2021-06-27, 23:20
Medlem
Tribe^s avatar
Tyckte morsan sa idag på Ålands båten att det var ett program om Peps Persson och jag rycker på axlarna, så ser jag nu att han är död.
Vila i frid Peps du gav oss reggae lyssnare en god tid under lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tycker våra gamla kulturpersonligheter dör på löpande band och ersätts av ingen alls. Jag vet seriöst inte vilka som ersätter personer som Peps som dör ut. Youtubekändisar, Instagramprofiler, rapp-artister?

Livets naturliga gång, vi går från guld till att sila skit.
Men det där med Schenke fick mig att garva högt.
Senast redigerad av Tribe^ 2021-06-27 kl. 23:24. Anledning: Tilläg av citat
Citera
2021-06-27, 23:29
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Hans musik och hans personlighet gick rakt in i hjärtat. En riktigt skön typ som man inte kunde göra annat än att gilla.

Livet är ändligt, men det var tråkigt att hans tog slut så fort. Hoppas han nu ser till att liva upp Sankte Per och de andra där uppe.
Citera
2021-06-27, 23:29
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Om jag förstått det rätt ska han ha varit i USA och försökt göra sig till inför svarta som om han vore en av dem, men det slutade bara med att de gav honom stryk.

Äh, han åkte väl till Maxwell Street i Chicago för att uppleva den riktiga bluesen, fast på sjuttiotalet så lite sent. Han fick säkert respekt av riktiga bluesmusiker, men det är ju samtidigt i värsta ghettot och under den värsta tiden efter medborgarrättsrörelsen och en massa pundade Vietnam-veteraner. Men som Johhny Thunders sjöng, "Just because I'm white, how come you treat me like a nigger". Han hade troligen upplevt nått liknande? Även producenterna nere i Memphis, Muscle Shoals/STAX råkade ut för nått liknande när Arethas man med anhang hängde ut dem från en hotell-balkong!

RIP "Linkin' Louisiana Peps", han är och förblir blues-man för mig (även om han säkert gjort bra reggae och kul pop också).
Citera
2021-06-27, 23:31
Medlem
Mr.Swedens avatar
Mycket skitsnack här. Peps for i själva verket över havet till det stora landet i väst och fick där pris för sin eminenta bluesmusik. I den jävla konkurrensen. Helt unik musiker värd 1000 datorprogrammerade Yasin vilken dag i veckan som helst.
Citera
2021-06-27, 23:32
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Mycket skitsnack här. Peps for i själva verket över havet till det stora landet i väst och fick där pris för sin eminenta bluesmusik. Helt unik musiker värd va 1000 Yasin vilken dag i veckan som helst.

Exaktamente, hängde i fel område bara. Men uppskattad för sin blues av de som fattade. Majoriteten av ghetto-negrerna lyssnade säkert inte på blues vid den tiden...

Mycket bättre än så här blev det inte runt '69-'72, oavsett var artisten kom ifrån: https://www.youtube.com/watch?v=B2belAs32PI
https://www.youtube.com/watch?v=jcLeIha6HvU
Senast redigerad av Wotan 2021-06-27 kl. 23:36.
Citera
2021-06-27, 23:38
Medlem
farbror Svens avatar
Så himla tråkigt. En helt unik musiker. En så härligt udda människa i landet lagom.

Min favorit, alltid lika aktuell: https://www.youtube.com/watch?v=vb7tBTrujnE
Citera
2021-06-27, 23:46
Medlem
Om en promille av er hade tyckt en tiondel så mycket om honom som ni hävdar så hade han varit den största artisten i världshistorien 40 gånger om.

Men, nu är det ju mest skitsnack, man vill låtsas att "åh han var minsann en stor favorit" etc...
Visst, han var säkert omtyckt av många men varför ta i från tårna och överdriva så jävligt bara för att någon dött?
Så löjligt, lägg ner den skiten det är bara pinsamt...
Citera
2021-06-28, 00:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Peps och Robert Gustafsson kommer man alltid minnas. Inte alla kulturtyper som kan driva lite med sig själva.
https://www.youtube.com/watch?v=NWDjzjqaChY

Såg detta live. Som jag skrattade. Något av det bästa.
Citera
2021-06-28, 01:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hans musik och hans personlighet gick rakt in i hjärtat. En riktigt skön typ som man inte kunde göra annat än att gilla.

Livet är ändligt, men det var tråkigt att hans tog slut så fort. Hoppas han nu ser till att liva upp Sankte Per och de andra där uppe.
Instämmer, ett verkligt original och en musikalisk ikon.
Citera
2021-06-28, 01:09
Moderator
Ancistruss avatar
En originell man som gjorde sin egen grej. Trist att höra att han nu är död. Men vila i frid Peps!
Citera
2021-06-28, 01:44
Medlem
blamages avatar
Peps bästa låt!

https://www.youtube.com/watch?v=licPd9sxkMg

Vila i frid.
Citera
2021-06-28, 01:54
Medlem
Tänkte på peps senast för 2 dagar sedan så var tvungen att Wikipedia fram honom och se vad han gjorde. Idag är han död, den tredje kändisen i rad nu för min del där jag får en uppenbarelse och måste spåna på dom innan det sker något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in