Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-06, 20:31
  #349
Avstängd
ja ser ingen större poäng i att Sverige ska lämna.. EU är gött.. .. hehe..

Mvh
Citera
2021-05-23, 06:56
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var kränkande eftersom Biden trots allt är USA:s president. Och oroande - verkar som att vi inte räknas i världen längre..?

Ja, det var ett vettigt beslut att inte tillåta det experimentet - det lät farligt. Jag hoppas och tror att beslutet fattades på rent vetenskapliga grunder, helt oavsett vilka som låg bakom experimentet.
Kan det vara så att de lovebombade svenska politiker för att få in islamister här så att landet skulle falla? Gråzonskrigföring. Nu är historien om Sverige slut internationellt sett.

Vare sig man är med i EU eller inte måste man ju ha något att stå på vid förhandlingar. Svaret är nog att vi bör vara med, men tillskansa oss fördelar på andra medlemsländers bekostnad. Och sikta på en förmåga till god självförsörjning. Finns en del att jobba på.
Citera
2021-05-23, 13:43
  #351
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Kan det vara så att de lovebombade svenska politiker för att få in islamister här så att landet skulle falla? Gråzonskrigföring. Nu är historien om Sverige slut internationellt sett.

Vare sig man är med i EU eller inte måste man ju ha något att stå på vid förhandlingar. Svaret är nog att vi bör vara med, men tillskansa oss fördelar på andra medlemsländers bekostnad. Och sikta på en förmåga till god självförsörjning. Finns en del att jobba på.


Det kommer den humanitära stormakten aldrig att göra. Vi kommer alltid att stå för fiolerna, låta oss utnyttjas.
Citera
2021-05-24, 18:09
  #352
Medlem
bombaccis avatar
EU behövs inte. Det går att samarbeta över gränserna internationellt ändå. Samtidigt är det ju knappast speciellt exklusivt att vara med i EU längre då snart alla europeiska länder är med.

Jag vill också gå ur EU men det kommer aldrig att ske. Jag varierar mitt röstande (ej sd).
Citera
2021-05-28, 19:37
  #353
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Kan det vara så att de lovebombade svenska politiker för att få in islamister här så att landet skulle falla? Gråzonskrigföring. Nu är historien om Sverige slut internationellt sett.

Rothschilds och Bilderbergs. Svenska regeringar är inte sjävständiga.
Citera
2021-05-28, 19:37
  #354
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kommer den humanitära stormakten aldrig att göra. Vi kommer alltid att stå för fiolerna, låta oss utnyttjas.

Svenska regeringar är inte sjävständiga. De tar order från Bilderbergs och Rotshcilds, precis som många andra regeringar också gör.
Citera
2021-05-28, 19:41
  #355
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Hur många här vill att Sverige ska dras ur EU? Och varför? (vilket parti röstar du på?)

Jag vill gärna det tack.

Röstar innan SD numera ändrat till AFS.
Citera
2021-05-28, 22:51
  #356
Medlem
Jag börjar lute mer mot Swexit,

Som jag ser det har frihandeln varit tillräckligt starkt till vår fördel för att det ska överväga nackdelarna, men nu på senare tid har det varit flera vänster svängar mot en "Europas socialdemokratiska stater", så balanser lutar snart åt Swexit.
Citera
2021-05-29, 08:17
  #357
Medlem
Returpappers avatar
Kart vi ska ha swexit men bara om vi först inför stenhård gränskontroll och en nollversion för invandring oavsett asyl-, arbetskraft- eller snyltande invandring.

Nu skyddar Grekland, Italien och Spanien oss delvis genom att mota bort båtar över Medelhavet så gott det går. För det får de en massa skit från röda och gröna moralister i länder längre norrut i Tyskland, Frankrike, Holland etc.
Utan EU länderna i syd riskerar Sverige att bli Europas slaskland dit allt skit kommer att skickas. Alla vinkar förbi invällarna och pekar mot Sverige.
Citera
2021-05-30, 19:25
  #358
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Hur många här vill att Sverige ska dras ur EU? Och varför? (vilket parti röstar du på?)
Jag röstade mot EU inträde och skulle rösta för ett EU utträde,
Vilket parti jag röstar på behåller jag för mig själv.
Citera
2021-05-30, 19:26
  #359
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kart vi ska ha swexit men bara om vi först inför stenhård gränskontroll och en nollversion för invandring oavsett asyl-, arbetskraft- eller snyltande invandring.

Nu skyddar Grekland, Italien och Spanien oss delvis genom att mota bort båtar över Medelhavet så gott det går. För det får de en massa skit från röda och gröna moralister i länder längre norrut i Tyskland, Frankrike, Holland etc.
Utan EU länderna i syd riskerar Sverige att bli Europas slaskland dit allt skit kommer att skickas. Alla vinkar förbi invällarna och pekar mot Sverige.
Då borde det ju gälla för Norge också - och det gör det inte.
Citera
2021-05-31, 14:48
  #360
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Svenska regeringar är inte sjävständiga. De tar order från Bilderbergs och Rotshcilds, precis som många andra regeringar också gör.

Foliehattar flockas givetvis kring denna fråga.

Röstar emot swexit och röstar M.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback