Citat:
Ursprungligen postat av
PersonligPerson
Låter jävligt mög iaf och som sagt inte applicerat på alla.
Eh ja? Gillar man läsk men vill vara fit så dricker man lightläsk. Det är en jävla myt att alla som är fit/vill vara fit är hälsofreaks som tänder på att äta nyttigt/må bra.
Jag dricker lightläsk för det är gott och för att det inte är några kalorier. Gillar kolsyra också jävligt mycket och känner ingen ökad hunger/sockersug eller nå sockermättnad eller fan vad nu tjockisar som gnäller på lightläsk säger om saken.
Det baserar du på vad? Att du själv tycker att du inte känner sockersug?
Eller har du forskning som ger stöd åt ditt påstående?
Eh ja? Gillar man läsk men vill vara fit så dricker man lightläsk. Det är en jävla myt att alla som är fit/vill vara fit är hälsofreaks som tänder på att äta nyttigt/må bra.
Sockersug och antal kalorier är två helt olika saker.
Fördelen med lightläsk är att det stimulerar sockersuget med minimalt antal kalorier då hjärnan får samma stimulans som vanligt socker med kalorier.
Varför tror du ens att man uppfann lightläsk om inte för att få folk att dricka lika mycket som innan utan att gå upp i vikt?
Att det är vanebildande som innan är ju vad företagen vill så att folk fortsätter konsumera men samtidigt kan säga att vi har ett alternativ som man inte blir fet på.
Sen när du är inne på fitness profiler, hälsofreaks etc.
De är ju de som dricker och äter mest light produkter
Hur jävla tappad är inte du om du har missat det?
Aldrig hört talas om fun light med kvarg som exempel?
jag dricker lightläsk för det är gott och för att det inte är några kalorier. Gillar kolsyra också jävligt mycket och känner ingen ökad hunger/sockersug eller nå sockermättnad eller fan vad nu tjockisar som gnäller på lightläsk säger om saken.
Att du gillar smaken och att dricka det beror ju på att hjärnan frigör dopamin när den stimuleras som med annat socker.
Hjärnan gör att du associerar din lightläsk med något tillfredställande.
Självklart spelar smaken också roll men det är inte så enkelt som att säga att ja jag dricker lightläsk för att det är gott när det finns annat bakom kulisserna som påverkar hur du tänker.
För i slutändan så tillför ju lightläsk ingenting av värde för människan annat än just stimulans av belöningscentrum.