Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 17:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror du pratar om MGM:s föräldrar.

Det är möjligt att MGM:s pappa har koppling till Colombia, och även att MGM:s mamma har ett mellannamn som är vanligt i Indien - men inget av det styr sonens kulturella eller etniska tillhörighet.

Kronprinsessan Victorias mor- och farföräldrar föddes i Tyskland, Brasilien, Sverige och Tyskland. Men skulle tro att både hon och omgivningen betraktar henne som svensk.

Du måste ha missförstått något kring etnisk tillhörighet. Det är inte var du föds som är det intressanta. Du blir inte etnisk Japan för att du råkar födas där av etniskt svenska föräldrar.
Citera
2021-08-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johdaub
Ännu ingen nationalitet angiven på förövaren i knivattacken i Eslöv? Någon som vet något mer?
Inte nationalitet dock ej "svensk" enligt utsago och ska heta H*go

*=U
Senast redigerad av oops164 2021-08-19 kl. 17:32.
Citera
2021-08-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Vill du att jag skall fotografera honom i skolkatalogen?
Tror du mig ens då?
Jag tror dig iaf. Har också sett honom i en skolkatalog.
Citera
2021-08-19, 17:31
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Han var med Odd Fellow
https://oddfellow.se/hitta/institution?inst=b30
https://sv.wikipedia.org/wiki/Odd_Fellow_Orden

Odd Fellow är harmlösa. De vill hjälpa gamla, sjuka, nödställda och föräldralösa barn.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Odd_Fe...%A5l_och_syfte

Redan här spårar det ur. Odd fellow är en klubb för inbördes beundran, en massa ryggdunkande och inbördes fjäskande för varandra. Skygglappar på och vägra inse verkligheten utanför fönstret. Detta har återspeglat sig på mamman som dras till en miljöpartist. Barnet växer upp under svåra förhållanden där han matas med än den ena som den andra osanningen. Gärna i offerkoftans roll och föräldrarna får barnet att känna sig kränkt av läraren. Mamman röstade säkert på Vänstern och eggade barnet till att kniva läraren. Vänstern är kända för att inte dra sig för att använda våld när orden tryter.
Citera
2021-08-19, 17:31
Citat:
Ursprungligen postat av John.blixt
Så typisk, svensk pojke 15 år, stackars förvirrad gosse, varför har han gjort de tro?
15 år med utländsk påbrå. Så e det när du tar in en massa terrorister in. Så länge du inte försöker analysera och undersöka var det brister i samhället så skyller du på individen, visst skall det finnas straff som skrämmer. Men man får samtidigt analysera detta.

Slutanalysen är att sossarnas och snuskliberalernas dalt-samhälle misslyckats fullkomligt. Eftersom vänsterflum och fri uppfostran är dömt att mynna ut i sådan här skit. Lägg därtill sociala medier, reddit, 4chan, skitfilmer, skitmusik etc. som pumpar ungarnas skallar full med skit och radikaliserar dem på tok för långt åt både höger och vänster och här är vi.
Citera
2021-08-19, 17:32
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6.A.M.
Ja, klokt tänkt! Det verkar som att det inte var en skottsäker väst när man läser de mediauppgifter som finns nu. En 15-åring med väst hade varit något speciellt. Att en lärare blir knivhuggen är extremt ovanligt det också som tur är.

Med 15-åringar med västar och automatvapen det kommer vi nog få se så som gängkriminaliteten har utvecklats de senaste åren.
Värsta är att vi knappt vet någonting, vi har en MGM bi har en möjlig BO det är allt. Den svenska flaggan kan tex vara något så enkelt som en logga.
GM kan vara allt från Nazist till Jihadist. Samt vi har ett antal politiska extremister som skriker ut sitt hat i tråden.

Enligt mig hade det varit mycket mer intressant att hitta MGM på olika forum, instagram och framförallt om han har streamat attacken.

Jag personligen tror att killen hade en MTB hjälm på skallen med en GoPro på.
Citera
2021-08-19, 17:32
Medlem
Soterns avatar
Någon som vet hur offret mår?
Citera
2021-08-19, 17:33
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Samma elev som slog två lärare i mars?
https://www.skd.se/2021/03/23/eslovs...i-klassrummet/

Om det är samma elev så var han en tickande bomb som närsomhelst skulle explodera. Och detta blev resultatet. Tragiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Redan här spårar det ur. Odd fellow är en klubb för inbördes beundran, en massa ryggdunkande och inbördes fjäskande för varandra. Skygglappar på och vägra inse verkligheten utanför fönstret. Detta har återspeglat sig på mamman som dras till en miljöpartist. Barnet växer upp under svåra förhållanden där han matas med än den ena som den andra osanningen. Gärna i offerkoftans roll och föräldrarna får barnet att känna sig kränkt av läraren. Mamman röstade säkert på Vänstern och eggade barnet till att kniva läraren. Vänstern är kända för att inte dra sig för att använda våld när orden tryter.

Han har säkert gjort revolt mot sina föräldrar och valt högerextremismen, svenska flaggan han hade kan tyda på det också.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Nu skrev jag inte att han var det utan påpekade att det verkar väcka förvåning att barn till miljöpartister kan vara både det ena och det andra...
Hur fan kan en 15 åring klassas som incel?

Incel = involuntary celibates

Inte bara att det är korkat och förstör tråden, det förlöjligar debatten!
Citera
2021-08-19, 17:35
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Någon som vet hur offret mår?

Jo han mår bra på sjukhuset...
Citera
2021-08-19, 17:36
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Jo han mår bra på sjukhuset...

Jag menar skadeläget. Livshotande eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in