2021-04-17, 10:04
Medlem
Här är citat från 2 st överlevare som suttit i tyska läger under WW2. Med Socialdemokraternas nya lag blir det olagligt ifrågasätta detta, rimligt?

Venezia jobbade som Sonderkommando i Auschwitz, han överlevde, fick aldrig något straff och vittnar om hur gaskammaren var i Auschwitz:

Venezia: It’s nothing to describe It was an empty room. You could imagine for three thousand people to go in there. I can tell you that. As soon as the transport train was coming, like I told you, my mother was in lines with the kids and the pregnant women, and so on.

Källa: https://sfi.usc.edu/news/2015/10/101...dation-archive

Kommande förbjuden fråga, hur får man in 3000 personer i ett trångt litet rum? Hur får man ut de döda kropparna genom endast en liten dörr?

Kommande förbjuden fråga, hur överlevde Venezia att utsättas för dödlig giftgas själv (han bar ingen skyddsdräkt/gasmask) och överleva till bli en gammal man?

Elie Wiesel som satt i Auschwitz och Buchenwald:

"Not far from us, flames were leaping from a ditch, gigantic flames. They were burning something. A lorry drew up at the pit and delivered its load -- little children. Babies! Yes, I saw it -- saw it with my own eyes ... Those children in the flames. (Is it surprising that I could not sleep after that? Sleep has fled from my eyes.)

Later, I learn from a witness that, for month after month, the ground never stopped trembling; and that, from time to time, geysers of blood spurted from it."

Kommande förbjuden fråga, blod som sprutar ur marken och babys som bränns levande, om jag säger att Elie Wiesel är en bedragare och lögnare, skall jag åtalas då av Socialdemokraterna?
Citera
2021-04-17, 10:05
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
»Skönmålar« ja det är vad förnekarna gör. Den som drar till med för höga siffror demoniserar möjligen, men förslaget handlar inte om siffror. Det handlar om att straffbelägga förnekelsen att det inte skulle ha inträffat, dvs indirekt att mildra Hitlers handlingar. Ska det vara så svårt att förstå den skillnaden?

Om meningen med nazismen var att utrota judarna så är det ju rent ut sagt en skymf mot idiologin att förneka förintelsen då man förringar allt det arbete nazityskland lagt ner? Så om man skall skönmåla nazismen så ska man självfallet överdriva siffrorna och inte tvärtom.

Jag förstår verkligen inte hur man i dagens samhälle med förintelsen som lärdom kan vara för åsiktsförtryck och förföljande av oliktänkade. Riktigt jävla sjuk utveckling
Citera
2021-04-17, 10:05
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Vad är nästa steg?

Straffbart att förneka att påståenden om socialdemokratiska rasutrensningar är falska?

Att svenska rasbiologiska institutet existerat?

Att Tage Erlander stämplade ”Judesvin” i passen på judar som sökte sig till Sverige?

Att vipeholm och kariesexperimenten på förståndshandikappade barn och unga vuxna existerat?

Att Sverige har haft koncentrationsläger?

Att den socialdemokratiska regeringen förlängde andra världskriget i minst två år genom att tillåta de nazistiska malmexporterna?

Att modiga Sverige skickade tusentals män till ögonblicklig död, arkebusering med nackskott vid baltutlämningen?

Hur Löfven och hans socialdemokratiska patrask kan stå där och prata om förintelsen utan att skämmas ögonen ur sig övergår mitt förstånd.

Och ni som röstar på fascisterna?

Stick och brinn!

Bra lista.
Du kan lägga till ett par saker som gör att det klarnar kring varför etablissemanget vill förbjuda ifrågasättande.

Tungvattentillverkningen i Ljungaverk. Wallenbergs fabrik stod för leveranserna till Hitlers atombombsprojekt.

Tillverkningen av fältartilleri i Bofors fabrik. Axel Wennergren var bulvan åt Krupps då Tyskland enligt Versaillefördraget var förbjudna att rusta. Kanontillverkningen pågick redan tidigt 20-tal.

Wallenbergs nystartade flygplansfabrik SAAB hade tyskt bombflyg i siluett i sin första logotyp. Wallenbergs levererade åt luftwaffe.

Marcus Laurentius Wallenberg drog upp riktlinjerna för Hitlers finansminister Hjalmar Schacht när tyskt banksystem reformerades på 30-talet.

Detta gick att hålla hemligt i den analoga tidsåldern när arkiven var fysiska och åtkomst enbart gavs till de som ställer upp på det officiella narrativet, typ jorden är universums medelpunkt, Estonia skönt pga tappat bogvisir, WTC7 råkade ramla ihop pga flygplan körde in i byggnader 100 m bort mm mm.
Nu kan vi kommunicera horisontellt. Makten hatar det.
Citera
2021-04-17, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Helt sjukt, vad blir nästa steg?

Det är mycket socialdemokraterna vill förbjuda, exempel fakta om deras olagliga stöd till olika kommunistiska terrororganisationer över hela världen. Bara till kommunistiska ANC skickades illegalt hundratals miljoner av svenska skattepengar.
Citera
2021-04-17, 10:14
Medlem
Är väl bara att innefatta det under hets mot folkgrupp. Det är ju ändå syftet.
Citera
2021-04-17, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det är inte vad det handlar om egentligen. Vad det handlar om är att påskina att det skulle vara utbrett att förnekelse förekommer och att folk ska koppla ihop det med anklagelsen om att SD är ett parti sprunget ur nazismen.
Den kopplingen har jag inte gjort iallafall. Tycker antisemitism förekommer lika mycket hos andra grupper i samhället som hos SD och var under intrycket att SD t.o.m är lite israelvänliga politiskt.
Citera
2021-04-17, 10:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Om meningen med nazismen var att utrota judarna så är det ju rent ut sagt en skymf mot idiologin att förneka förintelsen då man förringar allt det arbete nazityskland lagt ner? Så om man skall skönmåla nazismen så ska man självfallet överdriva siffrorna och inte tvärtom.

Jag förstår verkligen inte hur man i dagens samhälle med förintelsen som lärdom kan vara för åsiktsförtryck och förföljande av oliktänkade. Riktigt jävla sjuk utveckling

Meningen med nazismen? Det finns ju bara en tillämpning och det var Hitlers diktatur. I grunden med samma mekanismer som kommunismen fast med nationen som objekt i stället för staten. Hitlers huvudsyfte var världsherravälde och en delmängd i detta var att vända det, efter första världskriget, besvikna tyska folket mot olika »fiender« för att Hitler skulle kunna verka med folket i ryggen. En sådan »fiende« var judarna.

Om det sedan var 300 tusen eller sex miljoner som »utrotades« eller arkebuserades är en fråga för sig. Det som är väsentligt är om Hitler iscensatte en jakt på människor utifrån deras etniska ursprung för att eliminera dem. Det är egentligen irrelevant om det blev sex miljoner. Det relevanta är vad hans avsikter var.

Jag håller emellertid med om att det är ett slag i luften att börja yra om straffbeläggande för förnekelse. Dessbättre verkar ju även flera riksdagspartier se det så. Morgan Johansson i sig är ju inget annat än en pellejöns och det är genom att ge sådana personer huvudroller i teatern om socialdemokratin som allt fler lämnar föreställningen. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig Morgan Johansson stå på Röda Torget i Moskva med medaljprytt bröst och låta folkmassorna tillbe honom.
Citera
2021-04-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Om de blev förintade och således utplånade som ordet betyder, hade de väl varit borta nu?

Blir knepigt när man använder ord utan att ta hänsyn till vad orden betyder. Folkmord visst men förintelse skedde dinosaurierna, därför ser vi dem inte.

Bara söka synonymer för ordet förintelse. Att förinta är att tillintetgöra eller utradera. Finns väl fler judar än svenskar?

Finns många som överlevde, Gabbai jobbade med att gasa ihjäl sitt eget folk i Auschwitz enligt han själv. Han blev 97år gammal.

Gabbai som var ett nyckelvittne tilläts överleva av SS märkligt nog. Gabbai kunde också bli otroliga 97år gammal trots han utsattes dagligen för dödlig Hydrogen cyanide gas i gaskammaren. Gabbai bar ingen skyddsdräkt när han drog ut döda kroppar.

Som grädde på moset fick Gabbai aldrig något straff för sin del i folkmord och intervjuas som han vore en hjälte av judisk media (en hjälte hade arbetsvägrat).

Källa: https://sfi.usc.edu/news/2020/03/271...rvivor-dies-97
Citera
2021-04-17, 10:22
Medlem
Man kan aldrig förbjuda människors åsikter eller vad de tror är sant. I denna fråga vet jag inte vad jag ska tro. Har aldrig ifrågasatt det jag har lärt mig om vad som historiskt har inträffat.
Det har jag inte haft anledning att göra. Men senaste 10 åren har jag inte längre någon tilltro till politiker massmedia och maktens elit.
Citera
2021-04-17, 10:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Den kopplingen har jag inte gjort iallafall. Tycker antisemitism förekommer lika mycket hos andra grupper i samhället som hos SD och var under intrycket att SD t.o.m är lite israelvänliga politiskt.

Fast antisemitism och förintelseförnekelse är ju inte samma sak. Sedan är det ju inte du som ligger bakom den kopplingen. Det är Socialdemokraterna som ju inte skyr några medel när det gäller att svartmåla allt och alla som inte delar deras syn på tingens väsen.
Citera
2021-04-17, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Är väl bara att innefatta det under hets mot folkgrupp. Det är ju ändå syftet.

Hur kan det bli Hets mot folkgrupp att ifrågasätta Nobelpristagaren Elie Wiesel som satt i Auschwitz och Buchenwald falska vittnesmål?

Citat av Elie Wiesel:

"Not far from us, flames were leaping from a ditch, gigantic flames. They were burning something. A lorry drew up at the pit and delivered its load -- little children. Babies! Yes, I saw it -- saw it with my own eyes ... Those children in the flames. (Is it surprising that I could not sleep after that? Sleep has fled from my eyes.)

Later, I learn from a witness that, for month after month, the ground never stopped trembling; and that, from time to time, geysers of blood spurted from it."
Citera
2021-04-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Hur kan det bli Hets mot folkgrupp att ifrågasätta Nobelpristagaren Elie Wiesel som satt i Auschwitz och Buchenwald falska vittnesmål

Ganska enkelt. Du tror på konspirationsteorier för att du inte gillar Judar särskilt mycket, inte tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in