Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 16:44
Medlem
Giviis avatar
Svensk nationalist eller arg invandrare?
Citera
2021-08-19, 16:46
Medlem
Hoylers avatar
Ser att termen incel dykt upp till och från, finns det något konkret i denna antagelse?
Citera
2021-08-19, 16:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Finns det överhuvudtaget något som indikerar att brottet skulle ha några politiska eller etniska motiv?
Eller är alla här från höger till vänster programmerade att dra förhastade slutsatser på de få ledtrådar som finns?

Jag tror det beror på att den utpekade MGM så vitt det verkar har svenskt ursprung. När så sker är det ganska vanligt på Flashback att fokusera på om det finns några spår av vänsterism, feminism, liberalism eller att antirasism hos GM. Om brottet inte kan förklaras av GM:s ursprung, så kan det kanske åtminstone förklaras av att GM typ skrivit något negativt om SD på Facebook. När det heller inte finns några sådana tecken så är nästa naturliga steg att ta en titt på MGM:s anhöriga.

I det här fallet förefaller än anhörig vara engagerad miljöpartist, vilket då skulle kunna förklara varför pojken sätter kniven i en lärare.

Det finns också en liten men ganska högljudd minoritet som när MGM är svensk utan fog börjar peka på Breivik eller Anton Lundin.
Citera
2021-08-19, 16:47
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givii
Svensk nationalist eller arg invandrare?

Det kan ju faktiskt finnas ett tredje alternativ också:

Ett personligt motiv.
Citera
2021-08-19, 16:47
Medlem
Giviis avatar
Bråk med någon annan då?
Citera
2021-08-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Pappan verkar i alla fall ha misslyckats totalt som förälder. Skulle inte vilja kalla en snubbe som missuppfostrar sin grabb till den grad att ungen till slut knivhugger sin lärare för en "fin" människa.

Pappan har nog gjort sitt bästa. GM har säkert blivit radikaliserad på någon högerextrem incelsajt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Hur vet du att GM är mökhyad? Som sagt var behöver inte GM vara miljöpartistens biologiska son.

Han är mörkhyad, jag har sett honom själv med egna ögon såväl live som i en skolkatalog.
Han ser ut som typ en mix av en colombian och en pakistanier…
Citera
Medlem
Mp-mamman har kanske haft en sommar romans med Mp-lärare, MP-Mgm kanske fått reda på romansen och uträttat eget straff?

Citat:
Ursprungligen postat av Derzu-U
Både mamman och pappan till den trolige mgm, H.J, kan vara adopterade. Pappan från Colombia och mamman från Indien. Därav mammans indiska mellannamn.

Motivet undrar man över... Mp-unge som knivar Mp-lärare... Dock, sinne för drama tycks även pappan ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Han är mörkhyad, jag har sett honom själv med egna ögon såväl live som i en skolkatalog.
Han ser ut som typ en mix av en colombian och en pakistanier…

Tvivlar på detta. Men hans foto lär ju läcka snart.
Citera
2021-08-19, 16:49
Medlem
Från vad jag har hört är MGM H*go och beskrivs som något solbränd sett till hyn. Med tanke på att hans pappa verkar vara colombian till ursprung verkar detta rimligt och utesluter inte en etniskt svensk mamma.
Han är dock 100% ”svennebanan” till beteende och uppväxt.
Inte för att det spelar någon roll då jag tvivlar starkt på att dådet är rasistiskt eller eller politiskt motiverat. Hade så varit fallet finns det flera offer som passar bättre än N*klas om man nu vill göra ett starkt intryck.
Någon i min närhet som nyligen tog studenten från källeberg har tagit upp en interaktion där MGM ska ha frågat honom om han ville ”testa o skjuta med min soft air gun”.

Den enda rimliga teorin jag har sett här är att läraren skall ha ”skämt ut honom” då N*klas från min erfarenhet ofta tog del i elevernas skojande. Han brukar dock be om ursäkt om han märker att eleven tar åt sig men jag antar att man inte riktigt hör ursäkter om man har mord på tankarna.
Citera
2021-08-19, 16:50
Medlem
Min tanke:

Om man är på jakt efter idrottsläraren.
Varför går man då in på skolan?
Borde man inte hitta honom lättast/oftast i idrottshallen som ligger ca 500 meter från skolan?

Tror inte denna läraren var motivet…
Citera
2021-08-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Tvivlar på detta. Men hans foto lär ju läcka snart.

Vill du att jag skall fotografera honom i skolkatalogen?
Tror du mig ens då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in