Citat:
Ursprungligen postat av
CommieHunter1
Den EU-vänliga halvan hyser alltså åsiker som går på tvären med gängse lagstiftning inom EU, där dubbla medborgarskap är tillåtna.
Den proryska halvan delar däremot den i EU-rådande åsikten om dubbla medborgarskap.
Det delade Ukraina är paradoxalt på många vis.
Undersökningarna är väl riggade som vanligt.
Just nu har väl många en bra situation. De kan åka till EU och ta våra jobb, ursäkta jag menar arbeta till europeiska löner men spendera det hemma till ukrainska priser?
Men EU försöker sätta press på ett medlemskap genom att få sina agenter att inte tillåta både ukrainskt och t.ex polskt medborgarskap.
Donbassgänget vill väl ha samma rättigheter som mogulen Kolomoisky? Tredubbelt medborgarskap, fast i deras fall Ukraina, Ryssland och ett EU-land?
Jag är ingen expert men detta är vad jag tror.
Och omvänt:
EU/deras ukrainska marionetter försöker väl även sätta press på de EU-medborgare som vill resa dit. Vad jag kan komma ihåg får de med EU-pass kortare tid där nu som turister än för t.ex 10 år sedan. Allt styrs för att tvinga fram ett EU-medlemskap så att massinvandring, sönderslagning och utsugning kan genomföras. Fort Europa tillåter bara fri rörelse av kaoz från Afrika och Mellanöstern. Ukraina är ett produktivt land som däremot skall bli en ny lydstat.