Citat:
Ursprungligen postat av
illumina
Du fr det att lta s enkelt. "Det rcker att mappa dom tre strsta stderna" Som om det vore en enkel grej. P 12 r har Waymo lyckats mappa ett litet omrde i en liten stad med 250.000 invnare. Det r detta jag frsker f fram! Waymo r inte skalbar!
Nr du kper FSD p Teslas hemsida r dom vldigt tydliga med att den inte r frdig n. Tro det eller ej men alla Teslas kunder fljer inte Elon Musk p twitter. Sen r det en vldigt liten del av deras kunder som faktiskt har kpt FSD. Jag hade personligen inte kpt den n, och jag r en Elon/Tesla fan.
Fr jag det lta enkelt? Skulle det vara lttare att lra en dator kra bil p alla vrldens vgar? Det tog inte Waymo 12 r att mappa staden, varfr ska man brja mappa alla vrldens stder innan man r njd med prestandan i teststaden? Speciellt nr teknologin fr att gra detta blir billigare och bttre fr varje r.
Enligt underskningar har det slts FSD fr s mycket som 2 miljarder dollar, till 359 000 Teslor (
https://insideevs.com/news/530307/su...fsd-take-rate/), i mina gon ett enda stort bedrgeri. Nu r det inte bara Tweets som har hintat om att FSD "snart r hr" utan det har Elon pratat om i bde media och shower, i efterhand lika serist som att ha en gubbe dansa i nylondrkt nr man ska presentera sin Tesla Bot..
Sen kper jag inte pstendet att Tesla gare inte skulle vara vl informerade om Elon Musks hittep, man kper inte en sparsamt utrustad bil med relativt dlig rckvidd gentemot hlften s dyra fossildrivna bilar om man inte r entusiast i ngon omfattning.