Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-04, 17:07
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Med tanke på att brottsrubriceringen inte är mord utan vållande till annans död i inledandet så tyder det väl på att det är ett utökat självmord?
Citera
2021-04-04, 17:13
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erifikz
riktig skitställe, ett stenkast bort ifrån eskilstuna centrum, jätte många invandrare o folk som missbrukar alla slags droger.
Ok. Tack för info. Jag vet att Eskilstuna drabbats hårt av det mångkulturella experimentet men känner inte till staden jättebra.
Citera
2021-04-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ok. Tack för info. Jag vet att Eskilstuna drabbats hårt av det mångkulturella experimentet men känner inte till staden jättebra.

Kanske lika bra. Stället går till det värre varje år, Saker kommer inte ens upp på nyhets sidor längre.
Citera
2021-04-04, 18:46
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Övre medelåldern och Nyfors, ja då lär drogerna ligga nära. Då tror dom ju inte att någon av dem mördat den andra utan bara fått samma skitbatch. Glad påsk.
Citera
2021-04-04, 18:48
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Övre medelåldern och Nyfors, ja då lär drogerna ligga nära. Då tror dom ju inte att någon av dem mördat den andra utan bara fått samma skitbatch. Glad påsk.

Citat:
Polisen har inlett en förundersökning om vållande till annans död.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...a-i-eskilstuna

https://polisen.se/aktuellt/handelse...od-eskilstuna/
Senast redigerad av Livingmyownlife 2021-04-04 kl. 18:51.
Citera
2021-04-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erifikz
Kanske lika bra. Stället går till det värre varje år, Saker kommer inte ens upp på nyhets sidor längre.

Detta är tyvärr helt sant. Jag pratade med en lokaltidningsjournalist som sa att skottlossning är något de aldrig skriver om. Då skulle de få skriva om detta hela tiden.

Själv blev jag lite chockad att det är så illa.
Citera
2021-04-04, 19:04
Medlem
Ryktas om Bergsgatan 18B i nyfors, någon som kan bekräfta det?
Citera
2021-04-04, 19:07
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Detta är tyvärr helt sant. Jag pratade med en lokaltidningsjournalist som sa att skottlossning är något de aldrig skriver om. Då skulle de få skriva om detta hela tiden.

Själv blev jag lite chockad att det är så illa.
Så är det inte.
Citera
2021-04-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solklartknas
Ryktas om Bergsgatan 18B i nyfors, någon som kan bekräfta det?

Inte troligt det är Nyfors kom nyss hem efter en promenad och kom gående genom nyfors alltså från Tunavallen ut mot Järntorget . Inte en polisbil synlig ens i området. Så tveksamt att det skulle handla om Nyfors
Citera
2021-04-04, 19:54
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Har hört från 2 andra källor att det rör sig om Sturegatan/Mossvägen Fröslunda där det kryllat av poliser tidigare.

Två oberoende källor.
Citera
2021-04-04, 20:36
Medlem
Oavsett vart i Eskilstuna det skett så är det nog inte på söder.

Klart det är i någon av skithålorna i stan. (Läs Fröslunda, Nyfors, Årby, Skiftinge etc. etc.)

För att svara på huruvida Eskilstuna gått ner sig eller ej. Det skjuts var och varannan dag, sen att folk inte märker av det är en annan femma. Ekuriren skriver knappt om skjutningar längre, såvida ingen dött eller skadats allvarligt.
Citera
2021-04-04, 20:36
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Med tanke på att brottsrubriceringen inte är mord utan vållande till annans död i inledandet så tyder det väl på att det är ett utökat självmord?

Nej, brottsrubriceringen antyder dödsfall till följd av narkotika eller alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in