2019-08-11, 18:28
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
De har definitivt sin trogna skara med fans och r lite av ett kultband, men det r ju rtt sm stllen som de sljer slut p. Bandmedlemmarna har inte rd att leva bara p bandet heller, utan har vanliga jobb vid sidan av. bob hund slde ju sina instrument fr ett par r sedan, delvis, fr att det blev fr dyrt att turnera med dem. S p s stt r de end ett rtt litet band, d de inte r s stora att de nr ngra direkta kommersiella framgngar, verkar det som.

Jo det vet jag, de drog inte s mnga igr pga vdret tyvrr. Men det r t andra sidan inte mnga artister som lever p sin musik i Sverige heller.
Citera
2019-12-19, 17:36
Medlem
Isnatts avatar
Jag lyssnade lite p Bergman Rock idag. Kollade hur mnga spelningar deras ltar hade p spotify och blev frvnad ver hur f det var.
Den populraste hade inte ens 50 000 lyssningar.
Sen var det 36 000, 21 000, 16 000 och 11 000 lyssningar p dom populraste.
Bob Hunds populraste har nstan 4 miljoner lyssningar och sen ngra runt miljonen.

Bob hund har listat alla sina spelningar p sin hemsida, s jag kunde rota runt och se att frsta gngen jag sg dom var 1996! Minns fortfarande spelningen, fick en glasflaska kastat i huvudet under den konserten
Citera
2020-05-02, 18:41
Medlem
bob hund r ett 90-talsfenomen som inte alls ldrats som ett vin, utan snarare som en gammal trtt hushllsost. P 90-talet fanns det ju en viss mystik kring bandet d de sgs som landets bsta liveakt och dessutom s sg ju tv av deras medlemmar ut som seriefigurer.

Lyssnade p Omslag: Martin Kann idag och mste sga att texterna r plgsamt studentikosa. Dessutom r sngarens rst plgsamt studentikos. Dsseldorf och det instrumentala spret hller dock fortfarande hyfsat.

Det har vl alltid knts som tv band dock, dels synth-skningarna och sen indierock-klicken frn Stockholm.
Citera
2020-08-06, 07:58
Medlem
Bob Hund och Helsingbors Symfoniorkester ger en direktsnd konsert frn Helsingborgs stadsteater den 15 augusti.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...an-helsingborg

Bra initiativ.
Citera
2020-08-15, 21:22
Medlem
Knarkarjvlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Bob Hund och Helsingbors Symfoniorkester ger en direktsnd konsert frn Helsingborgs stadsteater den 15 augusti.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...an-helsingborg

Bra initiativ.

Ja, synd att det bara var en dryg halvtimme, trodde det skulle bli i alla fall en timme. Saknade John Essing ocks. Fyller John r, r det drfr som han inte var med ikvll? Kul att f se lite bob hund i alla fall!
Citera
2020-08-20, 00:42
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ja, synd att det bara var en dryg halvtimme, trodde det skulle bli i alla fall en timme. Saknade John Essing ocks. Fyller John r, r det drfr som han inte var med ikvll? Kul att f se lite bob hund i alla fall!

Alldeles fr kort. Bsta versionen tyckte jag var Det skulle vara ltt fr mig att sga att jag inte hittar hem men det gr jag tror jag.
Citera
2020-08-20, 02:15
Medlem
Knarkarjvlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Alldeles fr kort. Bsta versionen tyckte jag var Det skulle vara ltt fr mig att sga att jag inte hittar hem men det gr jag tror jag.

Jag tyckte att det var kul att f hra Reseverat fr spken, tror aldrig att jag har hrt den live tidigare och EP:n som den ligger p, Ddliga klassiker 3, r borttagen frn Spotify. Finns i alla fall tillgnglig via youtube, sg jag nu.

https://m.youtube.com/watch?v=Lvg44RcXLCs

Dela med av allt till oss...
Senast redigerad av Knarkarjvlar 2020-08-20 kl. 02:17.
Citera
2020-08-20, 15:51
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Jag tyckte att det var kul att f hra Reseverat fr spken, tror aldrig att jag har hrt den live tidigare och EP:n som den ligger p, Ddliga klassiker 3, r borttagen frn Spotify. Finns i alla fall tillgnglig via youtube, sg jag nu.

https://m.youtube.com/watch?v=Lvg44RcXLCs

Dela med av allt till oss...

Ja den var kul att hra, jag gillade ocks att de spelade Upp, upp, upp, ner och Det skulle vara ltt... Det var bra ltval fr en alldeles fr kort konsert
Citera
2021-01-16, 12:49
Medlem
mothafokas avatar
Kollade ett klipp "Lunchinvigning: NIMBY Performance Thomas berg (Bob Hund)",
dr Thomas berttar om ngot flummigt avtal medlemmarna ingick i brjan.
Han lter faktiskt lite bitter ver avtalet.
Avtalet r att alla delar lika p ltskrivande och intkter.
Sjlvklart bidrar inte alla sex medlemmar till allt ltskrivande.
Jag tror att dessa tv medlemmar r "hjrnorna" i Bob hund, Conny Nimmersj musiken, Thomas berg texterna.
Vad tror ni ?
Reseverat fr spken 2020 r frvrigt bland det bsta de gjort....
Citera
2021-04-10, 13:46
Medlem
Dynamiks avatar
Jag letar efter en inspelning frn Hultsfred, tror det var 2001. Finns det ngon som har den gamla torrenten med alla live-inspelningar?
Citera
2021-04-10, 13:57
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Jag letar efter en inspelning frn Hultsfred, tror det var 2001. Finns det ngon som har den gamla torrenten med alla live-inspelningar?
Den finns p Youtube
Citera
2021-11-30, 19:30
Medlem
John Essing mste opereras akut. Bob Hund stller in spelningar

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-hjartopererad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem