2021-08-25, 11:39
Medlem
Förstår inte vad folks problem med Kivra är?

Exempelvis lönespec. Är väl skitsmidigt? Vad fan ska ni få ett hemskickat papper för?
Citera
2021-08-25, 12:17
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Postkodlotteriets reklam kan enkelt spärras.

https://www.postkodlotteriet.se/kund.../sparra-reklam

Ett halvår senare och ditt hjältedåd hjälper fortfarande människor i nöd, mycket tack!
Citera
2021-08-25, 23:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Förstår inte vad folks problem med Kivra är?

Exempelvis lönespec. Är väl skitsmidigt? Vad fan ska ni få ett hemskickat papper för?
Exakt, sjukt smidigt med Kivra. Sedan så lär man sig snabbt hur tjänsten fungerar så fattar inte hur TS när sig åt.
Citera
2021-09-03, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Ett halvår senare och ditt hjältedåd hjälper fortfarande människor i nöd, mycket tack!
Jag blev förbannad en gång över den här skitreklamen, stort jävla brev varje vecka och till saken hör att jag ogärna slänger papper med personliga uppgifter i återvinning och var därför tvungen varje gång att öppna brevet och slänga första bladet men namn etc. i vanliga sopor och resten till pappersåtervinning.
Tänkte då skriva till Postkodslotteriet om att få slippa deras reklam men såg sen att det redan fanns färdig länk till detta på deras hemsida.
Har inte sen dess fått deras pissreklam, lättnadens suck.
Citera
2021-09-03, 16:35
Medlem
Puffes avatar
Håller med.
Kivra är skit och de som säger att det är bra jobbar antagligen för Kivra.
Fick ett sms om att någon tagit kreditupplysning på mig och att om jag tryckte "här" så skulle jag få se vem som tagit upplysning på mig, tryckte av lättja.

Helt plötsligt fick jag räkningar och skit i Kivra utan att jag visste om det och blev därmed sen på räkningarna.
Nu blev det extra avgifter för påminnelser men slapp åtminstone att det gick till inkasso.

Reser ofta runt utomlands och har då släktingar som betalar räkningar åt mig då jag väldigt ogärna har alla mina pengar kopplade via en och samma bank iom att det är mycket bedrägerier i de länder jag reser runt i.

Dessutom så ska man ju spara alla sina räkningar under ett visst antal år (man är skyldig att göra det)
Jag trivs att sätta in dem i en pärm.

Olustigt att öppna brev elektroniskt när det gäller folkbokföringen sjukvård osv då man knappast är ensam om att ha tillgång till breven när det är via internet.
Citera
2021-09-03, 19:46
Medlem
Kivra fungerar jättebra! Har aldrig haft några problem med kivra. SKönt också stt sliooa höga faktueringsavgifter på de flesta fakturor.
Dessutom, som flera här i tråden har sagt, man får ju mejl när en faktura har kommit till kivra. Vill man ha fakturor i pappetsform finns detnju skrivare. Förstår inte TS problem. Vi lever på 2000 talet. Och nej, jag jobbar inte på Kivra alls. Men TS kanske jobbar på Postnord/citymail och vill ha något annat att dela ut än reklam?
Citera
2021-09-03, 22:11
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumpan-2
Kivra fungerar jättebra! Har aldrig haft några problem med kivra. SKönt också stt sliooa höga faktueringsavgifter på de flesta fakturor.
Dessutom, som flera här i tråden har sagt, man får ju mejl när en faktura har kommit till kivra. Vill man ha fakturor i pappetsform finns detnju skrivare. Förstår inte TS problem. Vi lever på 2000 talet. Och nej, jag jobbar inte på Kivra alls. Men TS kanske jobbar på Postnord/citymail och vill ha något annat att dela ut än reklam?

Alla har inte skrivare till sina telefoner
Citera
2021-09-04, 13:34
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag har inget till övers för appar till ditt och datt, ofta krånglar det bara till det.

Men Kivra är en app som verkligen underlättar livet, man får ju dessutom en pushnotis direkt när något trillar in.

https://kivra.se/sv/om-oss/press/vil...-i-kivra-37927

Om man missar något ändå är man idiot.
Citera
2021-09-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Håller med.
Fick ett sms om att någon tagit kreditupplysning på mig och att om jag tryckte "här" så skulle jag få se vem som tagit upplysning på mig, tryckte av lättja.

Helt plötsligt fick jag räkningar och skit i Kivra utan att jag visste om det och blev därmed sen på räkningarna.
Nu blev det extra avgifter för påminnelser men slapp åtminstone att det gick till inkasso.

Reser ofta runt utomlands och har då släktingar som betalar räkningar åt mig då jag väldigt ogärna har alla mina pengar kopplade via en och samma bank iom att det är mycket bedrägerier i de länder jag reser runt i.

Dessutom så ska man ju spara alla sina räkningar under ett visst antal år (man är skyldig att göra det)

Olustigt att öppna brev elektroniskt när det gäller folkbokföringen sjukvård osv då man knappast är ensam om att ha tillgång till breven när det är via internet.

Då är det ju perfekt med Kivra. Du kan logga in var än i världen du är och så kan du maila räkningen till din släkting som sen betalar. Mycket säkrare än papperspost.
Citera
2021-09-04, 13:40
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Jag blev förbannad en gång över den här skitreklamen, stort jävla brev varje vecka och till saken hör att jag ogärna slänger papper med personliga uppgifter i återvinning och var därför tvungen varje gång att öppna brevet och slänga första bladet men namn etc. i vanliga sopor och resten till pappersåtervinning.
Tänkte då skriva till Postkodslotteriet om att få slippa deras reklam men såg sen att det redan fanns färdig länk till detta på deras hemsida.
Har inte sen dess fått deras pissreklam, lättnadens suck.

Tack så hjärtligt för det tipset!
Har nu spärrat.
Citera
2021-09-04, 13:44
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Håller med.

Nej, man är inte skyldig att spara räkningar, dom kan du slänga.
Det är bra att spara bevis på att betalning är gjord, men det gör banken åt dig.
Citera
2021-09-04, 13:48
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Jag får hälften av post i brevlådan och hälften i kivra. Ibland får jag min elräkning i kivra och ibland i brevlådan. Fett störande. Önskar att allt bara kunde hamna i kivra hade underlättat att slippa breven och ha allt på samma ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in