Citat:
Ursprungligen postat av
Jendy
100 kr om dagen lyxigt? Har du ens råd att köpa dator, cykel och böcker?
Jag köpte en ny dator häromdagen bara för att jag ville, den rosa var finare än grå som jag hade. Lyxigt 🙂
Måste man leva i ”lyx” då, och vad är lyx? Det är väl olika för alla? Någon som är van vid att ha det knapert kanske tycker att 100kr/dag är jättebra. Och måste man sitta och trycka i sig hur mycket mat som helst non stop så fort man är lite sugen?
Jag har alltid vart simpel när det kommer till mat. Lagar alltid hemma, för hemmalagat är fan det godaste, sen är matlagning ett stort intresse med. Och tro mig när jag säger att det inte behöver vara särskilt dyrt.
Det enda jag lagt mycket pengar på när det kommer till mat, som jag starkt ångrar, är foodora. Det är av ren lathet, och jag är egentligen inte lat. Har aldrig uppskattat maten man får levererad heller då den alltid är ljummen eller sunkig. Och det sura leveranspriset för 69kr är inget jag hade lust att betala heller innan min löneutmätning sattes igång, trots att jag gjorde det ibland ändå. Saknar det inte!
Han kanske redan har en bra dator dessutom, du vet egentligen inget om hur hans förutsättningar ser ut.
Hoppas din rosa dator fungerar bra!