Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-03, 12:19
Medlem
Greta har blivit hemskt mager. Har hon ätstörningar, eller är viktnedgången ett statement angående hur matindustrin bidrar till växthusgasutsläpp och den globala uppvärmningen?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...dens-undergang
2021-05-03, 13:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nu får Malena mjölka ur sin andra dotter i stället. Det där med sång kan ju också vara lukrativt. Bättre än att utnyttjas som bricka i ett politiskt spel. Greta satsar förhoppningsvis på sina studier och skaffar sig en gedigen utbildning. Kanske hon går till sjöss? Tycks som det är ute på havet som hon trivdes bäst, där hon fick vara i fred och slapp knuffas omkring i stora folksamlingar med närgångna journalister och fotografer.

Malena är aviserad att göra en musical på scen i höst om Edith Piaf (inte speciellt lyckad matchning om ni frågar mig). Räkna med mycket överspel, det kommer att se ut och låta som om Céline Dion hade bokats för rollen... Hennes andra dotter ska visst också vara med, troligen spelar hon Edith som barn.
2021-05-03, 16:16
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet
Greta har blivit hemskt mager. Har hon ätstörningar, eller är viktnedgången ett statement angående hur matindustrin bidrar till växthusgasutsläpp och den globala uppvärmningen?

Du har gissat rätt. Hon HAR ätstörningar. Kan just det ha undgått någon?

Vad gäller din länk, så är den bara ett intro till samtalet som handlar om att fakta kan folk inte ta in. De är för hotfulla.
Mer kött på benen kommer här: "Vill du titta på hela dokumentären ”Greta: Lyssna inte på mig!” Se första avsnittet torsdag den 6 maj klockan 20:00 på SVT2, eller redan nu på SVT Play."

Att få hennes budskap aptitligt tror jag blir svårt. Men hon vill tydligen testa nya metoder.
Själv tror jag att många inte VILL ta till sig henne info, och tvärtom blir mer och mer anti dem, ju mer hon informerar.
2021-05-03, 16:30
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossetrollet

Hon har inte alls blivit "hemskt mager". Viktnedgång, vad fan vet du om det? Hur ser du ut själv?
2021-05-03, 16:34
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Vad gäller din länk, så är den bara ett intro till samtalet som handlar om att fakta kan folk inte ta in. De är för hotfulla.
Mer kött på benen kommer här: "Vill du titta på hela dokumentären ”Greta: Lyssna inte på mig!” Se första avsnittet torsdag den 6 maj klockan 20:00 på SVT2, eller redan nu på SVT Play."

Att få hennes budskap aptitligt tror jag blir svårt. Men hon vill tydligen testa nya metoder.
Själv tror jag att många inte VILL ta till sig henne info, och tvärtom blir mer och mer anti dem, ju mer hon informerar.
Faktum är att du inte vet om hon har ätstörningar. Skulle det vara bättre att väga 130 kg som varannan amerikan gör? Vad betyder anti dem??
2021-05-03, 16:58
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Faktum är att du inte vet om hon har ätstörningar. Skulle det vara bättre att väga 130 kg som varannan amerikan gör? Vad betyder anti dem??

Om Gretas ätstörning finns mycket belagt i tråden. Tyvärr verkar hon ha stannat i växten. I värsta fall för gott.

Låter som om du anser att hon inte alls behöver ha det? Eller är du bara ilsken i största allmänhet.
Och vill ,hedervärt, försvara henne från osanna påhopp.

Vad gäller "anti dem" - syftar till att folk blir med anti hennes åsikter (dem), ju mer fakta hon serverar.
Undrar hur hon kan förhålla sig till att bli mindre aggressiv och mer taktisk.
Själv vill jag att hon är som hon är och inte smilar in sig. Arg ung tjej, det ÄR hennes image. Det är den folk köper.
Och den som man retar sig på. Hennes varumärke. Ändra inte den!
2021-05-03, 17:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Vill bara korrigera här å SVTs vägnar att titeln inte är Lyssna inte på mig utan löpet på sidan till serien. Titeln är "Ett år för att förändra världen".... vilket hon definitivt har gjort, även om det kommer gå åt helvete ändo...

EDIT: Schysst att den kommer på linjär tv också, då ska jag be gamlingarna ratta in detta.....hon är populär även bland de äldsta..
Tordag klockan 20:00 SVT2, check
Senast redigerad av Giant Squid 2021-05-03 kl. 17:33.
2021-05-03, 17:28
Medlem
Citat:
Jag har inte noterat det förut, men tittar inte så ofta på henne heller, för den delen.
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Hon har inte alls blivit "hemskt mager". Viktnedgång, vad fan vet du om det? Hur ser du ut själv?
Jo, jag tycker att hon har blivit det. Men det hedrar dig att du är ridderlig.
2021-05-03, 18:16
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Om Gretas ätstörning finns mycket belagt i tråden. Tyvärr verkar hon ha stannat i växten. I värsta fall för gott.

Låter som om du anser att hon inte alls behöver ha det? Eller är du bara ilsken i största allmänhet.
Och vill ,hedervärt, försvara henne från osanna påhopp.

Vad gäller "anti dem" - syftar till att folk blir med anti hennes åsikter (dem), ju mer fakta hon serverar.
Undrar hur hon kan förhålla sig till att bli mindre aggressiv och mer taktisk.
Själv vill jag att hon är som hon är och inte smilar in sig. Arg ung tjej, det ÄR hennes image. Det är den folk köper.
Och den som man retar sig på. Hennes varumärke. Ändra inte den!
Det är väl självklart att hon har slutat växa på längden för länge sen! Jag tror inte alls att det har med någon "ätstörning" att göra, utan fosterstadiet plus gener. Jag förstår inte vitsen med att älta eventuella ätstörningar i 1000 inlägg. Ja, nä, ja, förmodligen, absolut. Det är bara på flashback folk är emot hennes Fakta.Jag tycker att hon inte är en arg, ung tjej. Hon är en intelligent, ung kvinna!
2021-05-04, 19:17
Medlem
Giant Squids avatar
Lägg ut, Lägg ut.

Greta har haft ett möte med statsminister Löfven, och en presskonferens verkar vara på G.

Vi vet vad FFF har lyckats med i Tyskland nyligen, kan vi komma i närheten av nåt sånt här. Jag är tveksam med tanke på den regering
vi har... men det här måste följas upp...
Vi måste göra oss utav med politiker som hotar våran framtid..... för gott!

Nu är vaccinationerna i fullgång och covidpsykosen börjar lägga sig, nu lägger vi i nästa växel för klimatet...

Greta Thunberg i möte med Löfven: ”Erkänn att du har gett upp målet i Parisavtalet
https://www.dn.se/sverige/greta-thun...stefan-lofven/
https://tv.aftonbladet.se/video/3284...ler-presstraff
Senast redigerad av Giant Squid 2021-05-04 kl. 19:20.
2021-05-05, 13:53
Medlem
Förbannat tyst från klappmongot greta nu , is på rutorna i morse o tända braskamin i maj, , det ska ju vara 2 siffiga plusgrader nu på mornarna i normala fallet,
2021-05-05, 14:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lägg ut, Lägg ut.

Greta har haft ett möte med statsminister Löfven, och en presskonferens verkar vara på G.

Vi vet vad FFF har lyckats med i Tyskland nyligen, kan vi komma i närheten av nåt sånt här. Jag är tveksam med tanke på den regering
vi har... men det här måste följas upp...
Vi måste göra oss utav med politiker som hotar våran framtid..... för gott!

Nu är vaccinationerna i fullgång och covidpsykosen börjar lägga sig, nu lägger vi i nästa växel för klimatet...

Greta Thunberg i möte med Löfven: ”Erkänn att du har gett upp målet i Parisavtalet
https://www.dn.se/sverige/greta-thun...stefan-lofven/
https://tv.aftonbladet.se/video/3284...ler-presstraff
Greta och tre andra aktivister har haft digitalt möte med Löfven långt efter det att Gretas stjärna i media falnat.

... verkar det handlar om.

Ingen märkte väl något, undrar media oroligt. Möjligen att Stefan fick en utskällning så att ingen tror att att vi svenskar är bättre att sköta Sverige än Mutti Hitler och Napoleon Macron. Inte alla förstaringare förunnat att få skälla ut statsministern på håltimmarna.

Svenska politiker får inte syssla med klimatet. Att håva in pengar för de enorma, uppfunna kriser som nu lamslår världen är EU:s privilegium.

Att Sveriges statsminister och vår f.d. stora klimatikon "träffas" först nu är bara ett försök att mörklägga hur våra politiker skickar våra gröna och andra pengar till Bryssel.
Senast redigerad av wwr 2021-05-05 kl. 15:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in