldeles för mycket efter Susannas krav trots att han inte får något (annat än lugn för stunden) för det.

Avsnittets behållning var annars Freddans analys av den moderna kvinnans oförenliga krav på mannen. Oväntat att det fick passera det statliga klippbordet.

Lars "sköna" skämt är väl ändå en lätt översittarattiyd inlindad i humor?
"Det är så härligt att vara med en fru som är så känslomässig och ologisk, och lite emotionellt kaos". Visst är Ellinor känslosam, men man kan ju ändå förvänta sig att ens partner engagerar sig lite emotionellt?
Citera
2021-03-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Det jag hörde var att han menade att man kan vara kär, man kan vara förälskad, men att det ej är samma sak som att kunna säga ärligt att detta är troligtvis för alltid och att detta kommer att funka i längden. Att säga att man älskar någon betyder inte samma för alla. Att älska är alltså inte samma sak som att vara kär eller förälskad, är nog vad han menar. Tycker att han var ärlig och djupare än vi brukar få se...och vad gjorde hon då...? Omoget av henne.

Läkaren sköter sig bra, trots han hällt i sig ett par flaskor skumpa.

Kvinnor som fort får känslor, förlorar lika snabbt känslor igen. Stor varningssignal.
Citera
2021-03-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Har Johan och Susanna ens rört varandra? Pussats?

Ser ingen som helst kemi eller ens försök där.

Kan inte höra hennes flabb/skratt mer. Hemsk!

Jag tror att de hade sex på bröllopsnatten, men dag 2 så dog allt när Johan drog städskämtet.
Citera
2021-03-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
Grävis och Susanna har mer blivit ett par som fungerar ihop när de har en uppgift ungefär som arbetskamrater, men glöm att masken kikar ut. Den är inte kräsen, men den glömmer aldrig en diss.

Anton och Sofia lyckades lura de andra att det var smooth sailing och de verkade faktiskt klara sig ur sin fnurra.

Nu är det Ellinor som är seriens omöjliga fruntimmer. Svänger som en pendel i humöret. När Larsa faktiskt ÄR djup och säger sin mening gillar hon inte att höra det. Nu var hon inte så diskussionsvillig längre.

Men vad ÄR det för bäbismusik de spelar i serien? Jag mår illa när jag hör en fjunig autotunad röst med västkust iii:n stöna fram sin valpiga lidelse. Allt är HH:s fel förstås, men måste efterapningarna bli så otroligt usla.

Alltså Herr Vegas sa in princip att han inte var kär i henne, och jag antar att han menade att han blivit bränd förut och därför inte vågade visa kärlek?
Men det är inte så kul att lyssna på, han visar igen uppskattning, värme och hur de skulle lösa situationen utan att det var synd om honom pga han blivit dumpad. Om man är bränd har man ett ansvar att komma över det och i alla fall lära sig leva med det innan man skuttar in i en ny relation och tvinga sin partner lyssna på självömkande dravel.

Nu tror jag absolut inte Lars är en dålig person, men han måste komma över sina gamla demoner och komma närmre sina känslor innan han satsar på en ny relation.
Citera
2021-03-25, 22:36
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Alltså Herr Vegas sa in princip att han inte var kär i henne, och jag antar att han menade att han blivit bränd förut och därför inte vågade visa kärlek?
Men det är inte så kul att lyssna på, han visar igen uppskattning, värme och hur de skulle lösa situationen utan att det var synd om honom pga han blivit dumpad. Om man är bränd har man ett ansvar att komma över det och i alla fall lära sig leva med det innan man skuttar in i en ny relation och tvinga sin partner lyssna på självömkande dravel.

Nu tror jag absolut inte Lars är en dålig person, men han måste komma över sina gamla demoner och komma närmre sina känslor innan han satsar på en ny relation.

Men det var inte det han sa
Citera
2021-03-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
aborre

TORSK!
Precis som hela han.
Citera
2021-03-25, 22:39
Medlem
Elli-lår i Sverigedräkt!!!
Jag blev så kåt så jag grät!
Och kär...
Citera
2021-03-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
TORSK!
Precis som hela han.
Eller är det inte en böckling, helt enkelt?
Citera
2021-03-25, 22:41
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Avsnittets behållning var annars Freddans analys av den moderna kvinnans oförenliga krav på mannen. Oväntat att det fick passera det statliga klippbordet.

Jag hade egentligen inte tänkt att kommentera det här avsnittet så mycket, för jag tycker det är så jobbigt när man överanalyserar den här skiten,
men dels är det så kul när ni sågar plump-experterna som uttalar sig. Ja, sannerligen så försöker de bortse från sin egen pk:ism med att tråckla in sig i resonemang som de annars inte skulle våga stå för i ett annat sammanhang.

Och så när jag var tvungen att kolla upp Freddans formulering, så upptäckte jag vilken stor behållning detta avsnittet var och otroligt avslöjande vilka personligheter och deras psykiska status de har.

Det börjar med att de andra paren flinar åt Sofia och Anton som kommer som tacos.
Ja, de nästan hånflinar faktiskt.

Sen snackar ödlan Susanna (jag sa ju att hon var gladare och sympatiskare i dagens avsnitt förut, men nu tar jag fan tillbaka det där med sympatisk). Hon börjar med att snacka skit om tacos-paret på ett elakt sätt, med Johan (underförstått "vi är mycket bättre"). Den forcerade diva-stilen hade hon ju programmet igenom, med sitt hårda sätt "att ta plats" bland de andra. Mindervärdeskomplexet lyste igenom. Men så faktiskt även hos Elinor.

"Vad ska vi lära de andra paren?" som hon tar upp med Lars, samtidigt som hon säger "men det är ju ingen tävling." Eh, hon betedde sig ju exakt som det var en tävling när hon skulle ta upp med Lars vilket perfekt par de var gentemot de andra.

Sen ser man hur både Elinor och Susanna-paret sjunker som stenar när de ser hur goda Anton och Sofia är mot varandra.

Susanna är excentrisk även med de andra och "tar plats" vid matbordet, men de andra ser igenom att hon är hård mot Johan.

Å andra sidan, Johan är väl den lamaste person jag har sett. Hur kan han bara bortse från hur hunsad han blir, av Susanna, i samtalet med Lars?
Det är ju bevisat nu, det är ju inte bara vi tittare som ser det i ett genom-tv-rutan-perspektiv.
De andra ser direkt hur hon kör med Johan.
De ser igenom hennes fasad direkt i samvaron.
De ser som vi tittare gör, hur mjuk person Johan är.

Vänta jag avslutar mitt inlägg här. Jag tycker själv inte om att läsa för långa inlägg i trådar.
Fortsättning kommer.

Jäklar vilken analys det blev.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-25 kl. 22:53.
Citera
2021-03-25, 22:45
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Men det var inte det han sa

Även om han skulle sagt det ser jag inte det som hela världen. Är saker och ting spännande och intressant efter x antal veckor behöver man ju inte vara "kär"? Folk lägger också löjligt olika värderingar i vad kär innebär. Kärlek (om det nu är samma som kär) kommer i alla fall för mig på ett klart senare stadie, något som man bygger upp över tid snarare än att det pirrar känns bra i magen under inspelningen av dating tv-program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in