Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-04, 15:27
  #277
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det står att den som hittas är i medelåldern. Kanske är han?
Nej. Förmodligen inte. Han har varit anmäld försvunnen sedan i december.
4 månader är inte en kortare tid
Citera
2021-04-04, 15:29
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Denne personen?
https://brottsplatskartan.se/uppsala...ala-lan-193151

Inget är väl uteslutet, men knappast jättehett heller. Värmdö är närmare 10 mil från Uppsala.
Citera
2021-04-04, 15:30
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
då tänker jag att man inte kan identifiera kroppen så snabbt, om man inte lagt ditt ett id kort eller annat oxå.. tror dock inte att polisen underrättar anhöriga så fort om de hittar en dumpad kropp med id-kort..som är under förruttnelse.
Eller kläder han hade på sig när han försvann, foto på körkort som finns i myndigheters register, tatueringar, ärr etc. De vet bättre än du och jag hur man identifierar en kropp.
Citera
2021-04-04, 15:30
  #280
Medlem
En hypotes lika god som alla andra spekulationer. En försvarsanställd toppmilitär/soldat har skyltat med planerad löp-tur på sociala nätverk. Där han berättar i vilken insynsskyddad skog/natur han planerar spendera tid som också anges. Fientlig makt röjer undan framtida hot. Sakta men effektivt. Och enkelt när det skyltas om planer på nätet.
Citera
2021-04-04, 15:30
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catpeople
Någon högt uppsatt inom kriminellt nätverk?
Något än en vanlig Svensson-man måste det ju vara med tanke på att det är ett ordentligt pådrag?
En tanke bara. Är det möjligt att det är en hög med aspiranter som passar på när det nu har fått ett mordfall på halsen?
Citera
2021-04-04, 15:31
  #282
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Denne personen?
https://brottsplatskartan.se/uppsala...ala-lan-193151
Den bilen han ev bruka har då registreringsnummer TTM870.
Citera
2021-04-04, 15:32
  #283
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Kan ju vara någon som sagt att han ska ta livet av sig eller som haft psykiska problem länge och som försvunnit.


Citat:
Enligt uppgift till Aftonbladet har en särskild utredningsgrupp med särskild inriktning på de allvarligaste brotten kallats in i utredningen.

Låter inte som självmord. Inte heller som ett vanligt mord. Men AB kanske bara har spekulerat.
Citera
2021-04-04, 15:33
  #284
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Inget är väl uteslutet, men knappast jättehett heller. Värmdö är närmare 10 mil från Uppsala.

Jag tycker inte att tio mil är mycket om han färdades i en bil.
Citera
2021-04-04, 15:33
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Knappast förruttnad då han endast varit anmäld försvunnen en kortare tid
Jag menade just det.. Martin har vart försvunnen en längre tid, därför borde en identifiering inte gå på ett par timmar.. då de står att kroppen är identifierad det utesluter Martin tänker jag.
Citera
2021-04-04, 15:37
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Jag tycker inte att tio mil är mycket om han färdades i en bil.

Omöjligt är det förstås inte, men knappast heller troligt att han först färdats i bil från Uppsala till Värmdö, och sedan hittas mördas där efter en vecka.

EDIT: Den personen är hittad vid liv, så inte aktuell för denna tråd.
Citera
2021-04-04, 15:37
  #287
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Denne personen?
https://brottsplatskartan.se/uppsala...ala-lan-193151

Hittad vid liv idag.. Enligt facebook inlägg av anhöriga
Citera
2021-04-04, 15:38
  #288
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Jag tycker inte att tio mil är mycket om han färdades i en bil.
Han hette tydligen Mats....man kan undra varför Missing People tagit bort honom från sin sida. För att han hittats död kanske?

Edit: jaha, vid liv 😅
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback