2021-04-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Narcissister älskar hat/hot. De älskar denna tråden ty när du sitter här och orerar förlorar du bara din energi. Börja med att städa ditt rum istället och gör nåt annat.

Här är en kvinna expert på narcissism (länk nedan) och narcisstiska sekter som DN/LO/Staten. Här ger hon råd hur DU skall agera. Knepet är att ignorera dem. Läs inte vad de skriver. Engagera dig inte. Feminister är kvinnor som skapar artificiella hotbilder och lever på andras sympati likt omättliga guldfiskar. Franmgförallt tillför de inte någon annan medmänniska någonting. - Likt EXPO/Bonnier/LOs eviga nazi-rasist-jakt.

Om inte denna FB-tråden funnits hade Jonna känt sig tom i själen och förvänta er ingen ursäkt, emparti förståelse eller debatt eller sympati från en Narc eller de Narc-sekter de lever i. - De kan inte, det är lika idiotiskt som att försöka tvinga en färgblind att se färger. Denna tråd är GULD för en Narc. Själva essansen för att parasitera på andra människors känslor och ta deras energi. DU wejstar ditt liv bara.
Gå ut och gå istället eller läs bara danska medier.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZuO2URlEuY
Fel, fel, fel. Ignorerar man dem flyttar de bara fram sina positioner. Det är så den här typen av bisarra åsikter har kommit att bli närmast allenarådande i det offentliga Sverige (akademin, politiken till vänster om M & KD, medie- och kultursfären o.s.v.). Om alla som inte håller med artigt fortsätter att vara tysta blir det aldrig någon ändring. Folk kommer att fortsätta tro att de är ensamma om att tycka att det här är dårskap.

Det är sant att den här typen av människor ofta tar en massa energi, men här bjöd faktiskt Jonna ofrivilligt på en massa glada skratt samtidigt som hon lade krokben för sig själv. Det är väl inte så dumt?

Gör motstånd, slå tillbaka, exponera deras hyckleri. Och, sist men inte minst: skratta åt dem.
Citera
2021-04-28, 14:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Hon kommer snart med en ny krönika i aftonbladet där hon beklagar sig över "hatstormen" som hon blivit utsatt för.

Givet! Alla andra är hatare som bara ifrågasatte hur fel hon hade.
Citera
2021-04-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Hon kommer snart med en ny krönika i aftonbladet där hon beklagar sig över "hatstormen" som hon blivit utsatt för.

Den har kommit för flera dagar sedan, dock ej i en krönika utan tydligen i en poddcast.
Citera
2021-04-28, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Fel, fel, fel. Ignorerar man dem flyttar de bara fram sina positioner. Det är så den här typen av bisarra åsikter har kommit att bli närmast allenarådande i det offentliga Sverige (akademin, politiken till vänster om M & KD, medie- och kultursfären o.s.v.). Om alla som inte håller med artigt fortsätter att vara tysta blir det aldrig någon ändring. Folk kommer att fortsätta tro att de är ensamma om att tycka att det här är dårskap.

Det är sant att den här typen av människor ofta tar en massa energi, men här bjöd faktiskt Jonna ofrivilligt på en massa glada skratt samtidigt som hon lade krokben för sig själv. Det är väl inte så dumt?

Gör motstånd, slå tillbaka, exponera deras hyckleri. Och, sist men inte minst: skratta åt dem.

Intressant teori. Med Narcs slutar aldrig. Se hur de behandlar SD. De sänker garden och ser trevliga ut och sedan ger dom Jimmie en örfil till, inte för att han är "nazist" utanför att han inte följer det gudomliga DN-skadade regelverket på Södermalm. - DNs läsekrets är totalt PsyOpsade av DN och P1. Testa själv. Säg SD är jättbra till en grupp DN-skadade. De agerar reflexmässigt ty de är tränade till det likt Pavlovs hundar. De tänker inte. Intränade känslo-reflexer. - De kan tom börja må illa och "måste gå". "vi måste dela upp oss nu" "jag måste sitta vid ett annat bord" De börjar må illa på riktigt därför de är tränade till det. -. Det är mycket intressant att studera vilka det är som enbart suger i sig svensk PsyOps-MSM. Om du kritiserar Kim Jung i Nordkorea slår folk ihjäl dig pga av PsyOps. I Sverige stänger de av din Youtubekanal, ser till att du blir arbetslös, förlorar ditt bankonto, stoppar annonser etc och låtsas samtidigt att de är med i miljökonferenser fast dom är nopbodys. - Om Youtube inte gör som de vill och säger så hotar de "med ny lagstiftning" och om Google gör som MP/DN vill så får miljardärena på Google/Amazon skattefri ström i Sverige i belöning. - S låter mikroskopiska MP hålla telefonkontakterna med Google. De ringer och stänger av vemfansomhelst. Nu senast exakt24 och sedan intalar de sig att de är demokratins och det fria ordets riddare.

Trump visade med all tydlighet att MSM är ett obsolet skämt och om de likt familjen Bonniers har en kamp eller agenda så kan de bli politiker istället för att dra i trådar från en garderob längst in i korridoren. Klanen Bonniers har givetvis ett ägaransvar. Men alla är tränade till att inte nämna de kejserliga. Inte ställa en fråga till klanen ens. Man bara vet att "det är förbjudet". Jag tycker att Åkesson skall ignorera en del MSM och tala med alternativa istället alt fråga journaliter vem som skickat dem och be dessa chefer komma istället. Vore kul o se ttex den osynliga PK-kejsarinnan Hanna Stjärne vs Jimmie Åkesson i en debatt om SVT i SVT.

DN och EXPO får registera alla och fråga alla och debattera med alla men ingen får fråga DN/Bonniers/EXPO. Expo tex vägrar konsekvent debattera med meningsmotståndare på en scen tex. Narcs får anklaga och spionera på dig men du får inte spionera på dem. (Halvgudar) Narcs petar på dig med en pinne oavbrutet i evigheter och den dagen du reagerar tillbaka det minsta så skriker dom från sina plattformar TITTA TITTA så han gör, vilket avskum. Medvetna missförstånd och falska manipulerande anklagelser är legio om du har litet eller inget blodflöde i hjärnans amydgala. (empaticentrum) eller är Psyopsad. När jag var 7 år blev jag tvingad att äta en massa gröna ärtor och än idag så får jag märkliga känslor och avstånd av gröna ärtor. PsyOps fungerar definitivt. - Narcs är motmänniskor, inte medmänniskor och de slutar aldrig.

Narcissimen har brett ut sig något oerhört i Sverige sedan 60-talet. Då var vänstern peace and love, idag slår de ner ditt liv i sin jakt på spöken på loftet. Samma spöken som huserar på loftet i Villa manilla. Deras känslor skall bli din verklighet,
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-04-28 kl. 20:26.
Citera
2021-04-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Man undrar om Knasen är ett högertroll som vill svärta ned vänstern och få den att stå i dålig dager? Jag har då aldrig stött på en större politisk idiot!
/../
Om jag skall spinna på ytterligare i min irritation på vänsterns "analyser" så är det med den del av vänstern som inte förstår varför det är svensk arbetarklass/underklass som krockar med invandringen.
Fast sådana vänsteridioter finns faktiskt. Det är dem som kan kläcka ur sig vad som helst utan att ta ansvar för vad de anser vara "moraliskt rätt".
Godhetsvänstern har liksom utkritsalliserats till att bli individualister i dess mer extrema form. På så vis är de "intellektuella kapitalister" som tycker att de har samlat ihop en massa intellektuell kunskap och moralisk von-oben-attityd.
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfTheBestSS
Denna tråden är tragikomik på många nivåer.

Är du per definition efterbliven?

"Varför hör järn ihop med Volvo-bilar?"
@JonnaSima-Vänsterbliven-Grandlux.

Sug på den.
Som den kvinna Jonna Sima är i reproduktiv ålder så har hon väl helt enkelt järn-brist eller hjärn-brist ? Kanske hjärn-släpp, typ...

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Läser man till genusvetare, journalist eller kulturstrateg så lär CSN-lånet vara en börda att bära.

Jo det blir snabbt en börda om de utlovade inkomsterna inte kommer in. Några års arbetslöshet eller att ha börjat arbetat i vårdsektorn så blir CSN-lånet till slut ett ok. Som kommer att kännas tyngande efterhand som åren går..
Citat:
Dina inlägg vittnar mot dig. Du spår galla över y-namnen och det är arbetarklassnamn i min generation i mycket hög grad. Överklassen heter typ Horace...
Nej, för fan, y-namnen kommer i stort sett genomgående från den amerikanska media- och pop-kulturen.
Och har att göra med det engelska språket att de namnen låter bra. Och passar i engelskan att de har ett inbyggt flyt.

Tex ett y-namn, Jenny är ett smeknamn för Jennifer. Och man har ju i svensk namnhistoria sett att man gav barnen namn från tex Bibeln, tex Petrus. Petrus syftade alltså på Bibelns apostel Petrus.
Men det blev tex Per och Petter som smeknamn. Och sakta så blev även smeknamnen dopnamn.

Citat:
Islamisternas klassbakgrund är okänd för mig.

Att applicera någon slags klassanalys på araberna är nog delvis misslyckat. Den arabiska världen har aldrig haft samma historiska bakgrund som Europa har haft. Med en omfattande industrialisering och en stor arbetarklass med skolutbildning osv. Kom ihåg att Sverige för 80 år sedan var ett bondesamhälle, där ägandet av mark var den viktigaste statusmarkören, inom bondesamhället.

Man kan dock i den arabiska världen urskilja klasser ändå:
1. Tex de kungliga eller med kunglig släkt i bakgrunden.
De är också nästan juridiskt immuna i de allra flesta fall, och tycks nästan alltid undkomma att bli anklagade och fällda för diverse brott. Utom då det gäller att de skulle ha angripit någon annan ur en kunglig släkt, dvs det som kan kallas för högförräderi.
Men det är inte många utifrån som vet vad som händer inne i de samhällena heller..
2. Prästerna. Dessa skriftlärda som kan Koranen kan komma från egentligen vilken klass eller vilken bakgrund som helst, men det är rätt ovanligt att de är från någon kunglig släkt. De kungliga är av sin börd och arvsrätt ska se till sitt materiella liv först och främst. Prästerna dvs imamerna är också nästan oantastliga. Men kan ytterst sällan angripa någon ur de kungliga släkterna.
Kungliga släkter brukar vilja förhindra att andra av kunglig släkt blir för mycket prästlärda.
De brukar då ses som ett hot.

Sedan så finns det utöver det en salig blandning av folk. Många av dem är ju tex köpmän och har tex anställda. Och fungerar som arbetsgivare. Fast det är väl lite si och så med det, med ansvarstagandet alltså.
Dessa kan ju bli mycket förmögna ja. Tex Osama bin Laden som inte var av kunglig släkt, men från en stenrik familj.

Att den arabiska världen inte har haft någon period med industrialisering har väl också gjort att disciplin, utbildning och sådant har hamnat på efterkälken.
De har ju inte sett någon nytta med tex utbildning eftersom den inte gick att använda ändå.
De har på något vis hållit sig kvar i medeltidens mörker...

Citat:
Narcissimen har brett ut sig något oerhört i Sverige sedan 60-talet. Då var vänstern peace and love, idag slår de ner ditt liv i sin jakt på spöken på loftet. Samma spöken som huserar på loftet i Villa manilla. Deras känslor skall bli din verklighet,

Bra rutet Brute ! Någonstans på vägen så tappade de bort kompassen och kartan. Ingen av dem vill göra jobbet att leta rätt på dem igen. Det får någon annan sköta, enligt känt vänstermanér från 1960-talet, typ...
Jag tror inte att det händer något mera med den här historien.
Jonna Sima kan väl tex få ett eget matlagningsprogram nu ? Morgonsoffan nästa då ?
För fan kom igen PK-MSM - Lets dance då åtminstone ?
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-04-29 kl. 00:38.
Citera
2021-04-29, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Den omtalade symbolen har ackumulerat en rad betydelser, planeten Mars, Järn, krigarguden Mars, hankönet och nu också efter 90 år bilmärket Volvo.
När jag ser Volvos logga förknippar jag det med bilmärket Volvo och inget annat. När jag ser det på en toa dörr med hankönet och inget annat, när jag ser det på stadsvapen i Sverige eller som en del av metallindustris loggor förknippar jag det med järn och inget annat.

Citat:
DN och EXPO får registera alla och fråga alla och debattera med alla men ingen får fråga DN/Bonniers/EXPO. Expo tex vägrar konsekvent debattera med meningsmotståndare på en scen tex. Narcs får anklaga och spionera på dig men du får inte spionera på dem. (Halvgudar) Narcs petar på dig med en pinne oavbrutet i evigheter och den dagen du reagerar tillbaka det minsta så skriker dom från sina plattformar TITTA TITTA så han gör, vilket avskum.

Vi kan hoppas att EXPO vaknar ur vinterdvalan snart, kanske samtidigt med Pansargeneralen Arnstad själv, haha...
Och ska ut och jaga rasistspöken på vårkvällarna...
Efter att EXPO har nästan somnat in de senaste två åren på sitt eremitkontor, så kan man hoppas på ett riktigt rabiat antirasistiskt yrvaket upprop nu här på vårkanten...
Det blir spännande att se vilka galenskaper de har spunnit ihop nu då...

VOLVO slutar nog i kinesernas händer och köps upp av Kina. Det är Kinas metodik, med lite mutor osv till väl valda nyckelpersoner, sedan är övertagandet i full gång
Torslanda får slå igen precis som Bromma.
Kineserna får höra talas om VOLVOs logga, och fattar ingenting, antingen garvar de eller blir fly förbannade. Hur sannolikt är det att de fattar vilken tokkärring som satte igång det ?
Och chansen att de fattar vad det handlade om ?
Normkritik det är nog väldigt långt ner på dagordningen hos kineser
om man får uttrycka det milt sagt...
Ingen chans alls skulle jag vilja säga...

Tack för det Jonna Sima, det gjorde du bra.
Tror att Torslandaborna nog välkomnar Jonna Sima med riktigt varma, brännheta, servetter när alla där har fått sparken.

Miljöpartiet kommer att slå sig för bröstet direkt, att nu har ju Sverige ingen smutsig biltillverkning längre, typ....
Och produktionen flyttar helt till Kina...

Kina är ju kommunismens högborg och kommer snart att kalla VOLVO för helkinesiskt och att Kina uppfann världens säkraste bil från början. Det är Kinas MO att överta verksamheter, och kopiera det mesta de kan. Minns tex misstänkta stölder av Kina av Ericssons datafiler. Vilket också tex grannlandet Vietnam fått känna på. Att Kina försöker få full kontroll av sina satsningar, utlandet.
Kineser är nästan lika skrytsamma, tjuriga och sturska som araberna är...

Hur fan står det egentligen till på Aftonbladets redaktion att missa en sådan här grej ?
Någon här som tänker att tex Miljöpartiet och PK-MSM borde avtvingas pissprov allihopa i det rödaste rappet ?

Hur sjutton vågar Jonna Sima använda tekniska prylar överhuvudtaget, de flesta tekniska prylar har ju designats och tillverkats av män ?
Det övergår mitt förstånd, något alldeles speciellt är det med feminister helt klart
Citera
2021-04-29, 07:54
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Jag har inte ett klassförakt. Jag har ett förakt mot människors sätt att uttrycka sig.

Hur uttrycker du dig? Sagt av Rödluvan Lööf, är du centerpartist månne?

Citat:
Tragiskt att ryktet fortfarande går att CNN-lånet ska betraktas som en börda.

Vad värre är än att uttrycka sig illa är att vara en idiot!
Citera
2021-04-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
De har på något vis hållit sig kvar i medeltidens mörker...

Jag ser det som att de är i sin medeltid just nu. På vår medeltid hade de ju något slags renässans.

Men i och med Osmanska rikets långsamma sönderfall och sedan kollaps efter kriget så föll ju alla strukturer isär.

Jag tänker man kan dra en parallell från romarriket och europeisk medeltid.

Det är kaos och maktvakuum i Mena just nu och någon Karl den Store har vi ännu inte sett. Men det kommer kanske.
Citera
2021-04-29, 13:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Vi kan hoppas att EXPO vaknar ur vinterdvalan snart, kanske samtidigt med Pansargeneralen Arnstad själv, haha...
Och ska ut och jaga rasistspöken på vårkvällarna...
Efter att EXPO har nästan somnat in de senaste två åren på sitt eremitkontor, så kan man hoppas på ett riktigt rabiat antirasistiskt yrvaket upprop nu här på vårkanten...
Det blir spännande att se vilka galenskaper de har spunnit ihop nu då...

EXPO är mer effektiva än någonsin. Expo Magasin heter DN idag. EXPO har sektmedlemmar ute på varenda redaktion i innerstan. - De kartlägger och spionerar mer än någonsin men de blir mer och mer osynliga. De spionerar/kontrollerar deras kollegor. varje slagning en journalist gör på tex Acta Publica registreras noga av EXPO. Om jag var jounalist i Stockholm skulle jag ALDRIG ta emot en mibil eller dator av min arbetsgivare. Radikalisering. Huruvida Arnstad forfaranmde har årskort på regeringskansliet vet jag inte men det skulle inte förvåna mig. Löfven skall hjärntvättas av sina spinndoctors där han sitter i sin gyllene bur.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-04-29 kl. 13:43.
Citera
2021-04-29, 13:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Sen när blev klassförakt något som kopplas samman med vänstern?
Sedan nyvänsterns framväxt, för över 10 år sedan. Du är själv ett bra exempel som framgår av ditt tidigare inlägg:
Citat:
Lilla du. Jag förstår om du ser saken från ditt lilla perspektiv där ute på industrigolvet. Välkommen till 2020-talet där miljö- och genusperspektivet styr över ekonomin.

Du dryper uppenbarligen av förakt för människor som jobbar inom industrin. Du är en äcklig, klassföraktande, översittartyp. En typisk mobbare. Som försöker kompensera sina egna intellektuella & kroppsliga tillkortakommande genom att beskylla folk för att vara "arbetare", som om det skulle göra dina egna idiotåsikter mer relevanta. En liten ynklig förlorare som efter några terminers meningslösa studier inom sociologi, genusvetenskap eller liknande tror sig vara en övermänniska & intellektuell bjässe.

Och nej, "miljö- och genusperspektivet" styr inte över ekonomin, det används av som ett verktyg av globala storföretag för att tjäna ännu mer pengar & halvmänniskor som du låter sig villigt användas som nyttiga idioter av globalister, oligarker & kosmopoliter.

Då är en jävla pajas. Du har alltid varit en jävla pajas. Du kommer att förbli en jävla pajas. Om du hade fattat eld hade jag inte ens orkat pissa på dig.
Citera
2021-05-01, 16:29
Medlem
Undrar om Jonna Sima under hela sitt liv tagit ansvar för något hon gjort eller sagt? Först ska dessa vänsterfeminister tas på allvar och bli respekterade, precis som män blivit i alla tider. När de så skriver något fullkomligt idiotiskt, som att fråga vad järn har att göra med Volvo, är det kvinnohat att alls påpeka det idiotiska (om Jonna tror att män skonas från liknande saker så kan hon se vad folk skriver till människor som Anders Lindberg eller Arnstad).

Dåren blir offer, men inte för sin egen dårskap, utan för att andra påtalar den. Alla rättigheter och inga skyldigheter. Låter otroligt bekvämt att ha ett sådant privilegium.
Citera
2021-05-03, 06:59
Medlem
Man skrattar inte åt en journalist ostraffat! Nu slår Jonna Sima tillbaka mot häcklarna. Gårdagens Sima-ledare i Aftonblaskan bar rubriken "Inte fritt fram att hota journalister", och reklamtweeten för denna illustrerades med en bild av en anonym nätkrigare som sitter och skriver på, just det, Flashback.

Citat:
Inte fritt fram att hota journalister
https://twitter.com/jonnasima/status...35015531270147

Ur ledaren:

Citat:
Journalistförbundet har tillsammans med Göteborgs universitet gjort en undersökning som visar att 30 procent av alla journalister har blivit utsatta för hot. Drygt 70 procent har fått nedsättande kommentarer via främst mejl och sociala medier. Kvinnliga journalister är extra utsatta för hot om sexuellt våld.

Studien visar också att drygt fyra av tio utsatta journalister någon gång har avstått från att bevaka vissa ämnen eller personer/grupper på grund av risken för hot. En av fem har funderat på att sluta som journalist.

För många av oss har den här typen av hot, hat och nedsättande kommentarer blivit en sorts bisarr vardag. Länge har inte polisen heller tagit brotten på tillräckligt stort allvar, vilket förklarar varför få journalister ens polisanmäler hoten. Men där har det bara senaste året skett en viss förändring, fler anmäler och polisen har lagt ned mer resurser på utredningarna, något som lett till fler fällande domar.
Citat:
Det är inte är fritt fram att skriva vilka vidrigheter som helst till journalister.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...a-journalister

Vi darrar av skräck, Jonna.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in