Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-04, 08:03
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canyon
Har funderat på om det varit en åkare från Östeuropa som fått dopnings klassad läppbalsam på sig av ”misstag” hur hade reaktionerna varit då???
Förmodligen hade väl hela världen skrattat sig harmynta av en sådan idiotisk bortförklaring. Åkaren i fråga hade fått sitt liv förstört alla resultat och medaljer strukits bort.

Men nu gäller det trikå sportar nationen nummer ett Norge och deras övernaturliga idrottsmän och kvinnor. Nästan 100% astmatiker i landslaget, och lik väl så vinner de allt!
Ett medicinsk mirakel på min ära.

Att Johaug klarade sig är tack vare Norges starka ställning bakom kulisserna i skidsport värden.
Att hon fick behålla sponsorerna är ett under, normalt så finns det i alla kontrakt dessa idrottare signerar klausuler angående dopning, droger eller klandervärt beteende som gör att det kan sägas upp.
Men Johaugs sponsorer öste istället in mer pengar på henne!!!

Sporten idag är så rutten inte bara längdskidor, jag tycker att istället ska man efter målgång doping testa alla som deltagit, inväntar alla provsvar och analyser och sedan utser man vinnaren.

Kanske det skulle få nationer som sysslar med doping i omfattande skala att tänka sig för. Som det är nu så utses segrare och eventuellt doping fusk görs upp i domstolar år efter.

Mm, det går inte att komma runt att det handlar om en snygg åkare, från det största skidlandet och som dessutom är bäst i världen. Sjävla sagan om Therese Johaug får inte förstöras pga dopingklassad läppsalva. Utan detta måste negligeras.

Det finns för många fall om korruption i idrottsvärlden för att jag inte ska vara säker på Johaug har fått hjälp bakom kulisserna. Medan andra, främst medelmåttiga killar från Österrike blir hatade och avstängda på livstid. Världen är inte rättvis.
Citera
2021-12-04, 08:07
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Imponerende nivå hos Flashback i allmenhet. Nordens største forum.

Nesten like bra kommentarer som hos Facebook og Instagram. Lykke til videre, dere kan trenge det.
Jeg kommer ikke til å kaste bort en kalori her mer.

Skönt att du lämnar Flashback, det finns tydligen en Bagdad Bob även i Norge, så fortsätt du att leva i förnekelse.
Citera
2021-12-04, 08:21
Medlem
Ja, sanningen kommer att komma ikapp henne. Tror det bara är några enstaka norrmän som fortfarande tror att hon är ren.
Men Norge har en väldigt slapp syn på doping och tänjer gärna på smutsiga gränser. Bara att se på dom senaste domarna.
Dom är minst lika smutsiga som Ryssland påstås vara...
Citera
2021-12-04, 08:22
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canyon
Har funderat på om det varit en åkare från Östeuropa som fått dopnings klassad läppbalsam på sig av ”misstag” hur hade reaktionerna varit då???
Förmodligen hade väl hela världen skrattat sig harmynta av en sådan idiotisk bortförklaring. Åkaren i fråga hade fått sitt liv förstört alla resultat och medaljer strukits bort.

Men nu gäller det trikå sportar nationen nummer ett Norge och deras övernaturliga idrottsmän och kvinnor. Nästan 100% astmatiker i landslaget, och lik väl så vinner de allt!
Ett medicinsk mirakel på min ära.

Att Johaug klarade sig är tack vare Norges starka ställning bakom kulisserna i skidsport värden.
Att hon fick behålla sponsorerna är ett under, normalt så finns det i alla kontrakt dessa idrottare signerar klausuler angående dopning, droger eller klandervärt beteende som gör att det kan sägas upp.
Men Johaugs sponsorer öste istället in mer pengar på henne!!!

Sporten idag är så rutten inte bara längdskidor, jag tycker att istället ska man efter målgång doping testa alla som deltagit, inväntar alla provsvar och analyser och sedan utser man vinnaren.

Kanske det skulle få nationer som sysslar med doping i omfattande skala att tänka sig för. Som det är nu så utses segrare och eventuellt doping fusk görs upp i domstolar år efter.

Att Johaug är/varit dopad är glasklart, antar att halva Norska landslaget i skidor och skidskytte så är, 90% av dessa åkare ”har” ju även så svår astma att de kräver stark medicin emot den, fantastiskt ju…

Nu tror jag inte för en sekund att vi är helt fria från detta i Sverige heller.
Vi har ju Per Elofsson vilken enligt säkra källor avslutade karriären pga risk för att bli avslöjad som dopad, skulden den la man på att han blev knäckt av en viss JM.
Att en extremt tränad människa skulle bli helt knäckt av att ta ut sej maximalt är ju en lika dum bortförklaring som Johaugs läppsalva.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-12-04 kl. 08:25.
Citera
2021-12-04, 08:30
Bannlyst
Citat:

Nesten like bra kommentarer som hos Facebook og Instagram. Lykke til videre, dere kan trenge det.

Va?
Förstod inte ett ord.

Kanske Sverige skulle behöva invadera lilla Norge som år 1814. Beslagta all olja och astma-medicin.
Citera
2021-12-04, 08:40
Medlem
slagskotts avatar
Det finns ingen statsfinansierad dopingkultur i Norge, ledsen att göra er besvikna på den punkten.
Jag vet att det det är lättare att lära en sten att simma än att få er att förstå men jag gör ett halvt

Skidåkning är jättestort i Norge, det finns i snörika säsonger skidspår överallt (just nu knappt spår alls)
Kolla appen skisporet alt. www.skisporet.no så kan ni få en liten ide om dess storlek.
Alla åker skidronningen, jag började åka när jag var 38 och hade flyttar hit, nu några år senare har jag fyra par. En Svensk flashbackare med brännmärken på soffan och brännmärken kan aldrig förstå hur jävla solida och envisna Norrmän är.

Jag gillar inte Johaug, Hon är en ärthjärna och hennes kommentar vid presskonferensen om att Hon är oskyldig Blev jag hatisk av.
Citera
2021-12-04, 09:50
Medlem
Nå er Johaug-saken diskutert mer enn nok så den lar jeg ligge, men til dere som mener Norges suksess skyldes statsfinansiert doping: Har man glemt å dope de norske sprintjentene og de norske distansejentene under 30 eller er det bare sånn at de svenske jentene har funnet et vidundermiddel for å slå dem?
Citera
2021-12-04, 10:00
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Vi har ju Per Elofsson vilken enligt säkra källor avslutade karriären pga risk för att bli avslöjad som dopad, skulden den la man på att han blev knäckt av en viss JM.
Att en extremt tränad människa skulle bli helt knäckt av att ta ut sej maximalt är ju en lika dum bortförklaring som Johaugs läppsalva.

Berätta mer om dessa källor, vilka är dom och vad säger dom? Elofsson var en av ganska få åkare som visade upp sina blodvärden för allmänheten.
Citera
2021-12-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketKvar
Det hela började för flera decennier sedan, när Norge hamnade långt ner i resultatlistorna och nationen som ser längdskidåkningen som sin nationalsport måste ju hitta på en lösning.
Vga*d U*va*g satt som Ordf i Exekutiva Kommittéen i Intenationella Skidåkningsförbundet.
Man började med M B, som då var en medioker skidåkerska.
Stark astmamedicin får bara skrivas ut av läkare och det har ju varje land i sin ledarstab.
I många år har man pekat på inhaleringen av astmamedicinerna Symbicort och Salbutamol men den inhalerande varianten har inget med detta att göra. Den vidgar bara luftrören.
Dock Salbutamol i tablettform (Finns bara att hämta ut i specialfall) har en anabol effekt iom att du sväljer tabletterna och ämnena tar fart ut i kroppen och främst då i överkroppen bl.a. armarna.
En viss mängd under en viss tid gör att du bygger upp kroppen och sen försvinner ämnena. Kan inte spåras. Självklart tas detta enbart under tränings/uppbyggnadssäsongen/-erna.
Alla skidlandslag vet om det här men iom att Norge är så pass stora i världen och har (eller hade) V U i E Kommittéen så ville ingen säga emot och främst då Sverige (läs även som SVT).
Hur kan det komma sig att nästan alla i Norges skidlandslag har diagnosen "astma" ?
Nu blev ju inte MB bara överlägsen utan hade även utseendet med sig.
För TV-bolag så säljer man aldrig sport på enbart resultat som så, utan även utseende. Både MB och under några års tid även T J har ju utseendet med sig.
Vad skulle TV-bolagen säga om båda hade blivit dömda och avstängda längre tider ? Ingen bra reklam det för TV-bolagen att vara utan sina största kvinnliga fixstjärnor.
Historian om läppsalvan är ju så dålig så det finns inte.
Men lika dålig är ju SVTs försök att förklara det hela. SVT Sport var pinsamt försvarande av dessa norska kvinnors metoder.
Tillslagen på hotell där manliga åkare från mellaneuropa har ertappats med sprutor o påsar i handen, när inhemsk polis kommit in på rummen, är bra men det drar uppmärksamheten ifrån de värsta brukarna.
Ska något ske att något framstående land blir ertappade med detta, så ska det ske på samma vis som när narkotikapolisen slår till under träningsläger och då med husrannsakanpapper eller inte oavsett.

Dopingpreparat ska klassas som narkotika. Då blir det bäst effekt.

Jag är lika skeptisk till andra åkare som blir bättre på en kort tid. Norskorna är inte ensamma om detta men tiden kommer alltid ikapp (Läs FloJo).

Kritik mot detta inlägg skiter jag i. Har följt detta sedan slutet på 80-talet, så jag vet vad jag skriver om.

Det är mycket som är fuffens med norrmännen. Som du säger var MB bara mellanmjölk tidigare i karriären och helt plötsligt totalt överlägsen.
Minns också SVTs granskning av blodvärden som var skyhöga och åkte upp och ner som en jojo och höll sig konstigt nog oftast precis på gränsvärdena som infördes.
Astmamedicinen är även ett kapitel för sig. Mer eller mindre alla norska åkare brukar skiten. Nicolay Ramm gjorde en parodi på temat. https://youtu.be/y9F9yQZGoPg
Citera
2021-12-04, 10:14
Medlem
Tror inte det är mer doping i Norge än Sverige.
TS är bara sur för att vi Sverige fått dras med Charlotte kalla senaste 10 åren när norge haft snygga Johuag.
Citera
2021-12-04, 10:17
Medlem
Citat:

Seriöst. Även du måste väl inse att läppsalvehistorien är en så urbota korkad förklaring? Läkaren, som också jobbat för företaget som tillverkat salvan, missar inte en stor röd varningstriangel och även om han mot förmodan gjort det så hade garanterat Johaug upptäckt det med tanke på hur noggrann hon är med att kolla alla preparat som hon använder. Det måste man vara som professionell idrottare som ständigt testas. Kort och gott är det här den minst knäppa cover-up-förklaringen de kunde komma på.
Citera
2021-12-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Det finns ingen statsfinansierad dopingkultur i Norge, ledsen att göra er besvikna på den punkten.
Jag vet att det det är lättare att lära en sten att simma än att få er att förstå men jag gör ett halvt

Skidåkning är jättestort i Norge, det finns i snörika säsonger skidspår överallt (just nu knappt spår alls)
Kolla appen skisporet alt. www.skisporet.no så kan ni få en liten ide om dess storlek.
Alla åker skidronningen, jag började åka när jag var 38 och hade flyttar hit, nu några år senare har jag fyra par. En Svensk flashbackare med brännmärken på soffan och brännmärken kan aldrig förstå hur jävla solida och envisna Norrmän är.

Jag gillar inte Johaug, Hon är en ärthjärna och hennes kommentar vid presskonferensen om att Hon är oskyldig Blev jag hatisk av.
Inte statsfinanserad kanske..men dom har en väldigt konstig syn på doping, och att tänja gränser.
Smutsigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in