Greta, vänstern och kyrkan kör ju detta tillsammans. En diakon har sagt att Greta är Guds profet. Men av alla kristna jag stött på så är du den ende som använder ord som "p---luffare". Du tillhör nog inte hennes vanliga supportrar bland de kristna.
Jag är inte kristen och har heller ingen aning om ifall Greta är en profet. Jag lånade uttrycket från MrBollocks som skrev att Greta klädde sig som en pissluffare.
Hon är rytmisk, spänstig och vig. Gick lätt ner i spagat. Men sånt kan väl varenda en av er pissluffare?
Rytmisk och spänstig vet jag inte om jag kan hålla med om efter att ha sett dansklippen som länkats här.
Jag såg även "dansandet" på hennes IG på midsommar.
Nä, Inspiritoeren överdrev hennes förmåga något överjävligt.
Jag är mer graciös när jag råkar snubbla.
Det är kul att du har lärt dig ett nytt ord, vad skulle Jesus tycka om ett sådant språkbruk?
Rytmisk och spänstig vet jag inte om jag kan hålla med om efter att ha sett dansklippen som länkats här.
Jag såg även "dansandet" på hennes IG på midsommar.
Nä, Inspiritoeren överdrev hennes förmåga något överjävligt.
Jag är mer graciös när jag råkar snubbla.
Det är kul att du har lärt dig ett nytt ord, vad skulle Jesus tycka om ett sådant språkbruk?
Det är nog ingen fara med min relation till Jesus och jag känner mig själv lite som en pissluffare på gamla dar med prostatabesvär och allt.
Lite värre är det för dem som trakasserar barn som Greta. Det är lite er jag vill hjälpa. Greta klarar sig bra trots att hon motverkar Jesus återkomst.
När man ser Greta obrydd stå och rappa inför 10 000 tals människor i ett annat land, så finns där inte mycket utav någon tillbakadragen rädd liten tjej. Inte alla kan göra det hon gör, mycket måste komma ifrån hennes kulturarbetande föräldrar.
Och i mycket fyller Greta lättsamt skorna efter företrädare såsom den kanadensiska ungdomsaktivisten Brigitte DePape f-89 som peakade 2011. Hon har sammanställt historier ifrån ungdomsaktivism genom tiderna och en utav de sammanställningar som skildras där är just konsten att agera utåt.
-Integrate art, theatre, dance, music and play into all activities;
Övriga delar som DePape lyfter kanske främst ifrån miljö och klimathänseende.
-Debunk the myths about development, growth and progress told by the larger society;
-Resist destructive projects like pipelines, mines and dams, through direct action where necessary;
-Build alternatives to the current systems (as if we planned to live here for 1,000 years);
-Heal toxic and pillaged places on land and water and in relationships;
-Build community with one another, understand and work to deconstruct racial, ethnic and sexual oppressions and support the equality of women in all their work. As Harsha Walia puts it: “taking care of ourselves so we can be dangerous together”;
-Involve more and more people in the movement, and organize without “taking power” as we know it. Many organizations tend to mistakenly replicate the hierarchical structures of the right. As Subcommandante Marcos has said, “We have come to realize that the problem is not that of taking power, but rather who exercises it. Our work is going to end, if it ends, in the construction of this space for new political relationships. What follows is going to be the product of the efforts of people with another way of thinking and acting.” The Québec student movement provides an example of this kind of organizing
Senast redigerad av Giant Squid 2021-10-07 kl. 21:09.
Det är nog ingen fara med min relation till Jesus och jag känner mig själv lite som en pissluffare på gamla dar med prostatabesvär och allt.
Lite värre är det för dem som trakasserar barn som Greta. Det är lite er jag vill hjälpa. Greta klarar sig bra trots att hon motverkar Jesus återkomst.
GRETA™ är inget barn, även om hon ser ut som ett, hon är 18 år.
Du får fundera ut nåt annat för att försöka skuldbelägga meningsmotståndare.
nej självklart inte, det vore rubbat på riktigt om hon fick Nobels fredspris.
GRETA gör ju snarare motsatsen till vad som krävs för fredspriset. Skulle man följa hennes krav på omedelbart stopp så har vi snart en kraschad världsekonomi, globala konflikter och krig.
Inte ens bettingbolagen själva tror att GRETA får Nobels fredspris, de utnyttjar bara hennes namn. Men det sätter griller i huvet på massa klimatmuppar som då verkligen tror att hon kommer att få priset.
nej självklart inte, det vore rubbat på riktigt om hon fick Nobels fredspris.
GRETA gör ju snarare motsatsen till vad som krävs för fredspriset. Skulle man följa hennes krav på omedelbart stopp så har vi snart en kraschad världsekonomi, globala konflikter och krig.
Inte ens bettingbolagen själva tror att GRETA får Nobels fredspris, de utnyttjar bara hennes namn. Men det sätter griller i huvet på massa klimatmuppar som då verkligen tror att hon kommer att få priset.
Du har rätt under du säger. Men priset har blivit rent politiskt och nu skall en klimatdiktatur inrättas. Skulle faktiskt inte förvåna mig om man gav priset till henne. Kraschad världsekonomi, globala konflikter och krig underlättar övergång till klimatdiktatur. Glöm inte hungersnöd. Varför är annars vår förebild så smal?
I Milano håller hon klatschigt tal. I Sverige spelar hon apatisk. Utanför riksdagen står hon som en Aspergerzombie. Nu håller hon visst på med dans och rap. Den unga skådespelerskan är genomfalsk och spelar upp olika roller beroende på teamets önskningar.
Men lasta inte henne för det. Alla politiska aktörer har rätt att agera. Men det är en helt sjuk personkult som byggs upp runt en vanlig människa.
Senast redigerad av wwr 2021-10-07 kl. 23:45.
Greta, vänstern och kyrkan kör ju detta tillsammans. En diakon har sagt att Greta är Guds profet. Men av alla kristna jag stött på så är du den ende som använder ord som "p---luffare". Du tillhör nog inte hennes vanliga supportrar bland de kristna.
Får ta på mig detta faktiskt. Jesus snodde uttrycket ”pissluffare” från mig och nu använder han det emot oss alla 😅
Dessa Gretaföljare är ju bra på att upprepa vad andra redan sagt 🙄
OnT: Datum för Gresus stora framträdande i Glasgow?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!