Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.B.Dase
Troligen moppehjälm. I Eslöv är det moppe eller epa som gäller. Till och med sett en jordbrukstraktor på parkeringen. Jo jag har barn på denna skola.

Ja kände att min formulering var lite förhastad, skulle enbart hållit mig till fakta och inget annat. Som sagt, tragisk händelse och hoppas läraren klarar sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men kan ju säkert vara nån som bryter mot den regeln.
Att posta här och påstå att man är elev på skolan blir ju detsamma som att erkänna att man inte är 18...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Haha om vi ska se till USA kanske vi bör ta in vapenlagar och tillgång till vapen i bilden, kanske?

Vapen verkar det väl inte vara nån brist på med tanke på antalet skjutningar i år.
Du kan köpa en pistol för 5-10.000 i de flesta större städer idag.
Citera
2021-08-19, 11:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Fick ett SMS av en polare. Misstänkt GM ska eventuellt heta L*nd i efternamn.
Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt

*=i
Citera
2021-08-19, 11:16
Medlem
Idrottsläraren som drabbats tydligen..
Citera
2021-08-19, 11:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Att posta här och påstå att man är elev på skolan blir ju detsamma som att erkänna att man inte är 18...

Icke desto mindre är det ett bidrag till tråden. För övrigt behöver man ju inte säga att man är elev.
Citera
2021-08-19, 11:18
Medlem
panzertaxs avatar
Luktar breivikrunkande vit tonåring lång väg.
Citera
2021-08-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Att högerextrema går loss i skolor är väldigt vanligt, speciellt i USA. Något år sen var det en svensk som sprängde en hemmagjord bomb i sin tidigare skola i Sverige. Sen nu med SD:s ökning så kommer ju dessa högerextrema terrordåd bara att öka, inte bara i skolor men runtom i hela landet.

Skolskjutningar är sällan politiskt/religiöst motiverade, även om den som utför attentatet är högerorienterad, så betyder det ingenting. Med den logiken så skulle vartenda skjutning i Tensta, Rinkeby och alla andra rövhål till förorter vara Islamistiska dåd.
Citera
2021-08-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Fick ett SMS av en polare. Misstänkt GM ska eventuellt heta L*nd i efternamn.
Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt

*=i
Tack för info.

Sedan undrar jag varför denna tråden inte ligger under "Nyheter" på förstasidan, utan längre ner under "Övriga ämnen"?
Citera
2021-08-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
Att högerextrema går loss i skolor är väldigt vanligt, speciellt i USA. Något år sen var det en svensk som sprängde en hemmagjord bomb i sin tidigare skola i Sverige. Sen nu med SD:s ökning så kommer ju dessa högerextrema terrordåd bara att öka, inte bara i skolor men runtom i hela landet.
Högerextremism?
Citera
2021-08-19, 11:23
Medlem
Citat:
Flera av eleverna på skolan fick ögonkontakt med den maskerade och beväpnade gärningsmannen.
– Jag tror inte att han ville eleverna något illa, utan att det var lärarna han ville åt, säger högstadieeleven.
Eleverna har ingen aning om vad som kan ligga bakom dramat.

Källa: https://www.skd.se/2021/08/19/maskerad-knivhogg-larare/
Citera
2021-08-19, 11:23
Medlem
Tur att en ny Trollhättaattack avbröts tidigt denna gången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in