Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Det är inte kärleken som dödar. Greta exponerar sig bland hundratusentals personer när hon demonstrerar ute i världen utan att det känns hotfullt, till skillnad från när den skjutglade och högerextreme Keean Bexte förföljer henne för att utöva sin rätt att kränka henne.
Endast i din fantasi är du mer påläst än Greta. Det handlar ju om att du missunnar henne den uppmärksamhet hon får och vill ha för att tvinga överheten att åtminstone börja planera för en värld utan utsläpp av fossilt kol. Keelingkurvan accelererar och medeltemperaturen höjs med 2 grader per århundrade och ändå produceras det varje år mer än året innan.
Greta har varit en ögonöppnare för många till vissas stora förtret.
Du är en mästare på att förvränga och förvrida. Du skrev att ni som älskar Greta inte kunde utgöra ett hot mot henne. Jag försökte förklara att det finns en hel del exempel på kränkta och försmådda personer som avgudat någon som utövar våld, även i form av mord. Då vrider du det till att du inte uppfattat det som hotfullt när hon har varit ute och trängts i enorma demonstrationer.
Jag tycker Greta har sett plågad ut när hon knuffats och trängts, och hon beskrev ju också hur skönt hon tyckte det var på båten långt ute på Atlanten (där hon slapp allt sådant). Jag tycker det är olämpligt och grymt att utsätta någon med psykiska problem och diagnosen Aspbergers, då man sägs trivas bäst med fasta rutiner, för sådana jippon.
Keean Baxte må ha högersympatier och ställer tuffa frågor, vilket alla journalister borde göra, men finns det belägg för att han är skjutglad? Eller har du hittat dem i din hemsnickrade bibel?
Jag har heller aldrig påstått att jag skulle vara mer påläst än Greta. Däremot vet jag att folk som har läst hela IPCCs rapporter inte håller med om att de är särskilt alarmistiska. Jag ”missunnar” inte Greta någonting men gillar inte vänstervinklingar. I synnerhet när de maskeras som ”vetenskap”.
Keeling började sina mätningar 1958 tror jag, en lång tid ur ett mänskligt perspektiv men inte ur jordens. Koldioxidnivåerna har fluktuerat enormt genom miljontals år, men de sista 100 åren skyller ni allting som har hänt på mänsklig förbränning. Hur seriöst är det? Inte alls, i mina ögon. Det är därför så många skrattar åt er. Men att stackars barn blir rädda om de ser diagram där pilarna tycks peka rakt upp är lätt att förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Ni tänker på pengar, som inte blir mycket värda om ...
Vad menar Greta med civilisation? Den västerländska?
Enligt IPCCs diverse prognoser räknar de med en BNP-ökning år 2100 så de tycks inte tro att allt brakar ihop.
Läs gärna Shellenbergers bok, där han jämför klimatrörelsen med en religion som bara får många att må dåligt. Den har blivit en bästsäljare…