Citat:
Ursprungligen postat av
Jannesvanberg
Tjenare! Jag r p vecka 6 p min testo e 250mg e5d kur. Jag mrkte idag att ja vakna mitt i natten o hade svrt fr att f tillrckligt med luft fr att kunna slappna av ordentligt.
Halsen knns fortfarande lite svullen.
Har ven vrk i lederna i hnderna.
Kan detta ha med skldkrteln att gra? Ska gra blodprov o kolla men har nn ngon erfarenhet med detta?
Vad heter testo mrket du kr?
Vrk i lederna r oftast tecken att du har ftt bakterier via oljan, andra symptomer r frkylnings liknande symptomer tillsammans med ledvrk. Fr att vara sker om det r bakterihalter i oljan behver du lmna ett CRP blodprov via medisera.se fr att se om du har ftt bakterier i dig.
CRP (C-reaktivt protein) r en blodmarkr som produceras i levern och som reagerar p inflammationer. CRP mter allts generella niver av inflammation i kroppen.
Fr att kroppen ska kunna bekmpa infektioner och inflammationer s bildas olika mnen som gr att frsvarsreaktioner stts i gng och reagerar p rtt stlle.
CRP r ett av dessa mnen som kroppen producerar som deltar i processen att bekmpa infektioner och inflammationer, och anvnds drfr som en inflammationsmarkr. Med andra ord s anvnds CRP som ett mtt p hur kraftig en inflammation r. Bestll provet via:
https://medisera.se/vara-halsokontroller/crp-test/ kostar endast 290kr.
Om det inte r crp niverna d kan det ev vara pollen, men ledvrk fr man inte av pollen dremot halsen kan knnas lite tjock av pollen. Det kan ven vara testofeber som vissa fr pga innehllet i oljan, dessa symptomer gr oftast ver men inte alltid. Du kan byta till ett annat mrke som inte har samma typ av olja. r du kanske allergisk mot vissa livsmedel?