Citat:
Ursprungligen postat av
Orosmoln
Okej herr jag vet allt om musik du vet vl att hiphopen brjade p Jamaica och den brjade just politisk. Jamikaner gled runt i sina bilar med en mikrofon och en beat som dom rappade ut politiska budskap ifrn. Reggaeartister sjunger ju redan om repatriering till Afrika s jag frstr inte din pong.
Visst var det en person? NyaRiks skrev ngot i stil med Sveriges frsta nationella hiphop grupp. Innan dom stngde ned.
Hehe jag tnkte mormon eller Jehovas vittne.
Fr vrigt, har Jag lyssnat p hela flera gnger och texten slr dagens gangsterrap, produktionen har jag ingen koll p och bryr mig helt rligt inte om. Melodiskt finns det sklart bttre men det r texten som lockar mig.
Om dom/han ser detta s fortstt, att folk kommenterar oavsett om det r mindre bra kommentarer s betyder det att ni vckte en knsla hos dom som gjorde dom tvungna att kommentera och det r ett bra tecken!
Jag ger den 3/5 p amatrskalan och 5/5 p min skala eftersom vi mste fortfarande tnka p att detta r Sveriges FRSTA nationella hiphop grupp d tycker jag inte vi kan vara s krsna i vnstervridna Sverige.
Jag stdjer er, hgern mste utmana kulturvnstern!
Aldrig hrt teorin om att hiphop / rap kommer ifrn jamaica . Reggae artister sjunger inte om att skicka hem folk fr att dom inte gillar dom . S nu lgger du ord i munnen. , Tycker du denna lten var bra s har du ingen som helst insikt i hiphop ver huvud taget .jag har lyssnat p hiphop i hela mitt liv och samlat p vinyler , detta var en riktig grslig lt , det sger jag inte fr att jag blev krnkt utav lten , utav ren rlighet. Men du verkar ju bara propsa lten utifrn dina politiska preferenser , likt en ung kvinna som lyssnar p feminist rap . Glmde att tillgga i mitt frra inlgg att produktionen inte heller var bra , grabben borde lra sig mixa om inte skicka den till en producent som gr det t honom , men hela budgeten kanske gick till videon .
, Fressten kan du skicka en klla p att rap kommer i frn jamaica, nu pratar jag om hiphopens element rap , inte att folk pratar snabbt i en megafon , i sdana fall fanns det svenska rappare p 30 talet ocks . Skicka grna med en klla p att det finns reggae dr vita sjunger om att skicka hem somalier, mister jag vet allt om musik .
Du nmner nu sjlv att du vill stdja hgern och utmana vnsterns osv i ditt inlgg , det r s ppenbart att du bara gillar lten fr sakens skull , varfr mste det vara s svartvitt , mellan denna lten och gangsterrap finns det massor av genres , det ena behver inte utesluta det andra . Jag lyssnar varken p nationalist rap eller gangsterrap , tycker bda r ljliga.