Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-12, 18:33
  #13
Medlem
DCS-8010LHs avatar
Kommer bli intressant då. sedan är det ju något man får tåla om man bums vill vara i rampljus och visa sig vara bättre än alla andra. Nästan förnedrar andra mäklare ju.

Citat:
Ursprungligen postat av steelis80
Det lilla lilla ärende som har diskuterats i media som sades vara anledningen till att S.S på eget initiativ återkallade sin mäklarlicens är bara en liten lätt krusning på ytan, det finns allvarligare gränsöverträdelser som var i samband med krusningen på väg upp till ytan. Dessa ärenden, särskilt ett av dem hade tömt hela jävla sjön på vatten.

Min förhoppning med denna tråd är att en del av all skit kan få blottläggas en gång för alla. För att det ska ske så måste branschfolk öppna upp mäklargarderoben litegrann så att samlingen med skelett får se dagens ljus
Citera
2021-05-13, 20:54
  #14
Medlem
steelis80s avatar
Helt makalöst att någon konkurrerande mäklare inte ger sig in i tråden! Möjlighet att anonymt få gå all-in och spy ur sig år av fiffel, spalt-meter med gottigt.

Att få en sån här straffspark utan målvakt, mot en person som ägnat åratal till att baktala och förminska sina ”kollegor”
Citera
2021-05-13, 23:30
  #15
Medlem
PogoDigis avatar
kan ju vara så att man inte vågar då umeå är litet och den man pratar om kanske kan lista ut vem som skriver något? men låt det gå ett tag, många som låtsas vara den här personens vän är helt säkert inte det egentligen. alla låtsas väl vara vän och vill vara med personer som syns och hörs mycket, men just endast för "kändisskapets" eller pengarnas skull.

Citat:
Ursprungligen postat av steelis80
Helt makalöst att någon konkurrerande mäklare inte ger sig in i tråden! Möjlighet att anonymt få gå all-in och spy ur sig år av fiffel, spalt-meter med gottigt.

Att få en sån här straffspark utan målvakt, mot en person som ägnat åratal till att baktala och förminska sina ”kollegor”
Citera
2021-05-21, 21:01
  #16
Medlem
steelis80s avatar
Ytterligare en av Sara Stenlunds försäljningar där saker och ting är i gränslandet av vad som kan anses tillåtet:

https://www.vk.se/2021-05-21/rekordd...M96S8K7AVOPcUu
Citera
2021-05-25, 14:27
  #17
Medlem
Det är konstigt att det inte framkommer mer om detta vider till människa
Citera
2021-05-26, 01:28
  #18
Medlem
Ge er! Det framkom i Vk att samtliga intressenter på huset har fått info om svartbygget. Kunden vill sälja och utan att vänta på besked från kommun. Det är fritt fram så länge alla kort är på bordet.

Infon om att byggnader måste rivas behöver inte de vanliga Hemnet nördarna ta del av.
Citera
2021-05-26, 19:51
  #19
Medlem
PogoDigis avatar
tror du på jultomten också? vad tror du dom svarar när vk ställer frågan? 🤯 seriös mäklare bör ju inte sälja innan sådant är uppordnat oavsett, men är man kompis med säljare och bara vill tjäna pengar så.
Och jo det bör man nog även beskriva på Hemnet el var man nu säljer - oavsett om dom säljer till som du skriver nördar el inte? 🧠

Citat:
Ursprungligen postat av Krully07
Ge er! Det framkom i Vk att samtliga intressenter på huset har fått info om svartbygget. Kunden vill sälja och utan att vänta på besked från kommun. Det är fritt fram så länge alla kort är på bordet.

Infon om att byggnader måste rivas behöver inte de vanliga Hemnet nördarna ta del av.
Citera
2021-05-26, 20:23
  #20
Medlem
Då jag varit på visningar har jag aldrig fått någon info om fel och brister via Hemnet anonsen. Det är dessutom inte helt gratis att bo i det där huset, kanske söker ägaren (som jag förstått det har hon nyss blivit änka) ett nytt boende med normalare driftkostnader? Det kan ju finnas massor med olika anledningar att hon behöver sälja så fort som möjligt och inte har tid att vänta in allt. Är ju inte heller ovanligt att det tar lång tid att sälja hus av denna karaktär, då det inte är någon ”vanlig Svensson” som kommer köpa det.
Citera
2021-05-26, 20:51
  #21
Medlem
Är det bara för henne att nu återigen registers sig som mäklar?
Eller kommer mäklarsamfundet då att direkt ta upp ärendet igen och pröva henne?
Citera
2021-05-28, 01:39
  #22
Medlem
steelis80s avatar
Att råda en ung änka att gå ut med ett 20-miljoners objekt till försäljning utan godkända bygglov är inget annat än oseriöst. Löften om snabb försäljning och snabba cash gavs nog av huvudpersonen i den här tråden. När mäklarkontraktet var undertecknat så gjorde nog de små obetydliga problemen mindre för mäklaren.

Gick nog bra att bygga det där poolhuset och garagesnutten då farbror Dahl var vid liv. Det var nog inget problem, detta tack vare att det gjordes ju en ytterst tveksam fastighetsaffär mellan gubben Dahl och Umeås kommunalråd där på samma gata. Kommunalrådet köpte en villa av Dahl på samma gata till underpris.

Citat:
Ursprungligen postat av PogoDigi
tror du på jultomten också? vad tror du dom svarar när vk ställer frågan? 🤯 seriös mäklare bör ju inte sälja innan sådant är uppordnat oavsett, men är man kompis med säljare och bara vill tjäna pengar så.
Och jo det bör man nog även beskriva på Hemnet el var man nu säljer - oavsett om dom säljer till som du skriver nördar el inte? 🧠
Citera
2021-05-28, 08:32
  #23
Medlem
steelis80s avatar
Visserligen sant att det inte blir någon Svensson som köper den där fastigheten och det går inte att jämföra den försäljningen med någon sketen villa i Hörnefors.

När jag själv bodde i Umeå så var jag på ett par visningar med Sara Stenlund som mäklare och bortser man från tvivelaktiga uppsägningar av mäklarlicensen, hantering av objekt i moralens gråzon så är hon ju skicklig och slipad men det är ju inte det den här tråden handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Krully07
Då jag varit på visningar har jag aldrig fått någon info om fel och brister via Hemnet anonsen. Det är dessutom inte helt gratis att bo i det där huset, kanske söker ägaren (som jag förstått det har hon nyss blivit änka) ett nytt boende med normalare driftkostnader? Det kan ju finnas massor med olika anledningar att hon behöver sälja så fort som möjligt och inte har tid att vänta in allt. Är ju inte heller ovanligt att det tar lång tid att sälja hus av denna karaktär, då det inte är någon ”vanlig Svensson” som kommer köpa det.
Citera
2021-09-13, 13:02
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelis80
Ytterligare en av Sara Stenlunds försäljningar där saker och ting är i gränslandet av vad som kan anses tillåtet:

https://www.vk.se/2021-05-21/rekordd...M96S8K7AVOPcUu

Gick tydligen bra att kränga kåken till rekordpris.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback