Ja, gissa. En ledtråd: trådens titel är "Koordinerad aktion från vänstertroll på Flashback?"
Det händer då och då om man följer forumet. Ibland är det en drös av trådar som frågar om man som tjej på typ 1,60 någonsin kan hitta en kille att dejta; ibland är det kreativa berättelser om bajshålsorgasmer med Benke och gänget på lokala lagerfirman. Denna gång var det påfallande många tramstrådar om SD är extremnazister, buhuhu, och ett repetitivt användande av tramsbegreppet blåbrun.
Hur man förklarar sådant är en annan fråga. Personligen tenderar jag att vara skeptisk till teser om koordinerade aktioner, men jag bryr mig heller inte särskilt. Jag bara noterade att de senaste inläggen i denna tråd sedan den återupplivades efter nästan två månader ( ) är i princip helt OT, då de inte går in på TS frågeställning. Men TS var knappast ensam om sitt konstaterande, även om alla - som tex jag - inte tror på den förklaring han framför som trådens diskussionsämne.
Citat:
Haha, smöra mer. Men jo, det var den. Dessutom författad på sedvanligt raljerande manér. TS hade tex aldrig frågat "hur kan detta vara tillåtet?"
Citat:
Givetvis. Men den av FB så prisade yttrandefriheten skadas när trams och illvilligt spammande av närmast propagandistiska förenklingar tillåts breda ut sig till den grad att all diskussion kvävs.
Att sedan vissa är alldeles för tunnhudade och blir ledsna i ögat och måste klaga så fort någon säger emot dem är en annan femma. Ser man ju ofta i feministforumet, där en del övervintrade rödstrumpor alltid ondgör sig över detta. Möjligt att en del på högerkanten lider av denna åkomma också. Men som sagt, det var knappast det som var centralt diskussionsämne i denna tråd.
Senast redigerad av fryskyl 2021-12-03 kl. 23:03.
Senast redigerad av fryskyl 2021-12-03 kl. 23:03.