Hur som helst måste det vara rena idioter som låter en gubbe städa där kvinnor vistas nakna.
Hon som tog upp det är tydligen L-politiker. Det hela känns riggat. Man vill kanske ifrågasätta varför det ö.h.t. finns man- och kvinnoavdelning där man byter om.
Man får hoppas att om bara en kvinna klagar så ryker gubben. Men den här tanten är politiker och verkar vilja skapa en medial händelse.
Hon har vänt sig till tidningen och är "upprörd". Hon har inte vänt sig till badhuset med krav om ändring, vad det går att utläsa av det som ligger utanför betalväggen i alla fall.
Nyheten verkar bestå i att hon är chockad, inte att en gubbe städar bland nakna kvinnor!
Citat:
Angela chockades på badet – var naken när städare kom in: ”Min integritet har blivit kränkt”
Det är kanske en uppföljare till "Varför har vi förbud mot narkotika?", en utredning från FHM.
(En gång kom jag hem från en resa och gick in på toaletten på ett större företag i Sverige. Jag såg kvinnor och bad om ursäkt och rusade ut. Men sedan såg jag att den delen där man tvättade sig var gemensam.
)