2021-06-18, 11:35
Medlem
Tjenare! Jag r p vecka 6 p min testo e 250mg e5d kur. Jag mrkte idag att ja vakna mitt i natten o hade svrt fr att f tillrckligt med luft fr att kunna slappna av ordentligt.

Halsen knns fortfarande lite svullen.

Har ven vrk i lederna i hnderna.

Kan detta ha med skldkrteln att gra? Ska gra blodprov o kolla men har nn ngon erfarenhet med detta?
Senast redigerad av Jannesvanberg 2021-06-18 kl. 11:39.
Citera
2021-06-18, 13:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kan ha med pollen att gra ocks, r du allergisk?
Citera
2021-06-18, 14:51
Medlem
mymyselfs avatar
Covid 19 kanske.
Citera
2021-06-18, 17:47
Medlem
Mastifmeisters avatar
Kan sjlv f apn av testo, speciellt nr jag sover p rygg. Blir dock inte svullen som du beskriver men man knner sig lite frkyld efter en natt.
Citera
2021-06-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kan ha med pollen att gra ocks, r du allergisk?

Ja faktiskt lite pollen allergisk..har aldrig upplevt detta tidigare dock.
Citera
2021-06-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Kan sjlv f apn av testo, speciellt nr jag sover p rygg. Blir dock inte svullen som du beskriver men man knner sig lite frkyld efter en natt.

Ja fr jag r lite frvirrad fr har ja fattat de rtt att S-TSH,t3 och t4 blir oftast bttre av testo?
Citera
2021-06-18, 23:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Ja faktiskt lite pollen allergisk..har aldrig upplevt detta tidigare dock.

Tar du allergitabletter s r en av biverkningarna just det du har. ven utan biverkningen kan det ibland knnas svrt att andas, lite som astma.
Citera
2021-06-26, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Tjenare! Jag r p vecka 6 p min testo e 250mg e5d kur. Jag mrkte idag att ja vakna mitt i natten o hade svrt fr att f tillrckligt med luft fr att kunna slappna av ordentligt.

Halsen knns fortfarande lite svullen.

Har ven vrk i lederna i hnderna.

Kan detta ha med skldkrteln att gra? Ska gra blodprov o kolla men har nn ngon erfarenhet med detta?

Vad heter testo mrket du kr?

Vrk i lederna r oftast tecken att du har ftt bakterier via oljan, andra symptomer r frkylnings liknande symptomer tillsammans med ledvrk. Fr att vara sker om det r bakterihalter i oljan behver du lmna ett CRP blodprov via medisera.se fr att se om du har ftt bakterier i dig.

CRP (C-reaktivt protein) r en blodmarkr som produceras i levern och som reagerar p inflammationer. CRP mter allts generella niver av inflammation i kroppen.

Fr att kroppen ska kunna bekmpa infektioner och inflammationer s bildas olika mnen som gr att frsvarsreaktioner stts i gng och reagerar p rtt stlle.

CRP r ett av dessa mnen som kroppen producerar som deltar i processen att bekmpa infektioner och inflammationer, och anvnds drfr som en inflammationsmarkr. Med andra ord s anvnds CRP som ett mtt p hur kraftig en inflammation r. Bestll provet via: https://medisera.se/vara-halsokontroller/crp-test/ kostar endast 290kr.

Om det inte r crp niverna d kan det ev vara pollen, men ledvrk fr man inte av pollen dremot halsen kan knnas lite tjock av pollen. Det kan ven vara testofeber som vissa fr pga innehllet i oljan, dessa symptomer gr oftast ver men inte alltid. Du kan byta till ett annat mrke som inte har samma typ av olja. r du kanske allergisk mot vissa livsmedel?
Senast redigerad av bodyfass 2021-06-26 kl. 15:52.
Citera
2021-07-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Vad heter testo mrket du kr?

Vrk i lederna r oftast tecken att du har ftt bakterier via oljan, andra symptomer r frkylnings liknande symptomer tillsammans med ledvrk. Fr att vara sker om det r bakterihalter i oljan behver du lmna ett CRP blodprov via medisera.se fr att se om du har ftt bakterier i dig.

CRP (C-reaktivt protein) r en blodmarkr som produceras i levern och som reagerar p inflammationer. CRP mter allts generella niver av inflammation i kroppen.

Fr att kroppen ska kunna bekmpa infektioner och inflammationer s bildas olika mnen som gr att frsvarsreaktioner stts i gng och reagerar p rtt stlle.

CRP r ett av dessa mnen som kroppen producerar som deltar i processen att bekmpa infektioner och inflammationer, och anvnds drfr som en inflammationsmarkr. Med andra ord s anvnds CRP som ett mtt p hur kraftig en inflammation r. Bestll provet via: https://medisera.se/vara-halsokontroller/crp-test/ kostar endast 290kr.

Om det inte r crp niverna d kan det ev vara pollen, men ledvrk fr man inte av pollen dremot halsen kan knnas lite tjock av pollen. Det kan ven vara testofeber som vissa fr pga innehllet i oljan, dessa symptomer gr oftast ver men inte alltid. Du kan byta till ett annat mrke som inte har samma typ av olja. r du kanske allergisk mot vissa livsmedel?

Tjenare det r Nouveaux jag kr. Ledvrk i hnderna har blivit bttre. Spekulerat att de har med o gra att jag vxt s fort o vikterna kat s hnderna har inte hunnit med. Tjock i halsen var bara 1 dag. De r me stor sannolikhet min allergi mot pollen.

Ska gra ett blodprov strax hr hela kroppen o se hur den mr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in