Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbolina
Nej, den avgörande skillnaden mellan din argumentation och min är att du utgår från att regnbågsflaggan signalerar ett särintresse medan nationsflaggan inte skulle göra det. Från min horisont är de likvärdiga politiska symboler.
Det är en avgörande skillnad, helt klart, eftersom nationsflaggan ingalunda signalerar något särintresse, utan den svenska staten, med alla invånare och deras respektive egenheter.
Vad du tycker är lika ointressant som vad jag tycker, här handlar det om vad som är objektiv sanning i det aktuella fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbolina
Jag missade den här biten, där du har direkt fel. Det finns inget som tyder på att det här beslutet av högkvarteret skulle kunna tolkas som att försvaret inte får använda regnbågsfärger i sin marknadsföring. Beslutet gäller politikerbesök, inget annat.
Nooe. Beslutet är ett resultat av FMs funktion som del av statsmakten. Det gäller vid alla tillfällen och i alla situationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbolina
Det enklaste testet du kan göra för att pröva giltigheten av ditt påstående är att ställa dig själv frågan varför ÖB — om din tolkning alltså vore riktig — skulle ha lov att agera i strid mot högkvarterets beslut.
Det hade bara varit ett rättvisande giltighetstest om ÖB var opolitisk, vilket han inte är. FM är inte ÖB och ÖB är inte FM.
Politiker och andra ledare handlar varje dag mot de skrivelser och lagar de svurit att upprätthålla och efterleva, i alla länder världen runt.