Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-09, 20:59
  #13177
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Med andra ord, eller rättare sagt med riktiga ord, du är en jubelidiot.
Du är ju en väldigt märklig människa, det är ju du som dillar om folkminskning, och skoförsäljning....inte jag
Ser du inte vad du själv skriver?
2021-05-09, 21:03
  #13178
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det heter "psykbryt". Brytning är när man har ett utländskt uttal, t.ex. när man talar svenska med ukrainsk brytning.
Du har uppenbarligen båda delarna?
Men så är du också en väldigt unik och speciell person.


Lugna ner dig nu och försök landa i verkligheten, och sluta inbilla dig saker
Svara på den centrala frågan istället;
tror du Ukraina har möjlighet att utvecklas bättre om Ryssland slutar med sin krigföring?
Ja eller nej.
2021-05-09, 21:10
  #13179
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
AfS är väl precis som sitt systerparti AfD proryskt. Att han hade koppling till Ryssland fattade man redan.
Det står att Agrokultura sysslar med Ukraina och Ryssland, men det var nog fram till Euromaidan 2014 enbart, antar nån form av arrende innan.
http://www.agrokultura.com/ ser man på sajten så finns endast kontaktmöjligheter i Ryssland, Vorone.zh
Finns i "regionerna Voronezh, Tambov, Lipetsk och Kursk. ". Alla i Ryssland.

Så Ukraina är inte relevant längre.
Men det visar var AfS står. Fast det kan man diskutera i andra trådar.
Man fejkar ju rysskoppling med nationalisterna. Gustav och gänget åkte på konferens och även på fotbolls-VM i Ryssland, vill jag minnas. Gustav skickade idiottweet om att en svensk spelare orsakat förlust eftersom han hade invandrarbakgrund. Det är en så'n otrolig pajasshow att man inte vet om man skall skratta eller gråta. Men det tillhör andra trådar.

Det som tillhör denna tråd är att svenskar varit inblandade i att göra ukrainska bönder till storföretagens slavar. Men det kanske har lagts ned. Det vet jag inget om.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-05-09 kl. 21:14.
2021-05-09, 21:14
  #13180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du är ju en väldigt märklig människa, det är ju du som dillar om folkminskning, och skoförsäljning....inte jag
Ser du inte vad du själv skriver?
Minskade befolkningen i Ukraina med drygt 60.000 personer under de två första månaderna av 2021, ja eller nej?
2021-05-09, 21:19
  #13181
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Minskade befolkningen i Ukraina med drygt 60.000 personer under de två första månaderna av 2021, ja eller nej?
Bryr mig inte, känns irrelvant och för övrigt dras väl i princip alla gamla östländer inkl din diktatur med samma problem exakt samma. Din diktator har ju sagt det.


Svara på riktiga viktiga frågor eller bli sedd som en pajas
Påverkas Ukraina negativt av ert krigande , ja eller nej

Om nej , tycker du att Nato ska bomba Sankt Peterburg , det spelar ju ingen roll?
2021-05-09, 21:22
  #13182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du har uppenbarligen båda delarna?
Men så är du också en väldigt unik och speciell person.


Lugna ner dig nu och försök landa i verkligheten, och sluta inbilla dig saker
Svara på den centrala frågan istället;
tror du Ukraina har möjlighet att utvecklas bättre om Ryssland slutar med sin krigföring?
Ja eller nej.
Det där lilla bråket i öster gör nog varken från eller till för Ukrainas ekonomi. Såvitt jag kan se lägger Ukraina 3,4% av BNP på försvarsutgifter, och det borde väl inte vara något problem med det? USA lägger exakt samma andel av sin BNP och det går väl ganska bra för USA ändå, tycker du inte?

https://data.worldbank.org/indicator...alue_desc=true
2021-05-09, 21:28
  #13183
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det där lilla bråket i öster gör nog varken från eller till för Ukrainas ekonomi. Såvitt jag kan se lägger Ukraina 3,4% av BNP på försvarsutgifter, och det borde väl inte vara något problem med det? USA lägger exakt samma andel av sin BNP och det går väl ganska bra för USA ändå, tycker du inte?

https://data.worldbank.org/indicator...alue_desc=true
USA. USA. kan du aldrig släppa USA , vad har det med frågan att göra ? inget

Men du är ju helknäpp om du tror eller försöker inbilla nån att du tror att ett lågintensivt krig i delar av ett land inte påverkar situationen i landet.

Sluta med ert krigande så får Ukraina en chans , men det är ju vad Kreml försöker förhindra det är ju heller ingen hemlighet att det är deras avsikt , hela omvärlden vet ju också att så är fallet så vad håller du på
med?
2021-05-09, 21:28
  #13184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Bryr mig inte
Du bryr dig inte?

Eller, ja, det var väl det jag visste. Det enda som betyder något för sådana som du är att EUSA-imperiets territorium utvidgas genom att nya landområden erövras. Råkar folk som bor där mer eller mindre utrotas på kuppen så blir det bara en axelryckning - "bryr mig inte". Du skiter fullkomligt i ukrainare. Du kan inte ens definiera vad en ukrainare är för något.

Fascismens fula tryne under en maskeraddräkt av "demokrati".
2021-05-09, 21:40
  #13185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
USA. USA. kan du aldrig släppa USA , vad har det med frågan att göra ?
Jag skiter helt i USA, poängen var att man kan lägga 3,4% av sin BNP på försvarsutgifter och ändå ha hög levnadsstandard.

Ja, Ukraina kan det inte förstås, men länder som inte är dysfunktionella soptippar kan det.
2021-05-09, 23:47
  #13186
Medlem
CommieHunter1s avatar
Dagens Ukraina presenteras av britten Benjamin Rich.

Gopnik Wars: Donbass Edition (Lisichansk)
https://www.youtube.com/watch?v=_XbX3eZu7-I

Avoid This Abandoned Place In Ukraine (Kharkov, Mariupol)
https://www.youtube.com/watch?v=1Mh10pXOp3k
2021-05-10, 00:46
  #13187
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Rysstroll...

Nä Ryssland har ju inte förtyckt Ukraina i århundraden

Ukraina som statsbildning dyker upp först 1990, och "ukrainare" i början på 1900-talet.
2021-05-10, 08:02
  #13188
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ukraina som statsbildning dyker upp först 1990, och "ukrainare" i början på 1900-talet.

Men då finns landet Ukraina väl sen åtminstone 30 år? Med Kyiv Rus symbol på flaggan (som är tusen år gammal, ett sigill). Eller hur ska ni rysstroll ha det? Ni påstår å ena sidan att Ukraina inte finns ens, men sen säger ni å andra sidan att det finns inga ryska trupper ens i Donbass. Hur ska ni ha det?
Hur kan man ha russofobi i Ukraina om Ukraina inte finns och är Ryssland?
Er dvärgdiktator har sagt att landet Ukraina är russofobiskt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Taras_Shevchenko
Ukrainas nationalpoet blev arresterad 1847 för att han ens skrev på "lillryska".
Ukrainska är det som ukrainare betecknar sitt språk. "Lillryska" är en rysk benämning. Ukrainskan har rötter tillbaka till Kyiv Rus.

Under ryska revolutionen/WW1 fanns under ett antal år en självständig Ukrainsk republik.
Nationalisten Bandera blev arresterad 1941 vid krigsutbrottet när han utropade självständigt Ukraina och sattes i koncentrationsläger.

Begreppet Ukraina finns redan i Nestorkrönikan från Kyiv Rus tid. Alltså ett begrepp långt äldre än Ryssland.

Du är medveten om att fd sovjetrepubliker numera är självständiga länder????
__________________
Senast redigerad av birgerkungen 2021-05-10 kl. 08:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in