2021-04-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
"Later, I learn from a witness that, for month after month, the ground never stopped trembling; and that, from time to time, geysers of blood spurted from it."

Du tror alltså på att ovanstående hände i Auschwitz? Blod som sprutade ur jorden? Tror du på Tomten också?

Jag tror att det inte finns mycket att tro eller inte tro på. Citering från andrahandsvittnen som kanske eller kanske inte överdriver ett fenomen som kanske eller kanske inte inträffat. Oväsentligt greppande efter halmstrån av samma anledning som tidigare nämnt.
Citera
2021-04-17, 12:58
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det främsta motivet är väl att försöka måla upp att Nazityskland enbart agerade i självförsvar. Då måste man sudda ut allting som kan uppfattas som att man initierade brutalt våld mot t.ex. oskyldiga judar. Det handlar alltså om att legitimera naziregimen, i syfte att återupprätta någon slags kopia av den.

Antingen så reagerar man med taggarna utåt, misstänkliggör och smutskastar människor med en annan livsåskådning än ensjälv. Eller så försöker man sätta sig in i varandras synsätt för att finna en lösning som kan komma alla till gagn.

Hur farligt vore det egentligen att upplåta en liten ö/nation åt nazister och låta dom bevara sina germanska gener där?
Det är faktiskt riktigt oroande att vi i en nation som Sverige, där vi har tillgång till all information och alla bekvämligheter som finns inte ens kan ge människor friheten att tänka och uttrycka sig fritt. Att sedan många "vanliga Svenssons" uppmuntrar utvecklingen mot ett regelrätt förtryckarsamhälle bara för att deras ideologi är den som är accepterad för tillfället är ju fan tragikomiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Förintelsen är en skänk från ovan för samtliga dagens judar, ingen jude kan utan att ljuga säga det inte har bidragit till en gräddfil i livet.

Att påstå att vanliga judar har någon slags fördelaktig särställning i samhället är faktiskt ingenting annat än ren idioti!
De allra flesta judar är lika sekulära som gemene Svensk och den enda egentliga skillnaden är att dom firar lite andra högtider. Däremot kan man spekulera i huruvida en så stor del av världens maktelit hade varit judar om det inte vore för förintelsen.
Senast redigerad av GanjaFarfar 2021-04-17 kl. 13:03.
Citera
2021-04-17, 13:03
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Antingen så reagerar man med taggarna utåt, misstänkliggör och smutskastar människor med en annan livsåskådning än ensjälv. Eller så försöker man sätta sig in i varandras synsätt för att finna en lösning som kan komma alla till gagn.

Hur farligt vore det egentligen att upplåta en liten ö/nation åt nazister och låta dom bevara sina germanska gener där?
Det är faktiskt riktigt oroande att vi i en nation som Sverige, där vi har tillgång till all information och alla bekvämligheter som finns inte ens kan ge människor friheten att tänka och uttrycka sig fritt. Att sedan många "vanliga Svenssons" uppmuntrar utvecklingen mot ett regelrätt förtryckarsamhälle bara för att deras ideologi är den som är accepterad för tillfället är ju fan tragikomiskt.

Nazister kan väl likväl bevara sina germanska gener i Sverige? På den där ön du talar om lär det mest finnas hatiska män som är oskulder. Svårt att föra sina gener vidare då.

För övrigt är jag emot den här lagen och stödjer verkligen inte den rådande ideologin i Sverige.
Citera
2021-04-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Nu ska vi inte fastna på detaljer men det räcker med en enkel googling för att se dessa "vanliga dörrar" som inte är optimerade för effektiv flytt av döda kroppar.

Men du tycker alltså att det ska vara straffbart för människor att undersöka och ifrågasätta historien?

Dörrarna kan du ta upp i lämplig tråd, du har helt enkelt kunskapsluckor i ämnet.

Det har aldrig varit förbjudet att undersöka historien, inte ens förintelsen. Inte att ifrågasätt heller på ett seriöst sätt, för så jobbar etablerad vetenskap då det är en av grundstenarna i vetenskaplig metodik.

Däremot är det i flera länder straffbart att offentligt aktivt förneka och förringa folkmord.

Jag gillar inte dessa lagar men förstår varför de finns, och det beror endast på att förintelseförnekare betett sig oseriöst och kränkt överlevare och drabbade.
Citera
2021-04-17, 13:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Jag tror att det inte finns mycket att tro eller inte tro på. Citering från andrahandsvittnen som kanske eller kanske inte överdriver ett fenomen som kanske eller kanske inte inträffat. Oväsentligt greppande efter halmstrån av samma anledning som tidigare nämnt.

Tror du att Stockholms blodbad inträffade eller franska revolutionen? Fanns Hitler eller är det bara Chaplin som gestaltar honom på alla journalfilmer? Var händelserna i Treblinka uppdiktade?
Citera
2021-04-17, 13:25
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Ja Sverige liknar mer och mer en klassik diktatur.

Dock inte helt korrekt, eftersom vi är nummer 1 (ett) bland alls länder i världen vad gäller yttrandefrihet och pressfrihet. Bland världens 200 länder.

En bit från "klassisk diktatur" således.
Citera
2021-04-17, 13:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Smutskastning finns ju inom alla partier. Det är ju bara att läsa på flashback för att se att gräset är lika brunt på alla sidor. Men jag tror inte de har en SD-linje här, men du får gärna utveckla ditt påstående.

Glömde att kommentera denna del tidigare.

Vad jag ser är ju att S på senare tid ger sig i kast med väldigt mycket svepande formuleringar och antydningar, nu senast påståendet om odemokratiskt, i syfte att elda på uppfattningen om att SD är ett nazistiskt parti. Jag kan inte alls på samma sätt finna den hållningen hos andra partier. S har ju överlag utvecklats till ett parti som tänker och agerar väldigt ensidigt.

Exempelvis när regeringen lade fram ett förslag om en ny lag angående barnfridsbrott så står Morgan Johansson i intervjuerna och ensidigt talar om »mannen« och »han« som potentiella förövare. Det finns ingen förmåga/vilja att se brott ur ett könsneutralt perspektiv. De är fast förankrade i ett syn på världen och samhället ur ett grupperspektiv där vissa per definition är »onda« och andra per definition är »goda«.

Likaså i synen på SD där det bara handlar om att utgå från att partiet var sprunget ur nazismen och således för alltid är nazistiskt oavsett om partiet förändras. S bestämmer hur det är och de bryr sig inte om vad demokratiska val ger för utslag.

Det är för mig uppenbart att S med detta förslag vill ge ytterligare bränsle på brasan om att brännmärka nazister eller snarare påstådda nazister, läs SD. Det tycker jag är ganska tydligt i och med att Morgan Johansson inte bryr sig om att problematisera kring frågan och ge exempel på omfattning samt när det sker och vilka som bär fram förintelseförnekandet.

De vill underförstått påskina att detta skulle vara ett mycket utbrett problem och att det är givet vilka som står för det, nämligen de odemokratiska krafterna. Jag har sett ett flertal kommentarer på sociala medier där det ses som självklart att SD är förintelseförnekare.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-04-17 kl. 13:36.
Citera
2021-04-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Nu har vi fått bevis på att vi som alltid fördömer nazismens folkmord och samtidigt vill påtala att kommunismen mördat ifrån mer än 100 000 000 (hundra miljoner) människor upp till enligt senaste forskning bort emot en kvarts miljard människor - och nu har vi att citera vår Justitieminister herr Morgan - "måste stå till svars för det".
Jag har läst flera forskningsrapporter i ämnet och det snittar på att kommunismens mördande under 1900-talet hamnar på cirka 130 miljoner människor, från Lenin och framåt.. Det skall bli intressant att se hur Morgan försöker runda dessa fakta..
Citera
2021-04-17, 13:30
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Dock inte helt korrekt, eftersom vi är nummer 1 (ett) bland alls länder i världen vad gäller yttrandefrihet och pressfrihet. Bland världens 200 länder.

En bit från "klassisk diktatur" således.

Svårt att tro att Sverige är bättre än USA på den punkten. Stämmer det verkligen?
Citera
2021-04-17, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Suck…
Det var inga ”vanliga dörrar” till avrättningskamrarna, typ gaskamrarna. Var har du fått den galna idén ifrån…? Läs vad etablerad vetenskap skriver om detta, inte vad som påstås på förnekarsidor på nätet.

Och nej, du behöver inte länka till en bild på en trädörr med fönster i etc, det är desinformation. Ta det i en mer lämpad tråd dessutom…

En av anledningarna att sådana här lagar kommer är just för att förnekarna i årtionden betett sig som idioter, aktivt sprider lögner och försöker rentvätta nazismen etc.

'etablerad vetenskap'
'etablerad forskning'

Det enda dina 'argument' baseras på är att du förväntar dig att genom en återupprepning av dessa fraser få andra till att sluta tänka själva och då inte längre kunna ifrågasätta vad som enbart kallas 'etablerat' då tillräckligt många tystas och inte får ifrågasätta varken 'vetenskapen' eller 'forskningen', trots att möjligheten att ifrågasätta vetenskapen och forskningen är själva grunden för vad som kan anses vara vetenskapligt.

Det som återstår istället, blir att hävda att det är så 'etablerat' att det måste bli förbjudet med lag att ifrågasätta, eftersom färre och färre känner sig övertygade av att inte tänka själva och måste tvingas till detta med hot om straff.

Bara för att judar och andra som säljer sin själ gått samman för att 'etablera' varandras lögner gör inte vad som hävdas 'sant', men enbart något som flera hävdar, och de ger sken av att det skulle vara åsikten av 'majoriteten' då de använder sig av sin kontroll över massmedia, som nästan uteslutande ägs enbart av judar.

Faktum är, som det tidigare tagits upp i tråden, att tyskarna internerade judar och andra i arbetsläger, eftersom tyskarna förstod att judar sprider massmord genom att starta 'inbördeskrig' i maskopi med deras påtvingade kontroll över ekonomin och media, under namn som 'marxism'.

Även om Tysklands dåtida judiska tidningar ville försöka dölja de miljontals som svälte ihjäl i Östeuropa, som i Ukraina på 1930-talet och även i Ryssland under 1920-talet till följd av den judiska marxismen, så förstod tillräckligt många i Tyskland att samma sak skulle drabba alla i Europa skulle inte Tyskland slåss mot judiskt inflytande och kontroll.

Detta är inget jag sett dig kunna tala emot, och det baseras på att du inte vill att det ska ha funnits klara och tydliga skäl som förpliktade tyskarna att slåss mot judar, inte enbart att judar var 'syndabockar'.

Som tidigare nämnt, Röda korset undersökte tyskarnas internerings läger efter kriget, och fann inga bevis på att det handlade om 'förintelseläger', men enbart 'arbetsläger' och sammanräknade 1949 att det dött runt 280.000 personer i lägren (flertalet icke-judar), då till följd av svält och tyfus när de allierade bombade sönder förnödenhetslinjer och varken mat eller medicin kunde transporteras till resten av landet heller.

De bevis du framför för ett 'industriellt massmord' är att bevisen förstördes.

Anledningen till varför judar är tvingade till att ljuga om 'förintelsen', är för att en befolkning som vet att de historiskt sätt kommer själva bli offer för massmord ifall de inte kan ifrågasätta judarna låter sig inte då övertygas av tomma fraser som 'etablerad forskning' eller 'etablerad vetenskap'.
Citera
2021-04-17, 13:31
Medlem
JgrpCs avatar
Regeringen kanske behöver låna ännu mer pengar?
Citera
2021-04-17, 13:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Din agenda är att rentvå Nazityskland, för att du är nationalist och rasist. Svårare än så är det inte. Det tar inte speciellt lång tid att skumma igenom dina inlägg och se att du vill utvisa alla invandrare från Sverige, att du sympatiserar med NMR samt att du sprider de sedvanliga judekonspirationerna.

Jag kallar bara en spade för en spade. Om du vill uppfostra dina barn till att bli rasister så är det upp till dig, men du får räkna med att de allra flesta fördömer det. Istället för skolans vänstervridna hjärntvätt så kommer du hjärntvätta dina barn utefter din egna fascistiska världsbild. Inget av alternativen är varken objektiva eller önskvärda.

Du missförstår. Det var nazisterna som satt på makten fram till 1945, när man de facto förstörde en massa bevis.

Jag försöker ingalunda rentvå Tyskland. Däremot vore en balanserad information om historien välkommen. Tyskland ville inte ha varken första eller andra världskriget. De försökte undvika det till varje pris. Det verkar som om betydligt fler tyskar än tex judar dödades under dessa år. Varför dödade de allierade miljoner tyskar efter kriget? Varför talas det inte att de allierade tog vita tyskar som slavar?

Att vilja skicka hem asylsökare/flyktingar när det är fred eller finns säkra zoner i deras egna länder är knappast att vara rasist eller nazist. Att vilja skicka ut människor som är kriminella är knappast att vara rasist eller nazist. Att vilja skicka hem människor som enbart går på bidrag är knappast att vara rasist eller nazist. Att vilja skicka hem människor som inte assimileras eller ens integreras är inte att vara rasist eller nazist.

Jag vill skicka hem folk som enbart är en belastning för Sverige. Jag vill alltså inte skicka hem alla invandrare.

Jag har ingen koppling till NMR. Jag känner inte till dem annat än till namnet.

Jag uppfostrar inte mina barn till att bli rasister. Jag hjärntvättar inte mina barn. Tvärtom så talar jag med dem om det och gör dem uppmärksamma på att inte låta sig hjärntvättas. Att tänka själva och inte blint lita på auktoriteter. Jag tar mig själv som exempel att jag som auktoritet lätt skulle kunna hjärntvätta dem. Galna beslut i Sverige illustrerar jag med att byta ut Sverige och svenskar mot vilket annat land som helst. Jag uppfostrar mina barn att vara toleranta tex mot homosexuella och människor som har det svårt, men jag varnar dem också för vansinnet och ondskan som etablerat sig i samhället inklusive skolmiljön. Jag talar inte klarspråk med mina barn på ett sätt som jag egentligen skulle vilja mest för att de inte ska råka illa ut i skolan, men när de blir äldre kommer jag göra det. Däremot har jag noterat att det verkar som skolbarnen i flera skolor svängt från att vara utbildade godhetsknarkare till att se mera nyktert på saken och i vissa fall nästan på bli vad PK kallar högerextremister. Det finns också pojkar i klassen som öppet spyr hat mot judar, invandrare och bögar och flickor som öppet talar om att klä sig som killar när de ska gå hem lite senare på kvällen och alla vet varför. Jag uppfattar det som att PKs hjärntvätt inte längre biter på skolbarnens uppfattning om verkligheten som den gjorde riktigt tidigare. Ett av mina barn kom som sagt hem för några dagar sedan och frågade om man verkligen kunde lita på att förintelsen skett. En sådan frågeställning existerade inte ens när jag var barn. På min tid frågade man sig inte heller ens varför just judarna var utpekade. På den tiden var man ett godtroget spån som okritiskt svalde allt läraren sa.

Bara så du har min ståndpunkt klar. Jag förnekar inte förintelsen, utan tvärtom välkomnar jag att man objektivt granskar och utreder alla frågetecken som verkar dykt upp. Att ändra i vår grundlag eller ens stifta nya lagar som förbjuder ifrågasättande av en "specifik händelse" är en skrämmande utveckling. Jag tror i och för sig att det kommer vara kontraproduktivt eftersom folk verkligen kommer undra och sedan börja läsa på själva, precis som jag gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in