• 1
  • 2
2021-10-31, 21:24
Medlem
Ngon gjorde en trd och frgade om patriotisk svensk rap.

S jag tnkte dela med mig ngot jag sg NyaRiks delade frn odyseen, sedan hittade jag den p YT.

Skert skuggbannad, har endast haft 19 visningar sedan augusti.

https://www.youtube.com/watch?v=mlD6ZYmHFSk

Ur texten:
"-lska dig sjlv vem du n r men idag hr r det mitt folks artr som har spruckit och blder
Vrdaren i ambulansen med hjlpen uteblir den ker till invandraren som precis kommit hit"

"-familjer som splittras dom ervras se vr historia
Lyft din far ur skiten och sjung du gamla du fria"

Den r lng med mnga kttiga bars som vcker upp kampglden hos mig.

Vad tycker FB folket?

Godnatt
Senast redigerad av Orosmoln 2021-10-31 kl. 21:27.
Citera
2021-10-31, 21:35
Medlem
Galdars avatar
Rap kommer i frn bronx gator, visst det r inte ovanligt att man i raptexter beskriver samhllsproblem och r samhllskritisk. Nr man tnker tillbaks p hiphopens bakgrund s knns det skitndigt att rappa om'' stoppa invandring och ta tillbaks det som r vrat '', d rap r en ganska inkluderande genre, jag gillar i verlag inte politisk rap, det blir trkigt och rinner ut i sanden direkt. vad r nsta stil? reggae dr man snackar om att skicka hem somalier?

Jag tror mnga personer i verlag och inte bara rappare tycker att sveriges integrations politik r naiv om man ska vara saklig i frhllande vis till vad hippien i videon sjunger om, men skriv en debatt artikel eller bok istllet, rap r fel plattform.

Jag tycker i vrigt att det var en urkass lt, dligt flow, han kunde inte kontrollera beatet, han artikulerade inte orden tydligt, monotom och trkig rst, lten fr 1 av 5 hitler hlsningar.
Citera
2021-10-31, 22:37
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Vrdelst flow, obefintliga rim, obegriplig text. Jttekonstig lt.
Citera
2021-10-31, 22:47
Bannlyst
Otroligt att han ftt 40 visningar. Riktigt dlig rappare.

Klarade inte mer n ngra rader..
Citera
2021-10-31, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Ngon gjorde en trd och frgade om patriotisk svensk rap.

S jag tnkte dela med mig ngot jag sg NyaRiks delade frn odyseen, sedan hittade jag den p YT.

Skert skuggbannad, har endast haft 19 visningar sedan augusti.

https://www.youtube.com/watch?v=mlD6ZYmHFSk

Ur texten:
"-lska dig sjlv vem du n r men idag hr r det mitt folks artr som har spruckit och blder
Vrdaren i ambulansen med hjlpen uteblir den ker till invandraren som precis kommit hit"

"-familjer som splittras dom ervras se vr historia
Lyft din far ur skiten och sjung du gamla du fria"

Den r lng med mnga kttiga bars som vcker upp kampglden hos mig.

Vad tycker FB folket?

Godnatt
Dlig lt

Rap som musikstil rent generellt r skit, ven om den skulle vara av nationell karaktr.

Det enda roliga nationella rap bandet ngonsin som har varit vrt att lyssna p var Zyklon Boom, men det var enbart fr att texterna var s hillarous.

Definitivt inget fr sionister eller PK mnniskor men lite kul fr oss andra. Finns tydligen kvar p YouTube sg jag nu.

Det var ngon som skrev ngot om nationell reggae. Det har ocks frekommit men knappast varit vrt att lyssna p heller.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-10-31 kl. 23:14.
Citera
2021-10-31, 23:18
Medlem
Pansarhyenas avatar
N, det dr var inget vidare.

Har kanske en del bra formuleringar, men killen behver som jag ser det jobba en hel del p bde rap och produktion om han verkligen ska kunna n ut med sin musik.

2/5
Citera
2021-11-01, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Rap kommer i frn bronx gator, visst det r inte ovanligt att man i raptexter beskriver samhllsproblem och r samhllskritisk. Nr man tnker tillbaks p hiphopens bakgrund s knns det skitndigt att rappa om'' stoppa invandring och ta tillbaks det som r vrat '', d rap r en ganska inkluderande genre, jag gillar i verlag inte politisk rap, det blir trkigt och rinner ut i sanden direkt. vad r nsta stil? reggae dr man snackar om att skicka hem somalier?

Jag tror mnga personer i verlag och inte bara rappare tycker att sveriges integrations politik r naiv om man ska vara saklig i frhllande vis till vad hippien i videon sjunger om, men skriv en debatt artikel eller bok istllet, rap r fel plattform.

Jag tycker i vrigt att det var en urkass lt, dligt flow, han kunde inte kontrollera beatet, han artikulerade inte orden tydligt, monotom och trkig rst, lten fr 1 av 5 hitler hlsningar.

Okej herr jag vet allt om musik du vet vl att hiphopen brjade p Jamaica och den brjade just politisk. Jamikaner gled runt i sina bilar med en mikrofon och en beat som dom rappade ut politiska budskap ifrn. Reggaeartister sjunger ju redan om repatriering till Afrika s jag frstr inte din pong.

Visst var det en person? NyaRiks skrev ngot i stil med Sveriges frsta nationella hiphop grupp. Innan dom stngde ned.

Hehe jag tnkte mormon eller Jehovas vittne.

Fr vrigt, har Jag lyssnat p hela flera gnger och texten slr dagens gangsterrap, produktionen har jag ingen koll p och bryr mig helt rligt inte om. Melodiskt finns det sklart bttre men det r texten som lockar mig.

Om dom/han ser detta s fortstt, att folk kommenterar oavsett om det r mindre bra kommentarer s betyder det att ni vckte en knsla hos dom som gjorde dom tvungna att kommentera och det r ett bra tecken!

Jag ger den 3/5 p amatrskalan och 5/5 p min skala eftersom vi mste fortfarande tnka p att detta r Sveriges FRSTA nationella hiphop grupp d tycker jag inte vi kan vara s krsna i vnstervridna Sverige.

Jag stdjer er, hgern mste utmana kulturvnstern!
Senast redigerad av Orosmoln 2021-11-01 kl. 05:20.
Citera
2021-11-01, 05:29
Medlem
lugenpresses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Otroligt att han ftt 40 visningar. Riktigt dlig rappare.

Klarade inte mer n ngra rader..

+1
Citera
2021-11-01, 08:45
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Okej herr jag vet allt om musik du vet vl att hiphopen brjade p Jamaica och den brjade just politisk. Jamikaner gled runt i sina bilar med en mikrofon och en beat som dom rappade ut politiska budskap ifrn. Reggaeartister sjunger ju redan om repatriering till Afrika s jag frstr inte din pong.

Visst var det en person? NyaRiks skrev ngot i stil med Sveriges frsta nationella hiphop grupp. Innan dom stngde ned.

Hehe jag tnkte mormon eller Jehovas vittne.

Fr vrigt, har Jag lyssnat p hela flera gnger och texten slr dagens gangsterrap, produktionen har jag ingen koll p och bryr mig helt rligt inte om. Melodiskt finns det sklart bttre men det r texten som lockar mig.

Om dom/han ser detta s fortstt, att folk kommenterar oavsett om det r mindre bra kommentarer s betyder det att ni vckte en knsla hos dom som gjorde dom tvungna att kommentera och det r ett bra tecken!

Jag ger den 3/5 p amatrskalan och 5/5 p min skala eftersom vi mste fortfarande tnka p att detta r Sveriges FRSTA nationella hiphop grupp d tycker jag inte vi kan vara s krsna i vnstervridna Sverige.

Jag stdjer er, hgern mste utmana kulturvnstern!

Aldrig hrt teorin om att hiphop / rap kommer ifrn jamaica . Reggae artister sjunger inte om att skicka hem folk fr att dom inte gillar dom . S nu lgger du ord i munnen. , Tycker du denna lten var bra s har du ingen som helst insikt i hiphop ver huvud taget .jag har lyssnat p hiphop i hela mitt liv och samlat p vinyler , detta var en riktig grslig lt , det sger jag inte fr att jag blev krnkt utav lten , utav ren rlighet. Men du verkar ju bara propsa lten utifrn dina politiska preferenser , likt en ung kvinna som lyssnar p feminist rap . Glmde att tillgga i mitt frra inlgg att produktionen inte heller var bra , grabben borde lra sig mixa om inte skicka den till en producent som gr det t honom , men hela budgeten kanske gick till videon .

, Fressten kan du skicka en klla p att rap kommer i frn jamaica, nu pratar jag om hiphopens element rap , inte att folk pratar snabbt i en megafon , i sdana fall fanns det svenska rappare p 30 talet ocks . Skicka grna med en klla p att det finns reggae dr vita sjunger om att skicka hem somalier, mister jag vet allt om musik .

Du nmner nu sjlv att du vill stdja hgern och utmana vnsterns osv i ditt inlgg , det r s ppenbart att du bara gillar lten fr sakens skull , varfr mste det vara s svartvitt , mellan denna lten och gangsterrap finns det massor av genres , det ena behver inte utesluta det andra . Jag lyssnar varken p nationalist rap eller gangsterrap , tycker bda r ljliga.
Senast redigerad av Galdar 2021-11-01 kl. 09:02.
Citera
2021-11-01, 09:32
Medlem
Har inget emot att man anvnder nationell rap som medel fr att n ut till svenska ungdomar, men det hr var helt vrdelst och ljevckande. Dligt skriven text som dessutom drunknar nr musiken hamnar fr lngt i frgrunden.
Citera
2021-11-01, 16:47
Bannlyst
Citat:
Aldrig hrt teorin om att hiphop / rap kommer ifrn jamaica . Reggae artister sjunger inte om att skicka hem folk fr att dom inte gillar dom . S nu lgger du ord i munnen. , Tycker du denna lten var bra s har du ingen som helst insikt i hiphop ver huvud taget .jag har lyssnat p hiphop i hela mitt liv och samlat p vinyler , detta var en riktig grslig lt , det sger jag inte fr att jag blev krnkt utav lten , utav ren rlighet. Men du verkar ju bara propsa lten utifrn dina politiska preferenser , likt en ung kvinna som lyssnar p feminist rap . Glmde att tillgga i mitt frra inlgg att produktionen inte heller var bra , grabben borde lra sig mixa om inte skicka den till en producent som gr det t honom , men hela budgeten kanske gick till videon .

, Fressten kan du skicka en klla p att rap kommer i frn jamaica, nu pratar jag om hiphopens element rap , inte att folk pratar snabbt i en megafon , i sdana fall fanns det svenska rappare p 30 talet ocks . Skicka grna med en klla p att det finns reggae dr vita sjunger om att skicka hem somalier, mister jag vet allt om musik .

Du nmner nu sjlv att du vill stdja hgern och utmana vnsterns osv i ditt inlgg , det r s ppenbart att du bara gillar lten fr sakens skull , varfr mste det vara s svartvitt , mellan denna lten och gangsterrap finns det massor av genres , det ena behver inte utesluta det andra . Jag lyssnar varken p nationalist rap eller gangsterrap , tycker bda r ljliga.

Allts om du frsker approximera utifrn en vinkel p 90 och sedan pstr att luftstrmmen r lika med X-axelns parametrar, d r det inte s konstigt om du till svar fr falska vrden. Du borde lra dig att rkna rtt utifrn logistiska termer, eftersom trigonometriska trixer inte biter p dessa problemformuleringar!
Citera
2021-11-01, 17:05
Medlem
Citat:
vad r nsta stil? reggae dr man snackar om att skicka hem somalier?

Finns typ redan.

Nordisk Ungdom gjorde en nationell reggae-lt med namnet Tnk.

Verkar dock vara bortplockad p de flesta plattformar. Riktigt pinsamt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in