Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Men de har bott där i hundratals år, du är rasist men fattar inte det själv
Du är ju dum i huvudet. Var skrev jag något
negativt om judar? Menar du att det är ett negativt omdöme om en person att säga att han inte är ryss?
Men, okej, din "logik" är att man tillhör en viss etnicitet bara för att man har ett visst medborgarskap. Då kan vi alltså dra slutsatsen att när Finland var en del av Sverige så var finnarna svenskar, sedan blev alla finnar ryssar eftersom det ingick i Ryska imperiet, och det var först efter 1917 som finnarna blev finnar?
Eller ännu knasigare: Först vara alla ester ester, sedan blev esterna danskar och tyskar ett tag, sedan blev esterna svenskar (fast några av dem blev polacker och några fortsatte vara danskar), sedan blev alla ester ryssar, sedan var de ester ett litet tag, blev raskt tyskar en liten stund, sedan blev de ryssar igen, sedan ester en gång till, sedan blev de sovjeter, sedan var de tyskar ett litet tag under kriget, sedan blev de sovjeter igen, och när Sovetunionen upplöstes så blev hux flux alla ester ester igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Hela ditt resonemang är totalrasistiskt.
Var har jag skrivit något nedsättande om någon folkgrupp? Citat, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Jag blir Japan den dan jag blir Japansk medborgare... din människokosyn tillhör medeltiden.
Din människosyn är postmodern, kulturmarxistisk och neoliberal i skön förening. Kultur, traditioner och religion betyder ingenting; men en papperslapp med en stämpel från ett myndighetskontor, det är minsann det som avgör en människas själsliga identitet och kulturella tillhörighet.
Måste jag välja så lever jag nog hellre på "medeltiden" än i din postmoderna själlösa senkapitalistiska marknadsutopi.