Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-03, 09:49
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Vet inte riktigt hur lätt detta skulle bli i praktiken? Rädd att smittas av covid är jag inte men alla länder har ju karantänsregler och liknande som inte är så enkla att frångå. Eller tänker jag fel här? Vi har i alla fall lite äventyr på gång i Sverige - alltid något!

Jag är osäker men jag tror ni kan röra er i ganska många av Europas länder.
Kolla upp det!
Missa för fan inte chansen om ni har den, gör det verkligen inte.
Citera
2021-09-03, 09:50
Medlem
svartenQQQs avatar
Citat:
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!

Me 2 .
Citera
2021-09-03, 09:52
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svante25cm
Får jag fråga vilka symptom du hade? Ska själv få en undersökning gjord inom kort. Är så otroligt rädd för vad provsvaren ska visa.

Håller tummarna för att du ska få ett bra besked! Kom i håg att det är extremt ovanligt med tjocktarmscancer för unga människor, så om du inte är över 70 år har du oddsen på din sida.

Mina symtom var buksmärtor på högra sidan (i höjd med levern). Speciellt ont gjorde det vid kraftig inandning. Dessutom fanns en korresponderande smärta i höger axel som förvirrade mig. Fick diagnosen just före jul och hade under terminen som föregick varit ovanligt trött. Hade extremt mycket på jobbet då, så jag tolkade det som vanligt jobbtrötthet, men nu i efterhand tror det var cancern som låg bakom det också.
Citera
2021-09-03, 09:52
Medlem
grey.eagles avatar
Har du/ni kommit överens om att lämna något tecken på att det finns något efter detta liv?
Citera
2021-09-03, 09:53
Medlem
Hur har du tänkt att det hela ska sluta?

Har du tänkt att du bara ligger i sängen sakta och får morfin och tvinar bort?

Har du tänkt tanken att kanske gå till ett utsatt område med massa gängkriminella och göra kaos med dem? som en sista service för fosterlandet?
Citera
2021-09-03, 09:57
Medlem
userdogdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Ja, låt en 40 åring gå till döden utan att ha provat allt, dagens samhälle i en mening.

Ge folk falska förhoppningar är ganska smaklöst. Jag visste att dina gelikar skulle springa in i tråden och skriva om hur de upptäckt lösningen på allt. Antingen är det fasta, solljus eller cannabis. Lägg ner.

Om fasta var så effektivt så hade alla använt det.
Citera
2021-09-03, 09:59
Avstängd
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av userdogdog
Ge folk falska förhoppningar är ganska smaklöst. Jag visste att dina gelikar skulle springa in i tråden och skriva om hur de upptäckt lösningen på allt. Antingen är det fasta, solljus eller cannabis. Lägg ner.

Inga pengar att tjäna på fasta.

https://lakartidningen.se/klinik-och...jarder-kronor/

Cancer kostar européer 1100 miljarder kronor
Senast redigerad av nidhoogen 2021-09-03 kl. 10:02.
Citera
2021-09-03, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av userdogdog

https://youtu.be/B9bDZ5-zPtY

Dr William Li traditionell forskare som oxå forskar på kosten betydelse.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6274804/

autophagy är det som startar vid fasta

https://www.bluezones.com/2018/10/fa...on-cell-aging/
Senast redigerad av rusellpeters 2021-09-03 kl. 10:13.
Citera
2021-09-03, 10:05
Medlem
Är du rädd för döden?
Hur tar din fru det hela? Har hon också accepterat eller försöker hon hitta anledningar till hopp?
Citera
2021-09-03, 10:06
Avstängd
Vanstertrollets avatar
Har du funderat på att dra ut på en killing-spree typ? Bara kliva in i en moské och meja ner så många islamister det går. Du har ju inget att förlora och blir en hjälte på köpet. Tänk på saken.
Citera
2021-09-03, 10:09
Avstängd
Citat:
Nej, inte direkt. Skulle i så fall vara "dödsklinik" i Schweiz eller liknande om lidandet blev allt för outhärdligt. Jag vill också säga att jag inte delar bilden av att svensk sjukvård skulle vara undermålig, i alla fall inte för oss svårt sjuka. Man kan få vänta orimligt länge på akuten vid brutet ben, det håller jag med om, men när man verkligen är sjuk är min bild snarare att inga resurser sparas. Av vad jag kan bedöma är också mina läkare så kompetenta inom sina fält som man kan önska.

Fast undermålig är den om den inte kan bota dig, det är ju det viktigaste. Har du kontaktat Sahlgrenska, det största och bästa i Sverige. Finns också större sjukhus utomlands i tex Paris och London.
Citera
2021-09-03, 10:14
Medlem
Citat:
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!
Har du läst boken av Sven-Erik Nordin, "Och cancern bara försvann"?

Han hade drabbats av cancer och läkarna gav honom liten tid innan han skulle dö. Men han gav inte upp, han ändrade sitt levnadssätt. Bort med allt socker, cancern växer på socker, kolhydrater. Han åt saker som cancer inte tycker om, på det sättet svalt han ut den.

Man kan dricka te på maskrosrot, det är känt anticancer.

Stora doser C-vitamin hjälper också mot cancer. Man kan begära av sjukvården att få intravenöst C-vitamin. Det finns många studier som visar att det har hälpt till att driva ut cancer.

Nordin har en blogg, den heter "Fråga inte doktorn". Man kan tala med honom via den.

Ja, var försiktig med alkohol, försök hitta ekologiska viner, ät också ekologisk mat, vanlig mat innehåller många växtgifter av alla besprutningar.

Man kan ju försöka hjälpa sig själv, när sjukvården inte kan.
Senast redigerad av Grammatica 2021-09-03 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in