Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-07, 20:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Nej det tycker inte jag. Ganska klumpig så det blir komiskt istället 😅😅 Däremot är hennes syster väldig vig och rytmisk
Greta var säker på att hon skulle ha fått högsta betyg i gymnastik från 9:an om hon inte hade strejkat varje fredag.

Beata sjunger jättebra och tycker att hennes mamma sjunger falskt.
2021-10-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Superbegåvad har väl ingen påstått? Kravet på Greta är alltså att om hon inte är etta så är hon nolla? Vilka krav gäller för er pissluffare?

Du skrev ju att du ansåg att hon är begåvad i dans 😅 Vilket jag inte tycker Men det är däremot väldigt bra att hon rör på sig
2021-10-07, 20:05
Medlem
Citat:
Greta var säker på att hon skulle ha fått högsta betyg i gymnastik från 9:an om hon inte hade strejkat varje fredag.

Beata sjunger jättebra och tycker att hennes mamma sjunger falskt.
Ja Gretas syster är väldigt duktig på att sjunga. Vig är hon med.
2021-10-07, 20:07
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta, vänstern och kyrkan kör ju detta tillsammans. En diakon har sagt att Greta är Guds profet. Men av alla kristna jag stött på så är du den ende som använder ord som "p---luffare". Du tillhör nog inte hennes vanliga supportrar bland de kristna.
Jag är inte kristen och har heller ingen aning om ifall Greta är en profet. Jag lånade uttrycket från MrBollocks som skrev att Greta klädde sig som en pissluffare.
2021-10-07, 20:13
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Hon är rytmisk, spänstig och vig. Gick lätt ner i spagat. Men sånt kan väl varenda en av er pissluffare?

Rytmisk och spänstig vet jag inte om jag kan hålla med om efter att ha sett dansklippen som länkats här.
Jag såg även "dansandet" på hennes IG på midsommar.
Nä, Inspiritoeren överdrev hennes förmåga något överjävligt.
Jag är mer graciös när jag råkar snubbla.

Det är kul att du har lärt dig ett nytt ord, vad skulle Jesus tycka om ett sådant språkbruk?
2021-10-07, 20:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Rytmisk och spänstig vet jag inte om jag kan hålla med om efter att ha sett dansklippen som länkats här.
Jag såg även "dansandet" på hennes IG på midsommar.
Nä, Inspiritoeren överdrev hennes förmåga något överjävligt.
Jag är mer graciös när jag råkar snubbla.

Det är kul att du har lärt dig ett nytt ord, vad skulle Jesus tycka om ett sådant språkbruk?
Det är nog ingen fara med min relation till Jesus och jag känner mig själv lite som en pissluffare på gamla dar med prostatabesvär och allt.

Lite värre är det för dem som trakasserar barn som Greta. Det är lite er jag vill hjälpa. Greta klarar sig bra trots att hon motverkar Jesus återkomst.
2021-10-07, 21:04
Medlem
Giant Squids avatar
När man ser Greta obrydd stå och rappa inför 10 000 tals människor i ett annat land, så finns där inte mycket utav någon tillbakadragen rädd liten tjej. Inte alla kan göra det hon gör, mycket måste komma ifrån hennes kulturarbetande föräldrar.
Och i mycket fyller Greta lättsamt skorna efter företrädare såsom den kanadensiska ungdomsaktivisten Brigitte DePape f-89 som peakade 2011. Hon har sammanställt historier ifrån ungdomsaktivism genom tiderna och en utav de sammanställningar som skildras där är just konsten att agera utåt.

-Integrate art, theatre, dance, music and play into all activities;

Övriga delar som DePape lyfter kanske främst ifrån miljö och klimathänseende.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-10-07 kl. 21:09.
2021-10-07, 22:34
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Spela roll, du och pissluffarna får ändå aldrig se Greta dansa.
Är det någonting man vill menar du..?!
Va f_n skulle man vilja se den dansa för?
Har den rhythm?!
Det finns tjejer med både förnuft och takt.
T.ex:
https://www.youtube.com/watch?v=z4vs0SfVz9Y
Or,
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
Jävla snorungar påstå sig kunna ta steg, F.O MF MP.
2021-10-07, 22:56
Medlem
Citat:
Det är nog ingen fara med min relation till Jesus och jag känner mig själv lite som en pissluffare på gamla dar med prostatabesvär och allt.

Lite värre är det för dem som trakasserar barn som Greta. Det är lite er jag vill hjälpa. Greta klarar sig bra trots att hon motverkar Jesus återkomst.

GRETA™ är inget barn, även om hon ser ut som ett, hon är 18 år.
Du får fundera ut nåt annat för att försöka skuldbelägga meningsmotståndare.
2021-10-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kommer hon få fredspriset i år?

nej självklart inte, det vore rubbat på riktigt om hon fick Nobels fredspris.
GRETA gör ju snarare motsatsen till vad som krävs för fredspriset. Skulle man följa hennes krav på omedelbart stopp så har vi snart en kraschad världsekonomi, globala konflikter och krig.

Inte ens bettingbolagen själva tror att GRETA får Nobels fredspris, de utnyttjar bara hennes namn. Men det sätter griller i huvet på massa klimatmuppar som då verkligen tror att hon kommer att få priset.
2021-10-07, 23:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
nej självklart inte, det vore rubbat på riktigt om hon fick Nobels fredspris.
GRETA gör ju snarare motsatsen till vad som krävs för fredspriset. Skulle man följa hennes krav på omedelbart stopp så har vi snart en kraschad världsekonomi, globala konflikter och krig.

Inte ens bettingbolagen själva tror att GRETA får Nobels fredspris, de utnyttjar bara hennes namn. Men det sätter griller i huvet på massa klimatmuppar som då verkligen tror att hon kommer att få priset.
Du har rätt under du säger. Men priset har blivit rent politiskt och nu skall en klimatdiktatur inrättas. Skulle faktiskt inte förvåna mig om man gav priset till henne. Kraschad världsekonomi, globala konflikter och krig underlättar övergång till klimatdiktatur. Glöm inte hungersnöd. Varför är annars vår förebild så smal?

I Milano håller hon klatschigt tal. I Sverige spelar hon apatisk. Utanför riksdagen står hon som en Aspergerzombie. Nu håller hon visst på med dans och rap. Den unga skådespelerskan är genomfalsk och spelar upp olika roller beroende på teamets önskningar.

Men lasta inte henne för det. Alla politiska aktörer har rätt att agera. Men det är en helt sjuk personkult som byggs upp runt en vanlig människa.
Senast redigerad av wwr 2021-10-07 kl. 23:45.
2021-10-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta, vänstern och kyrkan kör ju detta tillsammans. En diakon har sagt att Greta är Guds profet. Men av alla kristna jag stött på så är du den ende som använder ord som "p---luffare". Du tillhör nog inte hennes vanliga supportrar bland de kristna.

Får ta på mig detta faktiskt. Jesus snodde uttrycket ”pissluffare” från mig och nu använder han det emot oss alla 😅
Dessa Gretaföljare är ju bra på att upprepa vad andra redan sagt 🙄
OnT: Datum för Gresus stora framträdande i Glasgow?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in