Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 15:23
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nja det behöver ju så klart utredas och bedömas först. Som med alla andra politiker tar ju sånt tid.

Utan eld ingen rök.....

Finns ju en liten chans att tjejen har bevis men som avfärdas som fabricerade av HB, exempelvis skärmdumpar.

Hur ska M avgöra dess äkthet? Jag tvivlar på att de besitter den kunskapen/erfarenheten som krävs för ett sådant avgörande. Det är inte så jävla svårt att photoshoppa ihop någonting som kan passera som äkta av ett otränad öga nuförtiden trots allt.
Citera
2021-09-17, 15:23
Medlem
Julskinkatos avatar
Komiskt hur alla de här SSUtrollen kissar på sig av glädje pga den här grejen. Varför hatar de HB så mkt? För att han inte suger sosseröven som alla babbar borde veta hut att göra? Det är ju trots allt därför de är här?

Är han skyldig till brott så är han naturligtvis. I så fall kan han ju byta parti direkt till Centern.
El nej, de har en övre gräns på 10 år så..
Citera
2021-09-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vad är det för "viskningslekar" Bali refererar till hela tiden?

Är det ett uttryck han har kommit på själv? Hur kan folk köra med viskningslekar när han redan är anklagat för sexuellt olämpligt beteende mot minderårig?

Det är väl ingen viskningslek? Det är ju en anklagelse!
Han vill ju såklart tona ner allvaret
Citera
2021-09-17, 15:24
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Ja, något i den stilen. Glömde faktiskt lägga till ännu en liknande historia, som Kajsa Ekis Ekman la upp i sin Instagram-story igår: https://imgur.com/CKdiSor

Sjukt. Också märkligt att alla dessa, i grunden snarlika, historier om Balis sexuella beteende inte seglat upp till ytan tidigare. Beror det på rutten partikultur, rädsla för att hamna i en twitterstorm eller går alla politiskt engagerade omkring med små hållhakar på varandra? Alla tre scenarios skulle kunna förklara varför vargflocken börjar cirkulera nu, när strupen slutligen är blottad.
Citera
2021-09-17, 15:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Jäklar vad nyheterna dra på med att Hanif Bali og sexuella trakaserier….

Det här kommer kleta fast resten av hans yrkesliv…
Citera
2021-09-17, 15:25
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jo han utstrålar godhet och en god människa kritiserar onda saker vilket Bali gör.

Nej.

En god människa utgår inte ifrån sitt egna perspektiv och sedan dömmer andra som inte håller med en. Hårt och personligt dessutom. (Detta gäller vänstern tex, de är också trångsynta och kaxiga)

En god och resonabel människa uttalar sig objektivt oavsett vad motparten har för åsikter och på respektfullt sätt framför för och nackdelar.

Detta speglar absolut INTE Hanif. Han attackerar likt en aggressiv liten tax alla som inte håller med han, och de som han ogillar anfaller han med personangrepp. Han tar i så han spricker. Förmodligen är det hans napoleonkomplex och Iranska självhat som driver han till detta då han så gärna vill bevivisa att han minsann är mer svensk än svenskarna själva.

I mina ögon är han bara en osäker liten tönt som tror han ska ta sig fram i livet genom att spela översittare.

Han är ingen moderat. Jag är moderat.
Citera
2021-09-17, 15:27
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det var det jag menade med vittnen. Folk som kan vittna om att han betett sig olämpligt.
Det framkom väl redan tidigt. Alltså innan det ens var känt att det handlar om HB. Att de (eller åtminstone någon mer) trätt fram inför partiledningen. Men kanske ingen annan under 18 år.
Däremot kan ju en utredning visa om han varit på yngre också, då kan det bli frågan om grooming.
Citera
2021-09-17, 15:27
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Blir man inte byxmyndig i Sverige vid 15 års ålder?
Jo, och kan då ha sex med andra i ungefär samma ålder. Men inte med någon som är 10-15 år äldre. Man är enligt lag "barn" tills man fyllt 18 år, men socialtjänsten betraktar personer som "barn" tills de är 20 år.
Citera
2021-09-17, 15:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Nu tar HB paus från politiken - intressant.

Enligt Moderaternas kandidatförsäkran så måste han göra det:

Citat:
Riksdagsledamoten Hanif Bali (M) tar time out från politiken
Citat:
"Alla förtroendevalda inom Moderaterna måste skriva under en så kallad kandidatförsäkran. I denna står bland annat att ”jag bör ta ’time out’” om jag befinner mig i en rättsprocess som riskerar att störas, eller om den riskerar att undergräva mina möjligheter att behålla mitt förtroende”."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...fran-politiken
Citera
2021-09-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vem tänker du på nu?
HB:s tilltänkta. Det kanske är hon som är hjärnan bakom hela komplotten. Konstigare saker har hänt!
Citera
2021-09-17, 15:29
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
De som har ett "manus" i den här tråden är väl alla som pratar om en komplott och en "nedräkning" som det fortfarande inte lagts fram några bevis på. Det har kommit en massa intressanta inlägg i tråden under dagen, men de dränks i helt substanslösa inlägg om nån vänsterkonspiration som ska existera baserat på tre twitterinlägg.

Vad har framkommit om tjejen de senaste dagarna?
- Har twitter-bråkat med (men inte polisanmält) "Therese Verdun"
- Har kompisar som inte gillar Hanif Bali, varav en är en iranier i Göteborg

Vad har framkommit om Hanif Bali de senaste dagarna?
- Blev ihop med en 17-årig tjej som 25-åring
- Flera samstämmiga inlägg om att han använder historier från sin uppväxt för att manipulera tjejer (se också här)
- Uppgifter från aktiva moderater om sedan länge pågående sexmissbruk
- Portad från MUF-fester
- Tråden "Välkänd politiker otrogen" från 2019

Den stora frågan nu är om det är Hanif Bali eller Moderaterna som parti som åker på den största smällen.
Relationen till Alexis (17-åringen) påstås påbörjats 1 dag efter hon fyllde 18 år. Tre år efter hon fyllde 18 år. I övrigt refererar du till inlägg på Flashback. Substanslöst.

Uppgifterna till Kajsa EKis Ekman är väl det mest intressanta, främst för att de kan utgöra förtal. Kan du länka till ursprungskällan?
Citera
2021-09-17, 15:30
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Har han hjälpt några unga killar med läxor?
Han råkar alltid vara upptagen när de ber om läxhjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in