2021-04-15, 02:38
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Jag förnekar inte förintelsen. Även om hälften dog är det fortfarande en förintelse.
Det är inte så det funkar. Antingen säger du att det hänt precis som de bestämmer. Alltså att det är minst 6m döda. Säger du 5,9m så bryter du lagen.
Citera
2021-04-15, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det är inte så det funkar. Antingen säger du att det hänt precis som de bestämmer. Alltså att det är minst 6m döda. Säger du 5,9m så bryter du lagen.

Anses det inte som att man bryter mot lagen även om man säger att 6 miljoner dog men inte genom gasning?
Citera
2021-04-15, 02:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag är medveten om att det är alltid bara är vinnarsidans version som återges i historieböckerna och jag utgår från att sanningen snarare ligger nånstans i en gråskala mittemellan vinnaren och förlorarens version. Om det bara var hälften som dog i förintelsen så tycker jag dock ändå det är illa nog.

Det blir OT att ingående diskutera händelsen här, men ponera att det i huvudsak dog folk i lägren pga tyfus och svält och att dödstalen i koncentrationslägren totalt var under 300.000. Det var dock krig och många misshandlades, dödades, torterades och skändades. Garanterat. Ingen har väl förnekat det? Men om ovanstående stämmer så är ju det en rätt stor skillnad på det eller om 6 miljoner judar gasades och kremerades? Om man forskar på det och man kommer fram till att det faktiskt "bara" var 248.000 judar som i huvudsak dog av tyfus och svält, främst pga de allierades bombningar av kommunikationsnätet - hade inte det varit en i sammanhanget bra sak? Skulle inte judarna snarare bli glada eller kanske lättade om det visade sig vara sant?! Att de förvisso inte var önskade i Tyskland, men att de inte alls var hatade så det handlade om en utrotning? Om man forskar på det och fakta visar att detta hände?

Det sämsta som kan hände dem är ju att man förbjuder att ifrågasätta och förbjuder att forska på det. Bland de som inte brytt sig om detta tidigare likt du själv kanske precis som jag tidigare, så borde ju rimligtvis en växande skara undra varför just EN händelse är kriminell att inte tro på.

Är du inte nyfiken? Undrar du inte över varför olika händelser ledde till nästa? Vad som inverkade och påverkade att före kriget, kriget och efter kriget utvecklades som det gjorde?
Citera
2021-04-15, 02:43
Medlem
kukukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Nu ska rysskontrollerade nazister börja böla igen. Hu hu, vi får inte säga att förintelsen inte har ägt rum snyft. Demokratin och yttrandefriheten är tillintegjord, snyft.
Som om ni någonsin brytt er om demokrati eller yttrandefrihet om det inte varit helt på era villkor.
Patetiskt var ordet.
Vi "rysskontrollerade nazister" (lol) skrattar bara åt dessa patetiska västerländska liberala demokratiers hyckleri. De erbjuder inte oss medborgare fler fri- och rättigheter än vad Ryssland och Kina erbjuder sina medborgare. De påstår att "demokrati" och "yttrandefrihet" är det viktigaste som finns, men närhelst en konflikt uppstår mellan folket och eliten, då folk inte tänker som eliten vill, inte drar de slutsatser som eliten vill att de ska dra, då tvekar man inte att inskränka demokratiska fri- och rättigheter. Jävla hycklare, helt enkelt.
Citera
2021-04-15, 02:44
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend

Det är lagen i Tyskland. Här i Sverige gäller inte den lagen än. Skulle den lagen införas får jag väl lita hundra procent på historieboken då och hålla mig laglig.
Citera
2021-04-15, 02:45
Avstängd
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Anses det inte som att man bryter mot lagen även om man säger att 6 miljoner dog men inte genom gasning?
Knappt hälften påstås dött genom gasning med insektsmedel. Men summan är alltid sex miljoner. Det går bra att säga sex biljoner, så länge det är mer än sex miljoner.
Citera
2021-04-15, 02:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukuku
Absurt. Varför ska en historisk händelse ha ett sådant skydd? Om en sådan lag hade införts omedelbart efter kriget, då hade det varit en sak, men inom en väldigt snar framtid kommer det inte att finnas en enda människa kvar i livet, som genomlevde denna period. Men ingen, idag, imorgon, om tio år, eller om hundra år, ska alltså i Sverige få ifrågasätta den officiella historieskrivningen? Som sagt: absurt.

Fast jag minns också, från läsningen av Norman Finkelsteins The Holocaust Industry (Finkelstein är inte förintelseförnekare, själv jude och son till judar som förföljdes), att det finns en lukrativ utpressningsindustri kring förintelsen, så det finns ekonomiska intressen inblandade.

Sverige har hursomhelst tillräckligt med inskränkningar av yttrandefriheten.

Förhoppningsvis sker det ett allmänt uppvaknande och förhoppningsvis medför detta till att den godtyckliga förtryckarlagen HMF genast tas bort.

Citat:
Ursprungligen postat av kukuku
Vi "rysskontrollerade nazister" (lol) skrattar bara åt dessa patetiska västerländska liberala demokratiers hyckleri. De erbjuder inte oss medborgare fler fri- och rättigheter än vad Ryssland och Kina erbjuder sina medborgare. De påstår att "demokrati" och "yttrandefrihet" är det viktigaste som finns, men närhelst en konflikt uppstår mellan folket och eliten, då folk inte tänker som eliten vill, inte drar de slutsatser som eliten vill att de ska dra, då tvekar man inte att inskränka demokratiska fri- och rättigheter. Jävla hycklare, helt enkelt.

Idag bränns inte böcker. De censureras på Amazon, Akademibokhandeln mm, bokförlagen vägrar trycka dem och Big Tech sköter resten med algoritmer.
Citera
2021-04-15, 02:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det är lagen i Tyskland. Här i Sverige gäller inte den lagen än. Skulle den lagen införas får jag väl lita hundra procent på historieboken då och hålla mig laglig.

Införs lagen så får man väl förhålla sig till den, men vad skulle du tänka... om "både det ena och det andra"?
Citera
2021-04-15, 02:53
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Jag får det inte att gå ihop. Varför skapa en sådan här lag som endast kan få effekten att folk börjar undra vad som pågår? Ingen som faktiskt inte tror att förintelsen ägt rum kommer börja tro det för att regeringen lagstiftar om det. Många som aldrig funderat särskilt mycket över detta kommer börja undra.

Om regeringen helt plötsligt införde förbud mot att titta på Saturnus i stjärnkikare hade varenda jävel velat kolla på Saturnus i stjärnkikare. En sådan här lag kan ju bara få motsatt effekt

Naturligtvis går det inte ihop, om man antar att sossarna föreslår detta för att de ömmar för judar och skydd av historievetenskapen mot förvanskning.

Men sossarna bryr sig mindre om judar och historievetenskapen än om makt. Nästa år är valår.

Sossarna skickar (ånyo) upp en testballong, som samtidigt är en dygdesignal. Med förslaget visar de att de är De Goda™, varnar för att "extremismen" och dödsknarknazismen (nu i form av "det blåbruna blocket") är på frammarsch, att sossarna är handlingskraftiga mot detta hot, och kan passa på att associera den opposition som principiellt försvarar åsikts- och yttrandefriheten med Förintelseförnekelse. Åtminstone undermedvetet tänker inte heller en skrämmande stor del av valboskapen i fler steg än "Förintelse = Dåligt. Sossarna = Gillar inte Förintelse. Sossarna = Bra."

Antagligen kommer det inte att bli någon lag den här gången heller, men huruvida förslaget blir verklighet eller ej är sossarna tämligen egalt. Den politiska manövern har fyllt sitt syfte. Får sossarna mot förmodan igenom det är det bara en bonus för dem, en ny gummiparagraf man kan använda mot dem man inte tycker om.

Och så ska man förstås ha i åtanke att Morgan Johansson och många andra höga sossar må vara sluga, men de är inte nödvändigtvis kloka, bildade, analyserande eller principfasta. Det är alltså fullt möjligt att de inte bara ser till de politisk-strategiska fördelarna utan även på fullt allvar tycker att detta förslag faktiskt är vettigt och fyller det förmenta syftet, medan vi åtminstone normalbegåvade ser att det inte bara är stötande utan, som sagt, dessutom inte går ihop.

Måhända kommer vi även att få höra ett förslag om förbud mot "klimatförnekelse", för kvinnliga förstagångsväljares röster är viktiga.
Citera
2021-04-15, 02:57
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Införs lagen så får man väl förhålla sig till den, men vad skulle du tänka... om "både det ena och det andra"?
Jag hakar inte upp mig på exakta siffror. Jag konstaterar bara att det dog alldeles för många på ett avskyvärt sätt som inte får upprepas.
Citera
2021-04-15, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
6 miljoner är symboliskt för judendomen. Så pass symboliskt att matematiken får flytta på sig. Som många vet (alltför få dock) så korrigerades siffrorna för Auschwitz-lägret ned från 4,1 till 1,2 miljoner över en natt, utan att totalsiffran 6 miljoner minskade. Underlig matematik minst sagt.
Ja men då så. Vad fan är 1,2 miljoner ihjälgasade att bråka om. Förintelsen har aldrig ägt rum.
Och jorden är platt, det ser ju vem som helst.
Citera
2021-04-15, 03:02
Avstängd
blamages avatar
Citat:
Jag hakar inte upp mig på exakta siffror. Jag konstaterar bara att det dog alldeles för många på ett avskyvärt sätt som inte får upprepas.
Jag tror Röda Korset kom fram till 368.000 döda i lägren. Främst genom Tyfus och svält men visst är det hemskt, att man inte får säga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in