Citat:
Ursprungligen postat av
blamage
Många är fler än jag och ingen av mina kompisar tror på förintelsen. Inte för att man dryftar det särskilt ofta men ibland kommer det på tal. Som nu tex.
Blir lagen verklighet är antalet inte längre oväsentligt. Om du förringar förintelsen genom att säga att färre än sex miljoner dog, är du kriminell.
Det är inte jag som ska bevisa förintelsen, det är du som tror på den som ska göra det. Och du har inga bevis. Hade du haft det så hade inte den här diskussionen uppstått och lagförslaget inte existerat.
Det där är nog pudelns kärna i hela tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Du försöker förminska Förintelsen. Bara nazister, islamister och foliehattar gör det.
Anarkism är raka motsatsen till fascism. Läs på lite.
Jag är inget av tre du nämner men jag har redan i tråden av några blivit utropad till nazist och rasist och säkert foliehatt också. Jag förnekar eller förminskar inte förintelsen, utan jag vill bara veta vad som hänt. Det är uppenbart att det vi fått lära oss i skolan inte stämmer och då får man ju ta reda på vad som är sant och inte sant. Innan man vet kan man ju inte förminska, förneka eller ens bekräfta att det skett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Jag är ingen sosse, miljöpartist eller liknande, så jag använder inga påhittade definitioner. Nazister är t.ex. NMR. Foliehattar är plattjordare, förintelseförnekare, månladningsförnekare. Hur många som utan att vara extrema muslimer förnekar Förintelsen vet jag inte.
1, 4, 5 eller 6 miljoner är ovidkommande. Det har skett. En vettig person förnekar inte det.
Det är väl i högsta grad väsentligt att veta om det var 248.000 eller 6 miljoner! Tycker du inte det? Likaså varför de de dödades och hur. Om 6 miljoner gasades och kremerades i förintelseläger för att man betraktade dem som lägre stående och ondskan på jorden så är väl det något helt annat än om 248.000 dog i arbetsläger i huvudsak pga tyfus och svält och i väntan på att deporteras till Madagaskar, Uruguay, Israel eller var man nu planerade sända dem? Tycker du inte att det är två väsensskilda scenarier? Det var ju trots allt krig och Judea hade förklarat Tyskland krig redan 1933.
Bara så du vet, säger du själv någon annan siffra under 6 miljoner så förnekar du den officiella berättelsen om förintelsen och kan då komma att anmälas och dömas.