Citat:
Ursprungligen postat av
carltellin88
Inte mer än vad jag skrev i tidigare inlägg.
Kanske det var en lite grupp extremister som talat om att knäppa Palme och så plötsligt fick nys om hans planer/någon såg honom. Man placerade ut sig på olika ställen runt biografen och kommunicerade med walkie-talkies, en fick chansen och slog till.
Eller alternativt att de skuggat Palme ett tag och lejt en mördare som bara väntade på att utföra dådet.
Tror egentligen det är uteslutningsmetoden som fått mig tillbaka till polisspåret. Bland de ensamma mördarna så framstår CP, CA och SE som allt mindre troliga i mina ögon ju mer man gräver i saken. Någon annan har ju inte framkommit och slumpen att en Palmehatare råkat gå förbi och få syn på paret och råkat ha med en pistol i fickan känns lite långsökt.
En större internationell konspiration typ CIA, Sydafrika, ovs känns ej heller så rolig då inget av substans har läckt ut och det är trotts allt inte så lätt för en utländsk organisation att operera i Sverige osynligt.
Tror CA. Vad har gjort honom mindre trolig i dina ögon?
Utesluter dock inte annat. Vi vet inte.
Tror dock skuggning skulle upptäcks så landar ändå på spontant, I CAs fall observeration på väg till eller vid bion. Han bodde ju ett par kvarter bort.
Om det var poliser så kom informationen om avsagt livvaksskydd vid lunch (Dock ej bio så skuggning under resten av dagen hade varit nödvändigt för att hitta dit) Bio togs upp senare men då var väl ej polisen närvarande utan någon fotograf (som också hördes)
(Telefonlistor och förehavanden för alla med info, inklusive livvakter skulle givetvis kontrolleras. Vet ej om det gjordes eller ens var möjligt då).
Skulle en polis valt ett så udda vapen med så udda ammunition? Revolver kan iofs vara rationellt då inga tomhylsor lämnas.
Även om det bara var 2-3 personer inblandade ökar ju dessutom sannolikheten för att åtminstone något läckt eller uppdagats efter alla år.
Polisens redogörelse för Palmes sista dag:
https://youtu.be/U9IKd5h7bfU