Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-17, 11:43
Medlem
Gratuerer med dagen alle sammen.

Var mye personangrep og trams her. Ble mye scrolling. Mye spryt.

Som dette innlegget.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Vi har i tur og orden mistenkt et ukjent antall personer. Det som har skjedd i lpet av det siste halvret, er at flere "vet" at TH er skyldig.
Kornblomst skrev for eksempel "Konedrap utlses av at kona vil dra. Hun vil forlate ham, og det kan han ikke tillate, og han dreper henne."
Sitatet viser denne arrogante holdningen. Andre hypoteser blir avvist som avsporinger og spam.
Det er mulig TH er skyldig, men det vet ikke ingen i denne trden. Saken er fortsatt uoppklart.

Frst ... det er uryddig sitere meg og beskylde meg for vre arrogant, i innlegg til andre.

For det andre, sitatet mitt handler om helt generelle fakta om konedrap. Det er slik det er.

Noen har veldig tungt for oppfatte meningsinnholdet i helt normalt hverdagssprk.
Citera
2021-05-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er ikke vanskelig se for seg at eks-svogeren kan ha et motiv i denne saken. befri AE bort fra den ondskapfulle TH, og samtidig presse TH for penger. Men bortsett fra det, er det vel lite som peker mot eks-svogeren.

Jeg har tenkt samme tanken. Og det kan vre at han har fortalt AEH, at hvis hun gikk retten, kunne hun oppn omstte ektepakten. Man kan ikke avskrive en bortfring med et fatalt utfall. Og eks-svogeren kjenner stedet og omrdet. Og hvis han har opprettholdt med kontakten med AEH, kjenner han rutinene.
Muligens litt langskt, men ingen har fasiten.
Citera
2021-05-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Som dette innlegget.

Frst ... det er uryddig sitere meg og beskylde meg for vre arrogant, i innlegg til andre.

For det andre, sitatet mitt handler om helt generelle fakta om konedrap. Det er slik det er.

Noen har veldig tungt for oppfatte meningsinnholdet i helt normalt hverdagssprk.

Jeg begynner bli lei av din sutring om personangrep. Ta det med moderator. Stadig noen som fler seg krenket. M vre plagsomt.
Citera
2021-05-17, 11:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nr TH forsatt er p frifot, kan dette for eksempel skyldes at politiet har begynt underske om det kan ha vrt en ulykke, et uaktsom drap.

Slik jeg har forsttt av det som er blitt sagt i "Krimpodden", s har politiet helt fra starten av
etterforsket flere hypoteser, som i tillegg til den opprinnelige (kidnapping) var frivillig forsvinning,
ulykke eller drap. De har alts begynt bredt, og snevret etterforskningen gradvis inn basert p
resultater av etterforskningen.

Det jeg synes er litt interessant, er at siktelsen er "drap eller medvirkning til drap", men at
det ikke er spesifisert hvilken kategori de mener det angivelige drapet tilhrer.
Antydningene om "langvarig planlegging" skulle vel tilsi at de mistenker overlagt drap, men
"overlagt" er ikke med i siktelsen, ihvertfall ikke slik den er omtalt i media.

Slik jeg har forsttt skal det ikke s veldig mye planlegging til fr en handling kan sies vre
gjort med overlegg.

Jeg har vel egentlig liten tro p uaktsomhet i dette tilfellet.

Citat:
Det viktigste for meg, er at saken blir oppklart, og at de/den skyldige fr sin fortjente straff.
Jeg ser ingen formildende omstendigheter.

Eneste formildende omstendighet vil vre en full tilstelse og samarbeid med politiet.

Jeg tenker politiet ikke utelukker at det kan g den veien.
Citera
2021-05-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Som dette innlegget.

I et innlegg til meg skrev du at alle, bortsett fra noen troll her p forumet, skjnner og forstr at TH er en konemorder. Det er ikke alltid du holder deg til generelle fakta.
Citera
2021-05-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Hr her n og dette er velment rd.
Du m bli dyktigere p se helheten i ting og ikke henge deg opp i uvesentlige detaljer.

Det eneste poenget er at jeg vet at det er flere ting som har vrt publisert tidlig i etterforskningen som jeg ikke lenger finner.

Som et annet eksempel vet jeg at det har sttt om at snnen hadde skadet seg p badet og flere andre ting som kom frem under tidlige avhr, men jeg klarer ikke ske opp dette.

S poenget er. Enten klarer jeg ikke ske godt nok eller s er en del detaljer fra artiklene ( jeg leser kun nettaviser av dagsaviser ) fjernet.

Om det siste stemmer s undres jeg p hvorfor disse detaljene er blitt fjernet i ettertid.

Det har ingenting med skyldsprsml gjre.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt skrive i trden mer, men jeg vil bare si til alle som tror p det brukeren Bolony skriver: Det er bare oppkonstruert og tatt ut av en vill fantasi som kun finnes i hens eget hode!
Jeg vet ikke hvilken diagnose Bolony har, men en som desperat nsker oppmerksomhet og vil fle seg viktig p andres bekostning. Han tror han vet, men har virkelig ikke peiling. Han vet f eks ikke hva som skjedde med snnen i tiden etter hendelsen og hvor mange avhr han var delaktig i, av diverse rsaker.
Dette viser at det kun er lse pstander og ingen ekte kildeinformasjon denne brukeren pstr inneha
Mitt rd er ta denne brukeren med en stor klype salt...
Citera
2021-05-17, 12:20
Medlem
Citat:
Det er penbart at noen har en agenda.
Her kan man plante de villeste historiene, under dekke av at man har det fra "sikre kilder".
Og de som "vet" at TH er skyldig, stiller aldri sprsmlstegn ved sannhetsgehalten. Snarere tvert i mot, rykter gripes begjrlig, og blir til "fakta".
Jeg har en mistanke om at "eks-svogeren" kan vre kilden til noen av disse ryktene. Han har ikke kommet over at hans anmeldelser mot TH ble henlagte.
"Eks-svogeren" kan faktisk ha hatt lpende kontakt med AEH, helt frem til forsvinningen.
Han kan ha fortsatt med sine amorse fremstt, lenge etter at TH oppdaget dette.
"Eks-svogeren" demonstrerte sin egoisme og kynisme, han risikerte legge en hel familie i grus.
Men han skal jo ikke nevnes i denne trden, han beskyttes av "Tilsynet for hy moral".
Du er fullstendig p brtur.
Citera
2021-05-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
P en mte da jeg kun har viderefrt hva jeg har ftt vite. Problemet med det er at alt har vist seg stemme og mye har blitt bekreftet i ettertid.

Jeg holder fortsatt alle muligheter pne og det gjelder ogs at flere enn de som skal vre involvert faktisk er involvert i forskjellige roller.

Utfordringen med kidnappingsteorien er at det mye omtalte " kryptorigget " startet s amatrmessig og det virker snodig om dette var gjort av profesjonelle og at man senere forsterket sikkerheten og ble s mye bedre p dette omrdet for unng bli sporet.

Men. Alt er mulig i denne saken og det er farlig vre bombastisk.

Hvorfor m det vre profesjonelle kidnappere?
Citera
2021-05-17, 12:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hvorfor m det vre profesjonelle kidnappere?

Proffer eller amatrer, de var mlrettet nok og klarte ihvertfall f AEH til forsvinne.

For alt vi vet kan det jo vre noen som fikk de 13 millionene i juli 2019.
Citera
2021-05-17, 12:34
Medlem
Citat:
Det vi vet per dags dato, er at TH er hovedmistenkt. Politiet har etterforsket saken i over 2 r og seks mneder.
Nr TH forsatt er p frifot, kan dette for eksempel skyldes at politiet har begynt underske om det kan ha vrt en ulykke, et uaktsom drap.
Det viktigste for meg, er at saken blir oppklart, og at de/den skyldige fr sin fortjente straff.
Jeg ser ingen formildende omstendigheter.

Det undrer ogs mig, at de lader ham g frit omkring, hvis de er s sikre p, at det er ham der str bag. Men vi ved jo ikke ret meget, men det virker forkert ikke at f ham varetgtsfngslet, hvis de holder fast i deres teori. Der er ogs helt stille i medierne, s det kan tyde p, at de mske ikke er s sikre lngere - eller mske et det bare stilhed fr stormen?
Senast redigerad av rlk73 2021-05-17 kl. 12:41.
Citera
2021-05-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Du er fullstendig p brtur.

Og du br holde deg for god til snakke om diagnoser, slik du svarte Bolony.
Citera
2021-05-17, 12:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Det undrer ogs mig, at de lader ham g frit omkring, hvis de er s sikre p, at det er ham der str bag.

Uten at vi vet hva status er per i dag, ble det uttalt fra politiet i fjor hst at de fremdeles
ikke hadde beviser nok til tiltale ham. Det er vesentlig hyere krav til tiltale enn til siktelse.

Citat:
Men vi ved jo ikke ret meget, men det virker forkert ikke at f ham varetgtsfngslet, hvis de holder fast i deres hypotese. Der er ogs helt stille i medierne, s det kan tyde p, at de mske ikke er s sikre lngere - eller mske et det bare stilhed fr stormen?

I "Krimpodden" ble det diskutert hvorfor det var s lite i media. Deres inntrykk var at politiet
hadde ftt en "ny giv" i lpet av det siste ret, uten at det ble spesifisert noen bestemt rsak.
Men politiets fornyede interesse for elektroniske spor fra rundt forsvinningsdagen, er jo interessant.

Ang. varetektsfengsling s tenker jeg at de har droppet prve det p nytt, etter nederlaget i fjor.
Ikke godt si, men tenker de legger det i bero til de evt. har en tiltale klar.

De har jo gjort seg ferdig med underskelsene i S4, s de anser vel faren for bevisforspillelser
som liten.

Jeg er ogs nysgjerrig p om det kommer flere siktelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in